JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP DB 200


Zündapp DB 200
Cestovní dvoutaktní jednoválcový motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu, s pohonem zadního kola řetězem. Byl vyráběn v období 1935-40 a po druhé světové válce s minimálními změnami ještě v letech 1947-51.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou
Typ: DBL 200, tříkanálový
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 60 mm
Zdvih: 70 mm
Objem válců: 198 ccm
Otáčky normální: 3.100 ot./min. při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.100 ot./min. při 80 km/hod.
Maximální výkon (brzděný): 7 ks při 3.850 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 6,1
Válec: stojatý, litinový
Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny
Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé
Ojniční ložisko: jehlové s klecí
Píst: z lehké slitiny
Výfuk: dvě výfukové roury a dva rozebíratelné tlumiče
Mazání: olejem přidaným do benzínu
Zapalování: bateriové 6 V Noris
Dynamo: setrvačníkové 30/50 W
Karburátor: Bing A 2/20/0 dvoušoupátkový s regulací vzduchu
Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, třecí lamely obložené materiálem Jurid
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodový poměr: 1 : 2,18

Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem
Počet rychlostí: 3
Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže
Převody: 1 – 1 : 3,3
2 – 1 : 1,72
3 – 1 : 1
Sekundární převod: válečkovým řetězem
Převodový poměr: 1 : 2,66

Rám: trubkový dvojitý, dole otevřený, vzadu neodpérovaný
Stojan: centrální
Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně
Kola: 19" drátová, vpředu i vzadu s výsuvnou osou
Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké
Zadní blatník: odklopný
Sedlo: gumové, odpérované dvěma tlačnými spirálovými péry

Rozvor: 1.300 mm
Délka: 2.000 mm
Šířka: 750 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 130 mm
Výška sedla: 680 mm
Výška rukojetí řidítek: 820 - 860 mm (přestavitelná)

Vlastní váha: 120 kg bez náplní
Dovolené zatížení: 160 kg
Celková přípustná váha: 280 kg

Objem nádrže: 12 l
Spotřeba na 100 km: 2,75 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru

Nejvyšší rychlost: 85 km / hod.
Výrobní čísla:

Rok výroby:

1935 ................. 208 001 - 209 600
1936 ................. 209 601 - 226 600
1937 ................. 226 601 - 241 150
1938 ................. 241 151 - 256 000
1939 ................. 256 001 - 264 957
1940 ................. 264 958 ----->
Zündapp DB 200 z předválečného tisku
Zündapp DB 200 zprava Od roku 1935 se motory typu DB dodávaly už se setrvačníkem uvnitř, pod pravým krytem motoru.
Dobový prospekt, hlásající:

"Zündapp Modell DB 200 - motocykl pro každého,
rychlý a spolehlivý - úsporný a pohodlný!"
Zündapp DB 200 s nákladním sidecarem Steib V těžce znovu začínajících poválečných letech v Německu byl prakticky každý motorový dopravní prostředek vzácností. Tudíž se nelze divit, že i pouhá dvoustovka byla dobrá na to, aby tahala nákladní sidecar, používaný začínajícími živnostníky či menšími firmami.
Ten na obrázku je od firmy Steib.