![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 JAWA 350 ccm typ 361 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
25.4.2025 J - JAWA 250 - pérák 16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ |
|
ZÜNDAPP K 500
Cestovní motocykl s možností připojení sidecaru.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
B>Technické údaje:
Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený dvouválec SV Počet válců: 2 Uspořádání: plochý dvouválec – boxer Vrtání x zdvih: Ø 69 mm x 66,6 mm Objem válců: 493 ccm Maximální výkon: 16 ks při 4.800 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 5,8 Otáčky normální: 2.540 při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.500 při 105 km/hod. Ventilový rozvod: SV Náhon vačkového hřídele: řetězem Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet ložisek klikového hřídele: 1 kluzné a 1 kuličkové Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem a dvojvývodovou cívkou Dynamo: Noris DS 6/50 s přerušovačem, uložené na předním konci klikového hřídele Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Originální svíčky: Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu Karburátor: jeden, Amal 5, speciální provedení Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem Počet rychlostí: 4 Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3,0 2. stupeň 1 : 1,9 3. stupeň 1 : 1,15 4. stupeň 1 : 0,96 Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky Přenos síly: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převod: sólový 1 : 5,6 sidecarový 1 : 64 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými péry Parametry Délka: 2.150 mm Šířka: 815 mm Výška: 900 mm Světlost: 110 mm (pod motorem) Výška sedla: 720 mm Vlastní (pohotovostní) váha: 180 kg včetně náplní Objem nádrže: 12,5 litrů Náplň oleje v motoru: cca 2,5 litru Spotřeba na 100 km: sólo 4 litry při rychlosti 60 km/hod. Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: sólo 100 - 105 km / hod. se sidecarem 95 km / hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1933 ................. 135 221 - 135 720 137 001 - 138 350 1934 ................. 162 001 - 163 306 1934 ................. 163 307 - 164 700 1935 ................. 164 701 - 165 760 1936 ................. 165 761 - 167 500 1937 ................. 167 501 - 170 000 180 001 - 180 200 1938 ................. 180 201 - 182 749 1939 ................. 182 750 - 183 914 1940 ................. 183 915 ----> Továrna sice zkoušela verzi se dvěma karburátory, montovanými přímo na odlitky válců, ale do sériové výroby se toto řešení nedostalo. Používal se jak v sólo provedení, tak i se sidecarem, což ovšem s pouhými šestnácti koňskými silami nebylo nic moc... Na snímku je dobře vidět výztuhu rámu v partii pod sedlem, kde byla připojena boční vzpěra sidecaru (na rozdíl od BMW měly sidecary montované u Zündappů pouze tříbodové uchycení). Foto Hošťálek Snímek je z parkoviště strojů při závodu do vrchu Brno-Soběšice 2011. Foto Hošťálek |