|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO - MINOR MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" |
|
ZÜNDAPP KS 500
Sportovní motocykl, určený jak pro rychlou sólo jízdu, tak i pro jízdu se sidecarem.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:
Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený dvouválec OHV Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 69 mm x 66,6 mm Objem válců: 493 ccm Maximální výkon: 24 ks při 5.200 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 6,6 Otáčky normální: 2.500 při 60 km/hod. Otáčky maximální: 5.320 při 130 km/hod. Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly) Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové, 2 válečková Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem a zahloubeními pro ventily, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem a dvojvývodovou cívkou Dynamo: Noris DS 6/50/5 (uložené na předním konci klikového hřídele) Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Originální svíčky: Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu Karburátory: dva, dvoušoupátkové Amal T5, speciální provedení Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem Počet rychlostí: 4 Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3,0 2. stupeň 1 : 1,8 3. stupeň 1 : 1,136 4. stupeň 1 : 0,88 Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou Přenos síly: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převod: sólový 1 : 5,63 sidecarový 1 : 643 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými péry Parametry Délka: 2.150 mm Šířka: 815 mm Výška: 900 mm Světlost: 130 mm (pod motorem) Výška sedla: 720 mm Vlastní (pohotovostní) váha: 185 kg včetně náplní Objem nádrže: 12,5 litrů Náplň oleje v motoru: cca 2,5 litru Spotřeba na 100 km: sólo 4 litry Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: sólo 125 - 130 km / hod. se sidecarem 100 - 105 km / hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1936 ................. 170 001 - 171 107 1937 ................. 171 108 - 171 785 1938 ................. 171 786 - 172 222
Sportovní typ Zündapp KS 500 byl vybaven gumovými přestavitelnými "sportovními"stupačkami (na rozdíl od typů cestovních, které měly pohodlné a rozměrné hliníkové podlážky).
Zatímco starší modely měly sedlo řidiče podepřené dvěma spirálovými pružinami, model 1939 už měl sedlo řešené jako výkyvné, odpérované dvojicí vodorovně uložených pružin, namáhaných na tah. |