|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) |
|
ZÜNDAPP DB 250
Dvoutaktní jednoválcový cestovní motocykl s motorem 250 ccm v trubkovém rámu, vyráběný v letech 1937 -40.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland Tento motocykl byl shodný s typem DB 200, lišil se pouze zvětšeným vrtáním válce, tedy zvětšeným obsahem o 50 ccm), což znamenalo zvýšení výkonu o jeden a půl koně a zvýšení maximální rychlosti o pět kilometrů za hodinu. To podstatné bylo, že díky onomu zvýšenému výkonu byl vhodnější pro jízdu ve dvou. U nás tyto motocykly nabízela od roku 1938 firma Štěpař, Hanák a spol. v Praze VII., Schnirchova 15.
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou Typ: Derby 250 Počet válců: 1 Vrtání: Ø 67 mm Zdvih: 70 mm Objem válců: 247 ccm Otáčky normální: 3.100 ot./min. při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.100 ot./min. při 80 km/hod. Maximální výkon (brzděný): 8,5 ks při 3.850 ot./min. Kompresní poměr: Válec: stojatý, litinový Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé Ojniční ložisko: jehlové s klecí Píst: z lehké slitiny Výfuk: dvě výfukové roury a dva rozebíratelné tlumiče Mazání: olejem přidaným do benzínu Zapalování: bateriové 6 V Noris Dynamo: setrvačníkové 30/50 W Karburátor: Bing A 2/22 dvoušoupátkový s regulací vzduchu Spojka: vícelamelová, v olejové lázni, třecí lamely obložené materiálem Jurid Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,18 Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem Počet rychlostí: 3 Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže Převody: 1 – 1 : 3,3 2 – 1 : 1,72 3 – 1 : 1 Sekundární převod: válečkovým řetězem Převodový poměr: 1 : 2,66 Rám: trubkový dvojitý, dole otevřený, vzadu neodpérovaný Stojan: centrální Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně Kola: 19" drátová, vpředu i vzadu s výsuvnou osou Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké Zadní blatník: odklopný Sedlo: gumové, odpérované dvěma tlačnými spirálovými péry Rozvor: 1.300 mm Délka: 2.000 mm Šířka: 750 mm Výška: 900 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 680 mm Výška rukojetí řidítek: 820 - 860 mm (přestavitelná) Vlastní váha: 120 kg bez náplní Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 280 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba na 100 km: 3,0 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru Maximální rychlost: 90 km/hod.
Výrobní čísla:
Rok výroby: 1938 ................. 309 851 - 312 769 1939 ................. 312 770 - 317 183 1940 ................. 317 184 ----> |