|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ZÜNDAPP DBK 200
Cestovní dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém lisovaném rámu, s pohonem zadního kola řetězem.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou Typ: DK 200 Počet válců: 1 Vrtání: Ø 60 mm Zdvih: 70 mm Objem válců: 196 ccm Otáčky normální: 3.300 ot./min. při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.300 ot./min. při 80 km/hod. Maximální výkon (brzděný): 7 ks při 3.850 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 6,1 Válec: stojatý, litinový Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé Ojniční ložisko: jehlové s klecí Píst: z lehké slitiny Mazání: olejem přidaným do benzínu Zapalování: bateriové 6 V Dynamo: setrvačníkové 50 W Karburátor: Bing A 2/20/0 dvoušoupátkový s regulací vzduchu Spojka: vícelamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,18 Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem Počet rychlostí: 3 Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže Převody: 1 – 1 : 3,25 2 – 1 : 1,71 3 – 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem Převodový poměr: 1 : 2,8 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z plechu a svařený, vzadu neodpérovaný Stojan: centrální Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně Kola: 19" drátová Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké Rozvor: 1.335 mm Délka: 2.080 mm Šířka: 750 mm Výška: 900 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 700 mm Výška rukojetí řidítek: 860 mm Vlastní váha: 125 kg bez náplní Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 285 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba na 100 km: 2,75 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru Nejvyšší rychlost: 85 km / hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1935 ................. 302 501 - 302 690 1936 ................. 302 691 - 305650 1937 ................. 305 651 - 309 850 1938 ................. 309 851 - 310 850
Zündapp DBK 200 byl v podstatě nástupcem původního modelu DK 200, který měl motor s venku se točícím chromovaným setrvačníkem a byl v roce 1935 vyroben v dvaapůl tisícové sérii.
Už na podzim téhož roku se dočkal inovace v podobě vyobrazeného typu DBK 200, od něhož se lišil motorem, který už měl setrvačník uvnitř, pod pravým víkem motoru.
Nádherná kresba z pera reklamního grafika Thusiuse představuje motor Zündapp DB 200 v částečném řezu, kde je názorně vidět, jak byl u tohoto motoru původně vnější setrvačník ukryt pod pravé (spojkové) víko.
|