|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové AERO - sidecary SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
CONDOR A 350
Švýcarský vojenský motocykl, postavený podle italského vzoru Ducati a používající motor Ducati 350 OHC. Ve švýcarské armádě byl používán od začátku sedmdesátých let.
Výrobce: Condor-Werke AG, Courfaivre, Swiss
Technické údaje:
Motor: jednoválcový stojatý čtyřtakt Vrtání: Ø 76 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 340,2 ccm Kompresní poměr: 8,2 : 1 Výkon / otáčky: 16,1 ks (11,84 kW) při 4.860 ot./min. Daňový výkon: 1,73 ks Ventilový rozvod: OHC, s královským hřídelem Karburátor: šoupátkový, Dellorto s obdélníkovým šoupátkem Mazání: oběžné, společné pro motor, primární převod i převodovku Zapalování: 6V, bateriové s kladívkovým přerušovačem a cívkou Baterie: 6 V / 8 Ah Generátor: 6V Motoplat na levém konci klikového hřídele, běžící v oleji Reflektor: Bosch Ø 160 mm, žárovka 6V - 35/35W Koncová lampa: koncová žár. sufitová 6V/10W, brzdová žár. sufitová 6V/18W Zapalovací svíčka: L 86, nebo Bosch W8AC Objem benzínové nádrže: 14 litrů, z toho 3 litry rezerva Množství oleje v motorovém bloku: 2 litry Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením v poměru 2,11 : 1 Spojka: vícelamelová v olejové lázni Převodovka: pětirychlostní, s nožním řazením na pravé straně Převody: 1.rychlost - 19,43 : 1 2.rychlost - 12,04 : 1 3.rychlost - 8,77 : 1 4.rychlost - 6,30 : 1 5.rychlost - 5,92 : 1 Sekundární převod: řetězem v poměru 3,31 : 1 Přední kolo: 18" drátové Přední pneu: 3,50 x 18" , tlak 1,5 atm (atü) Zadní kolo: 18" drátové Zadní pneu: 3,50 x 18" , tlak 2,4 atm (atü) Délka: 2.105 mm Šířka: 835 mm Výška bez zrcátka: 1.160 mm Celková výška: 1.400 mm Výška sedla: 790 mm Světlost (nezatížená): 170 mm Brodivost: 350 mm Dovolené zatížení: 200 kg Pohotovostní váha bez vojenského příslušenství: 167 kg Spotřeba solo: 4,3 l / 100 km Max. rychlost solo: 120 km/hod Dojezd: 325 km
1.
Spínací skříňka zapalování a osvětlení: Při zamačknutém klíčku lze nastartovat motor. Otočením klíčku doleva se zapíná parkovací světlo, otočením klíčku doprava se zapíná světlo hlavní. 2. Páčka spojky. Jejím zmáčknutím se přeruší spojení mezi motorem a převodovkou. 3. Zámek řízení. 4. Nožní řadicí páka. Při každém řazení, ať nahoru či dolů, vrací se páka automaticky zpět do klidové polohy. 5. Startovací klika. Před sešlápnutím je nutno se přesvědčit, že je zařazen neutrál. 6. Otočná rukojeť plynu - otáčením k sobě se plyn přidává, otáčením od sebe ubírá. 7. Páčka sytiče. Pro start studeného motoru otočit k sobě, po naskočení a ohřátí motoru vrátit zpět. V žádném případě nepoužívat během jízdy. 8. Tachometr s počítadlem ujetých kilometrů 9. Třecí tlumič řízení. Při jízdě po nerovné a špatné silnici, nebo při jízdě vysokou rychlostí podle potřeby lehce přitáhnout (ve směru hodinových ruyčiček). Při pomalé jízdě uvolnit. 10. Přepínač dálkového a klopeného světla. 11. Tlačítko houkačky. 12. Plnící víčko nádrže - celkový objem nádrže je 14 litrů, z toho jsou cca 3 litry rezerva. 13. Páčka přední brzdy - na kluzkém či mokrém povrchu používat opatrně a s citem. 14. Pedál zadní brzdy. 15. Spínač stíněného světla.
Detail pravé strany řidítek:
Otáčením rukojeti k sobě se plyn přidává (öffnen - ouvrir), od sebe ubírá. Polohy páčky sytiče: při našlapování studeného motoru k sobě (Start), po ohřátí a za jízdy vrátit zpět až na doraz (zu - fermé).
Polohy benzínového kohoutu:
Zavřený .......................... Zu (Fermé) Otevřený ........................ Offen (Ouvert) Rezerva .......................... Reserve
Číslo motoru je vyraženo v přední části pravé poloviny odlitku karteru, těsně vedle dělicí roviny karteru.
|