|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - MINOR 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
AERO 30 - prototypy
Prototyp dvousedadlového otevřeného vozu Aero s předním náhonem.
Vůz měl trubkový obvodový rám, drátěná kola upevněná na šrouby a elektrickou výzbroj Bosch. Za volantem Bašek. Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové).
Prototyp otevřeného dvousedalového vozu Aero s předním náhonem v pohledu zezadu. Pozoruhodné je, že již v době svého zrodu měl tento vůz levostranné řízení!
Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové).
Fotografie otevřeného prototypu zezadu byla uveřejněna v časopisu Aero Car Clubu "Aerovkář" ročník II. číslo 2., které vyšlo v Praze dne 20. ledna 1935.
Text: Prototyp předního náhonu 30 HP, konstruovaný panem J. Baškem, šéfem automobilky továrny Aero. (Foto J. Bašek.)
Rovněž prototyp zavřeného vozu Aero s předním náhonem měl drátěná kola a levostranné řízení. Na rozdíl od otevřeného prototypu byl tento vůz od samého začátku koncipován jako čtyřsedadlový.
Originální, silně pro tisk retušovaná, fotografie je dnes uložena v archivu Jihočeského motocyklového musea (získána darem od paní Jarky Brutarové). |