|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 FAVORIT - sidecary PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary |
|
ZÜNDAPP K 350
Silný dvoutaktní cestovní motocykl obsahu 350 ccm ve dvojitém lisovaném rámu a s pohonem zadního kola kardanem, vyráběný v období 1935-36.
Výrobce: ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Typová řada strojů s dvojitými lisovanými rámy, pozoruhodnými čtyřrychlostními řetězovými převodovkami a pohonemzadního kola kardanem byla dílem konstrukérů bratrů Richarda a Xavera Küchena a do výrobního úprogramu postupně naběhla od roku 1933. Jednoválcová třistapadesátka se v tomto provedení začala vyrábět od roku 1935.
Technické údaje:
Motor: dvoutaktní vzduchem chlazený Typ: Zündapp K 350 Počet válců: 1 Uspořádání: stojatý jednoválec, sešroubovaný do bloku s převodovkou Vrtání: Ø 75 mm Zdvih: 79 mm Objem válců: 347 ccm Maximální výkon: 12 ks při 3.700 ot./min. Otáčky normální: 2.540 při 60 km/hod. Otáčky maximální: 4.50 při 95 km/hod. Kompresní poměr: 1 : 6 Mazání: směsí benzínu s olejem Klikový hřídel: Počet ložisek klikového hřídele:1 kuličkové a jedno kuličkové dvojité Ojniční ložisko: jehlové s klecí Píst: z hliníkové slitiny Hlava válce: snímací, z lehké slitiny Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem na rotoru dynama Dynamo: Bosch Noris DS 6/50, na předním konci klikového hřídele Předstih: stavitelný ruční páčkou na řidítkách Originální svíčky: Karburátor: Amal 5/411 Spojka: jednolamelová, v setrvačníku motoru Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem Počet rychlostí: 4 Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3 2. stupeň 1 : 1,9 3. stupeň 1 : 1,15 4. stupeň 1 : 0,96 Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky Přenos síly na zadní kolo: kardanovým hřídelem Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převod: 1 : 5,6 Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování Stojan: hlavní centrální a pomocný pod předním kolem Stupačky: kulaté gumové, přestavitelné Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a třecím tlumičem Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně Kola: 19" drátová Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými pružinami Parametry Rozvor: 1.390 mm Délka: 2.150 mm Šířka: 815 mm Výška: 900 mm Světlost: 135 mm pod rourou výfuku Výška sedla: 720 mm Výška řidítek: 880 mm (přestavitelná) Vlastní (pohotovostní) váha: 157 kg Dovolené zatížení: 180 kg Objem nádrže: 12,5 l Spotřeba na 100 km: 3,5 l při sólo jízdě rychlostí 65 km/hod. Spotřeba oleje na 100 km: 0,18 l Nejvyšší rychlost: 95 km / hod. |