|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 FAVORIT - sidecary MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111 |
|
PREMIER - závodní jízdní kola 1937Výrobce: PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Vyobrazená provedení jsou polozávodní a závodní kola, nabízená v katalogu pro rok 1937.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lehké dámské polozávodní kolo "PREMIER" Vzor 18 - ukázka toho, jak si výrobci jízdních kol v letech před druhou světovou válkou představovali "závodní" kola pro dámy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Závodní kolo PREMIER - Superlight vážilo v roce 1937 pouhých 8,3 kg - tedy (jak udávala firma Premier) méně, než polovinu kola obyčejného.
Typ "Superlight" byl to nejlepší, co firma nabízela:
Rám byl z extralehkých anglických speciálních rour "Reynold 531". To byly obzvlášť odolné tenkostěnné trubky ze specielní oceli nejlepší kvality. Přední vidlice měla štíhlá, výrazně kónicky tvarovaná ramena, přičemž jejich zahnuté konce byly uvnitř zesílené. Ocelová korunka vidlice byla rovněž uvnitř zesílená. Samozřejmostí bylo otevřené uložení zadní osy, umožňující co nejrychlejší demontáž kola. Řidítka, náby kol, ráfky, niple, pedály, brzdy a nosná konstrukce sedla byly z lehkého kovu - hliníkové slitiny podobné pevnosti, ale pouze třetinovou specifickou váhou. Součástí výbavy bylo prvotřídní precizní uložení šlapacího středu, anglický speciální řetěz, třístupňová přehazovačka "Champion" a speciální (metalické) lakování, umocňující dokonalost a eleganci kola.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|