![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ZETOR 25 - traktor Svatební oznámení pro Libora Gýnu 2010 - Renovace motoru A.K.D. 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
TRIUMPH TWN 200 ccm - typ B 200 / B 200 L / B 200 LF
Cestovní motocykly s dvoutaktním motorem v bloku s převodovkou - provedení 1936.
Typy B 200 L a B 200LF se od základního modelu lišily pouze luxusnější výbavou. Výrobce: Triumph Werke Nürnberg A.-G. Nürnberg, Deutschland Druhý (v kruhu) je logo, používané ve firemních a propagačních materiálech.
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou Počet válců: 1 Vrtání: Ø 59 mm Zdvih: 72 mm Objem válců: 197 ccm Otáčky normální: 3.045 ot./min. při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.260 ot./min. při 80 km/hod. Maximální výkon (brzděný): 7 ks při 4.200 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 6,05 Válec: stojatý, litinový Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 3, kuličková Ojniční ložisko: jehlové Píst: z lehké slitiny Mazání: olejem přidaným do benzínu v poměru 1 : 30 Zapalování: bateriové 6 V, typ Noris SDZ 6/30/3a Dynamo: setrvačníkové 30 W Karburátor: Bing A 2/22 dvoušoupátkový s regulací vzduchu Spojka: vícelamelová, se třemi třecími lamelami v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodovka: Hurth G 39, vložená do společného bloku s motorem Počet rychlostí: 3 Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže (typ LF nožní, vlevo) Kickstarter: vpravo Převody: 1.stupeň – 1 : 2,88 2.stupeň – 1 : 1,53 3.stupeň – 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem 1/2" x 5/16" Rám: trubkový uzavřený, letovaný do mufen, vzadu neodpérovaný Pérování vpředu: paralelogramová trubková vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem Tlumič řízení: třecí, patent Triumph Přední brzda: mechanická bubnová, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně Kola: 19" drátová Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší Rozvor: 1.290 mm Délka: 2.045 mm Šířka: 745 mm Výška: 945 mm Světlost: 100 mm Výška sedla: 690 mm Výška rukojetí řidítek: 860 mm Vlastní váha: 117 kg bez náplní Pohotovostní váha (se 12 litry benzínu): 126 kg Dovolené zatížení: 150 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba na 100 km: 3 litry Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru Nejvyšší rychlost: 80 - 85 km/hod.
Model TWN B 200 L ("Luxus") měl oproti základnímu typu leskle chromovanou nádrž a leskle chromované ráfky. Výfukové tlumiče ale byly u všech provedení matně černé. Elektrická houkačka byla pod nádrží.
Přední paralelogramová vidlice s centrálním spirálovým pérem byla doplněna stavitelným třecím tlumičem řízení. Klikový hřídel byl vlevo uložen ve dvou jednořadých kuličkových a vpravo v jednom dvouřadovém ložisku. Ojniční ložisko jehlové. Tříkroužkový píst z lehké hliníkové slitiny měl mírně bombírované dno a dlouhý plášť. Setrvačnou hmotu kliky (a tím vynikající tah motoru ve stoupání) zvyšovalo dynamo Noris, provedené vcelku s dovažovacím setrvačníkem. Šroubkem s kontramatkou (v otvoru před startovací pákou) se seřizovala vůle vypínací tyčky spojky. Setrvačníkové dynamo Noris mělo vestavěný spínač zapalování, kde funkci klíčku zapalování zastával speciální hřeb s velkou hlavou a zápichem, bránícím po zastrčení jeho vypadnutí za jízdy. Tachometr měl úctyhodný průměr a přehlednou stupnici. Soukolí jeho náhonu bylo uvnitř hliníkového odlitku štítu přední brzdy. Vprostřed řidítek měla své místo bakelitová růžice utahovacího tlumiče řízení, ozdobená nápisem Triumph a firemním znakem dvouocasého lva. Páčka na pravé straně řidítek je ovládání pomocného (vzduchového) šoupátka karburátoru. B 200 - standardní provedení (bez tachometru) za cenu 598,- RM B 200 L - Luxus chromované provedení s tachometrem za cenu 660,- RM B 200 LF - Luxus chromované provedení s nožním řazením za cenu 678,- RM |