|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 ČZ 150 c - 1951 MANET 90 - 1949 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 STADION závodní silniční - 1960
Poslední aktualizace:
11.9.2024 D - DKW typ ZM 3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
VOLGA GAZ - M 21
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 92 mm Zdvih: 92 mm Obsah: 2.445 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,7 nebo 1 : 7,15 nebo 1 : 7,65 Pro oktanové číslo benzínu: 72 - 76 - 80 Výkon: 74 - 80 - 85 koní Maximální kroutící moment: 17 - 17,5 - 18 Kgm Klikový hřídel: litý, vcelku s vyvažovacími závažími Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: Pohon vačkového hřídele: Karburátor: spádový, model K-22 I nebo K-105 Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s pumpou a termostatem Objem chadící vody: 11,5 litru Mazání: tlakové, oběžné, kombinované s rozstřikem Náplň oleje v motoru: 6,2 litru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové 12V Baterie: 6 V / 54 Ah, ukostřen minus pól Dynamo: 6V / 220 W Spojka: jednolamelová, suchá s hydraulickým ovládáním Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, 2. a 3. rychlost synchronizovány Náplň oleje v převodovce: 0,8 litru Řazení: pákou pod volantem Převody: 1. stupeň - 1 : 3,115 2. stupeň - 1 : 772 3. stupeň - 1 : 1,0 zpátečka - 1 : 3,738 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 4,55 Náplň oleje v rozvodovce: 0,9 litru Podvozek: samonosná čtyřdvéřová karoserie Počet míst: 5 Přední osa: příčná lichoběžníková ramena, odpružená spirálovými péry a doplněná příčným stabilizátorem Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry Tlumiče pérování: teleskopické hydraulické Náplně oleje v předních tlumičích: 2 x 0,14 litru Náplně oleje v zadních tlumičích: 2 x 0,23 litru Řízení: šroubové Náplň oleje v převodce řízení: 0,25 litru Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola Náplň kapaliny v systému brzd: 0,7 litru Ruční brzda: mechanická na buben za převodovkou Kola: disková ocelová, upevněná pěti šrouby Pneumatiky: nízkotlaké 6,70 – 15" (dle přání zákazníka dušové nebo bezdušové) Rozvor: 2.700 mm Rozchod vpředu: 1.410 mm Rozchod vzadu: 1.420 mm Délka vozu: 4.770 mm Šířka: 1.800 mm Výška nezatíženého vozu: 1.620 mm Světlost: 190 mm Vlastní váha vozu: 1.360 kg Celková přípustná váha: kg Nejvyšší rychlost: 130 km/hod. (s motorem o vyšším stupni komprese 135 km / hod.) Spotřeba na 100 km: 12,5 litrů Objem nádrže: 60 litrů (v zádi vozu)
Zajímavostí je, že Volga M 21 byla v tomto prospektu, vydaném Všesvazovou prodejní organizací AVTOEXPORT nabízena i s automatickou třístupňovou převodovkou s hydrodynamickým měničem. Převodové poměry této převodovky byly:
1. stupeň - 1 : 2,84 2. stupeň - 1 : 1,68 3. stupeň - 1 : 1,0 zpátečka - 1 : 1,72 Vozy tohoto provedení měly odlišný převod v rozvodovce zadní nápravy: 1 : 4,58
Volha GAZ 21 prvního provedení (s hvězdou na masce a jelenem) nabízená k prodeji ve velmi původním a slušně restaurovaném stavu před prodejnou pneumatik nedaleko Morozovsku. Jen ta zatmavená okna nebyla v souladu s původním stavem.
(foto Hošťálek - 2012) |