|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION závodní silniční - 1960 AERO - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" |
|
BMW - motocykl typ R 2
Lehký, obsahově nejmenší motocykl firmy BMW, vyráběný od roku 1931.
Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München
Objemová třída do 200 ccm byla v meziválečném Německu zvýhodněna jednak daňově, jednak tím, že nevyžadovala řidičský průkaz, proto byla zastoupena v programu prakticky každého výrobce motocyklů.
Ovšem dvoustovka BMW R2 rozhodně nepatřila mezi stroje ani jednoduché, tak říkajíc "začátečnické", ani levné. Byla velmi promyšleným a technicky dokonalým strojem, konstruovaná zcela v duchu velkých dvouválců, což je zřejmé i z tohoto průhledového vyobrazení, které se objevilo i v českém motoristickém tisku. Jediným (až nepochopitelným) "úletem" v roce 1931 představeného stroje byla poprvé a naposled použitá hlava válce s otevřenými ventily, která ale byla hned od druhé série nahrazena hlavou zakrytou.
Tovární vyobrazení stroje druhé série, který měl již hlavu s ventily a jejich vahadly zakrytou. Zde je rozeznatelný středový prolis nádrže, lakovaný modrou barvou lemovanou jednoduchou bílou linkou.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Technické údaje typu BMW R2 - 1. série 1931: MOTOR TYP: M 67 S 1 Výrobní čísla: 101 - 4260 Počet válců: 1 Uspořádání: stojatý jednoválec Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 64 mm Objem válců: 198 ccm Trvalý výkon: 6 ks při 3.500 ot./min. Kompresní poměr: 6,7 : 1 Ventilový rozvod: otevřený OHV s ventily ovládanými tyčkami a vahadly Pohon vačky: řetízkem, napínaným pootočením excentrického dynama Hlava válců: snímatelná, z lehké hliníkové slitiny Válec: ze šedé litiny legované niklem Píst: z lehké slitiny Uložení klikového hřídele: ve 2 kuličkových ložiskách Zapalování: 6V bateriové Bosch Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Dynamo: Bosch 6V/30W (v českém prospektu udáváno 6V/50W) Baterie: 6V Originální svíčka: Bosch W 175 T1 nebo Bosch 200 G 24 Mazání: oběžné s náplní 1½ litru motorového oleje ve vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky Karburátor: SUM šoupátkový Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA: TYP: G 67 S 1 Počet rychlostí: 3 Převody: 1. rychlost – 1 : 2,89 2. rychlost – 1 : 1,7 3. rychlost – 1 : 1 Převody se sidecarem: 1. rychlost – 1 : 13,4 2. rychlost – 1 : 7,4 3. rychlost – 1 : 5,2 Řazení: přímé, postupové, ruční pákou bez kulisy Přenos síly: kardanovým hřídelem s pružnou spojkou Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: 1 : 6,75 RÁM: TYP: F 67 S1 Výrobní čísla: 15000 - 19260 Rám: lisovaný dvojitý, s nýtovanými příčkami Stojan hlavní: centrální Stojan přední: sklopná příčka blatníku Přední vidlice: lisovaná, nýtovaná Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem Počet listů pera: 9 Tlumič pérování: na přání (za příplatek) Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem od pravé páčky řidítek Zadní brzda: bubnová čelisťová, ovládaná táhlem a nožním pedálem (patou) Kola: 19" drátová Ráfky: 25 x 3", ocelové prohloubené Pneumatiky: 25 x 3 vysokotlaké nebo 3,00 – 19" nízkotlaké (obojí SS s drátem v patce) Osy kol: výsuvné ČÍSELNÉ ÚDAJE: Délka: 1.950 mm Šířka: 850 mm Výška: 950 mm Rozvor: 1.320 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 670 mm Vlastní váha: 110 kg (bez provozních náplní) Dovolené zatížení: 200 kg Objem nádrže: 11 litrů Náplň oleje v motoru: 1,5 litru Spotřeba benzínu na 100 km: 2,8 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: 95 km/hod. ((v českém prospektu z roku 1930 udáváno 80 km/hod.) Úplná sada nářadí je zahrnuta v prodejní ceně stroje. Cena: 975,- RM (Říšských Marek) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Katalog náhradních dílů - vydání 1932
byl společný i pro typ R4 a byl proveden doslova luxusně. Měl tvrdé desky z modrého plátna s prolisovaným textem a složka křídových listů byla upevněna mosaznými šrouby. Veškerá vyobrazení součástek byla fotografická, retušovaná. |