![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) AERO - MINOR JAWA 350 ccm typ 361 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
1.7.2025 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 30.6.2025 D - DKW typ KM 200 24.6.2025 N - NERACAR nebo NER-A-CAR |
|
Výjezd motocyklem z roku 1904 na Grossglockner (2011)Sto sedm let starý motocykl někdejšího výrobce z Ústí nad Labem měl jednoválcový motor o obsahu 330 ccm, který jako nový dával necelé tři koně výkonu. V době svého vzniku byl pokládán za stroj silný. Jenže ve spojení s klouzajícím plochým koženým řemenem, pohánějícím zadní kolo přímo od hřídele motoru, bez jakékoliv spojky či rychlostní skříně, to na 12-ti až 14-ti procentní stoupání nestačí. Bylo tedy nutno přišlapávat a to hodně! Oba aktéři tohoto sportovního výkonu, pánové Libor Marčík (majitel stroje) a Petr Hošťálek (Jihočeské motocyklové museum) se tedy v průběhu výjezdu na vrchol za řidítky opravdu pořádně zapotili... První v cíli byl se zničujícím náskokem dvaceti devíti minut prof. Pavel Pafko - na fotografii se zářící gloriolou vítěze... Teprve za dalších 37 minut poté, co oba tito zmínění vrcholoví cyklisté již pohodlně usedli do horského restaurantu, dorazil do cíle se zpocenými a střídajícími se jezdci motocykl... |