|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
FIAT 520
FIAT 520 - čtyřdvéřová limousina se shrnovací střechou systému Webasto z roku 1927
Výrobce: FIAT (Fabrica Italiana Automobile Torino), Torino, Italy Vůz byl do prvorepublikové ČSR dovezen pražskou firmou Fiat akc. spol. Praha II, Nekázanka 2. (telefon 259-5-7)
V době vzniku typu Fiat 520 už továrna opustila oválný chladičový znak v secesním stylu a nahradila jej novým, neméně zdařilým, smaltovaným znakem kruhovým, který byl obtočen stylizovaným vavřínovým věncem.
1968
18. dubna 1968 koupil Petr Hošťálek tento vůz od předchozího majitele p. Františka Hamana a nechal jej napsat na svou tehdejší manželku Mirku (na snímku v růžovém tričku). V té době byl Fiat už odhlášen, ale to nebylo nijak na závadu. Pro jízdy na veteránské i jiné soutěžní akce bylo možno zcela jednoduše požádat o zapůjčení dočasné espézetky na konkrétní termín či dokonce na dobu neurčitou a jízdy pouze zapisovat do záznamníku jízd. Snímek je z prvního "zkušebního" výletu s přáteli "aerovkáři" Fialovými z Liberce. Vlevo je v bílém Petr Hošťálek, vedle něj Mirka Hošťálková. Zcela vpravo Mudr. Zorka Fialová. foto: Mudr. Josef Fiala
Po návratu z Kfz Veteranen-Rallye Halle (DDR) - fotografie jsou pořízené v Liberci, na Husově třídě před secesní vilou Karla Herziga, kde v roce 1968 bydleli manželé Fialovi.
Fiat 520 v zahradě čtyřpodlažní vily v Arbesově ulici č.6 v Liberci, kde bydlel Petr Hošťálek.
V roce 1968 se Petr Hošťálek s Fiatem přihlásil na Rallye-Lázní, což byla soutěž nikoliv pro historické, nýbrž pro cestovní a sportovní vozy, mezi nimiž start s automobilem z roku 1927 znamenal značný handicap. Zvlášť, když Fiat byl zařazen do nejsilnější kategorie přes 3.000 ccm, kde jedním ze soupeřů (a očekávaným favoritem) byl supersport ISO Rivolta. Pro kategorii byl vypsán jízdní průměr 80 km/hod., který byl pro Fiata nereálný, takže v každé etapě nabral několik trestných bodů. Přesto Petr Hošťálek soutěž dokončil - a poté jel ještě po ose cestu z Karlových Varů domů do Liberce...
Technické údaje Fiat 520:
Motor: řadový 6-válec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 110 mm Obsah: 2.244 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 46 ks (33,83 kW) při 2.600 ot./min. Písty: z lehké slitiny, s otočnými pístními čepy Ojnice: s rozříznutým stahovacím horním okem Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: šroubovými ozubenými koly Karburátor: horizontální, Solex Pedál plynu: uprostřed Doprava paliva: podtlakovým nassavačem Weymann Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované větrákem za chladičem Obsah chladiče: Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: 12-voltové bateriové "Magneti-Marelli" Baterie: 12 V / 45 Ah Dynamo: 12 V , poháněné rozvodovým modulovým řetězem Převodovka: 4-stupňová se zpátečkou Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Pérování vpředu: podélnými listovými péry, doplněnými pásovými tlumiči Pérování vzadu: podélnými listovými péry Nožní brzda: mechanicky ovládaná, čelisťová bubnová na všechna kola Ruční brzda: mechanicky ovládaná, na zadní kola Kola: plechová špicová systém Sankey, upevněná 5 maticemi Ráfky: se záhybem (falcové) Pneumatiky: 760 x 90 falcové Rozvor: 2.900 mm Rozchod vpředu: 1.250 mm Rozchod vzadu: 1.250 mm Délka vozu: 4.150 mm Šířka: 1.660 mm Výška: 1.820 mm Světlost: 145 mm Průměr otáčení: m Vlastní váha: 1.750 kg Spotřeba: Nádrž: vzadu Max. rychlost: 71 km/hod. (44 mph) |