JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP DB 250


DB 250 zprava
Dvoutaktní jednoválcový cestovní motocykl s motorem 250 ccm v trubkovém rámu, vyráběný v letech 1937 -40.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland

Tento motocykl byl shodný s typem DB 200, lišil se pouze zvětšeným vrtáním válce, tedy zvětšeným obsahem o 50 ccm), což znamenalo zvýšení výkonu o jeden a půl koně a zvýšení maximální rychlosti o pět kilometrů za hodinu. To podstatné bylo, že díky onomu zvýšenému výkonu byl vhodnější pro jízdu ve dvou.
U nás tyto motocykly nabízela od roku 1938 firma Štěpař, Hanák a spol. v Praze VII., Schnirchova 15.
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou
Typ: Derby 250
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 67 mm
Zdvih: 70 mm
Objem válců: 247 ccm
Otáčky normální: 3.100 ot./min. při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.100 ot./min. při 80 km/hod.
Maximální výkon (brzděný): 8,5 ks při 3.850 ot./min.
Kompresní poměr:
Válec: stojatý, litinový
Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny
Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé
Ojniční ložisko: jehlové s klecí
Píst: z lehké slitiny
Výfuk: dvě výfukové roury a dva rozebíratelné tlumiče
Mazání: olejem přidaným do benzínu
Zapalování: bateriové 6 V Noris
Dynamo: setrvačníkové 30/50 W
Karburátor: Bing A 2/22 dvoušoupátkový s regulací vzduchu
Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, třecí lamely obložené materiálem Jurid
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodový poměr: 1 : 2,18

Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem
Počet rychlostí: 3
Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže
Převody: 1 – 1 : 3,3
2 – 1 : 1,72
3 – 1 : 1
Sekundární převod: válečkovým řetězem
Převodový poměr: 1 : 2,66

Rám: trubkový dvojitý, dole otevřený, vzadu neodpérovaný
Stojan: centrální
Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně
Kola: 19" drátová, vpředu i vzadu s výsuvnou osou
Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké
Zadní blatník: odklopný
Sedlo: gumové, odpérované dvěma tlačnými spirálovými péry

Rozvor: 1.300 mm
Délka: 2.000 mm
Šířka: 750 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 130 mm
Výška sedla: 680 mm
Výška rukojetí řidítek: 820 - 860 mm (přestavitelná)

Vlastní váha: 120 kg bez náplní
Dovolené zatížení: 160 kg
Celková přípustná váha: 280 kg

Objem nádrže: 12 l
Spotřeba na 100 km: 3,0 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru

Maximální rychlost: 90 km/hod.

Výrobní čísla:

Rok výroby:

1938 ................. 309 851 - 312 769
1939 ................. 312 770 - 317 183
1940 ................. 317 184 ---->