JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


AERO 30 - prototypy


Prototyp dvousedadlového otevřeného vozu Aero s předním náhonem.
Vůz měl trubkový obvodový rám, drátěná kola upevněná na šrouby a elektrickou výzbroj Bosch.
Za volantem Bašek.

Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové).
Prototyp otevřeného dvousedalového vozu Aero s předním náhonem v pohledu zezadu. Pozoruhodné je, že již v době svého zrodu měl tento vůz levostranné řízení!

Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové).
Fotografie otevřeného prototypu zezadu byla uveřejněna v časopisu Aero Car Clubu "Aerovkář" ročník II. číslo 2., které vyšlo v Praze dne 20. ledna 1935.
Text:
Prototyp předního náhonu 30 HP, konstruovaný panem J. Baškem, šéfem automobilky továrny Aero.
(Foto J. Bašek.)
Rovněž prototyp zavřeného vozu Aero s předním náhonem měl drátěná kola a levostranné řízení. Na rozdíl od otevřeného prototypu byl tento vůz od samého začátku koncipován jako čtyřsedadlový.

Originální, silně pro tisk retušovaná, fotografie je dnes uložena v archivu Jihočeského motocyklového musea (získána darem od paní Jarky Brutarové).