|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Info pro novináře, presskit.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
Po stopách slavného závodu - I.
původní článek pro Truck Magazín (květen 2006)
Můžeš mít svůj sen…
Můžeš mít svůj sen. A říkat si, že ho jednou splníš. Můžeš o tom vypravovat i kamarádům. Celá léta tvrdit, že to dokážeš. Pak najednou přijde chvíle, kdy zjistíš, že už je čas. Ne, že by se to právě hodilo. Nebo že by ti, samy od sebe, spadly najednou do klína prostředky k jeho uskutečnění. A dokonc se ani nedá říct, že by právě tohle byl ten ideální, pravý okamžik. Jen nastal čas doopravdy splnit to, co jsi až doteď jen říkal…
Tím mým snem byla odjakživa jízda Peking – Paříž, svezení se po trase legendárního automobilového závodu z roku 1907.
Už od klukovských let mě fascinovalo, co tenkrát dokázalo oněch pět zúčastněných posádek a jejich stroje. A co si budeme povídat, i já jsem si chtěl dokázat, že to, co oni tenkrát, vydržím já dneska taky.
Čtyři z tehdejších vozidel byly automobily. Ačkoliv se psal teprve rok 1907, už to byly automobily klasické. Sice ještě na dřevěných loukoťových kolech, ale už s vodou chlazenými motory vpředu, s klasickými převodovkami a s pohonem zadních náprav kardanem a s diferenciálem. Dojely. A dokonce všechny!
|