![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 AERO - sidecary SIDECARY - přehled výrobců JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
PRAGA - sidecary"Automobilka Praga", Českomoravská - Kolben - Daněk, Karlova 22, Praha VIII
Podvozek sidecarů Praga byl tvořen trojúhelníkovým rámem s ocelových trubek, pájených mosazí do lisovaných spojek. K motocyklům typu Praga BD 500 byl připojen dvěma kulovými klouby a pružnou vzpěrou, tvořenou listovým pérem. Kolo sidecaru bylo stejné, tudíž záměnné s koly motocyklu, bylo upevněné třemi šrouby, procházejícími středovým nábojem. Tvar karoserie sidecaru byl nepopiratelně "inspirován" americkým sidecarem Harley-Davidson; karoserie byla posazena na podélná listová péra, měla vstupní dvířka a na její zádi bylo upevněno kompletní rezervní kolo. Blatník byl připevněn k boku karoserie.
Sidecar byl lakován ve dvoubarevné kombinaci se zlatými linkami, odpovídající lakování motocyklu. |