|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 AERO - sidecary PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ŠKODA 1101 P ("Pohotovostní")Pohotovostní vůz Škoda 1101 P, známý spíš jako "bojový Tudor", byl čtyřmístný otevřený automobil určený pro použití v armádě a bezpečnostních složkách poválečné Československé republiky. V podstatě šlo o standardní chassis vozu Škoda 1101 s pohonem 4x2, osazené karoserií jednoduchých tvarů se sklápěcím čelním oknem, skládací plachtovou střechou a nasazovacími, v plachtě zašitými, celuloidovými bočními okny.
Tovární snímek ze zkoušek v terénu na Radouči (u Mladé Boleslavi). Jízdní výkony vozu samozřejmě odpovídaly standardnímu podvozku civilního tudora s poháněnou pouze zadní nápravou, zkoušeného se zcela normálními cestovními pneumatikami (viz tyto obrázky).
Technické údaje pohotovostního vozu Škoda 1101 P:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 089 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,3 Výkon: 32 koní (23,5 kW) při 4 600 ot./min. Blok válců: vcelku s vrchní částí klikové skříně Vložky válců: mokré, vyjímatelné, ze speciální šedé litiny Hlava válců: snímací, ze šedé litiny Písty: z lehké slitiny Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Materiál hlavních i ojničních kluzných ložisek: bílý ložiskový kov K 10 Pohon vačkového hřídele: řetězem Časování rozvodu: SZ-13°32" před HÚ, SK-53°51" po DÚ; VZ- 56°57" před DÚ; VK- 16°47" po HÚ Ventilová vůle (za studena): sací ventil 0,15 mm, vyfukový ventil 0,20 mm Karburátor: jeden, horizontální Solex 26 UAHD (AHR) Hlavní tryska: 115 Hlavní vzdušník: 220 Volnoběžná tryska: 50 Volnoběžný vzdušník: 80 Difuzér: Ø 22 mm Doprava paliva: spádem Nádrž: 35 litrů v motorovém prostoru Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: 12 litrů Klínový řemen: 17 x 1000 mm Mazání: tlakové, oběžné, Olejové čerpadlo: zubové Obsah oleje v motoru: cca 4 litry Olejový filtr: s válcovou plstěnou vložkou Kontrola mazání: kontrolkou ve sdruženém přístroji Zapalování: bateriové 6V, s cívkou a rozdělovačem Řízení předstaihu: odstředivé (rozsah 0° při 400 ot./min. - 26° při 2.000 ot./min.) Pořadí zapalování: 1-3-4-2 Svíčky: M 14 x 1,25 (Champion L 10, PAL 14/175) Baterie: 6V / 50 Ah Dynamo: 6V / 130 W Spouštěč: 0,4 ks Spojka: jednolamelová, suchá, obložení Ferodo 2x Ø 200/130 síla 3,5 mm Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,27 2 - 2,47 3 - 1,60 4 - 1 Z - 5,60 Řazení: přímé, dlouhou pákou uprostřed vozu Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru Spojovací hřídel: se dvěma jehlovými jkřížovými klouby (Škoda -Whitaker) Hnací náprava: zadní - kyvadlová Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason Převod zadní nápravy: 1 : 4,78 (užitkové verze 1 : 5,25) Obsah oleje z rozvodovce: cca 2 litry Podvozek: páteřová roura, vpředu s rozvidlením pro motor a přední nápravu Přední osa: dělená, lichoběžníková s příčným listovým pérem (dole), nahoře pákové tlumiče Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená příčným listovým pérem (nahoře) Tlumiče pérování: pákové hydraulické Řízení: šroubem a maticí, volant vlevo (exportní provedení na přání vpravo) Nožní brzda: hydraulická, bubnová, na všechna kola, systém Škoda 25 výrobce ADAMOV nebo KLAMA Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Karoserie: celoplechová, čtyřdvířková pohotovostní, s plachtovou střechou Kola: 16" ocelová hvězdicová Ráfky: 3,00 D x 16 Pneumatiky: 5,25 - 16 Rozvor: 2 485 mm Rozchod vpředu: 1 200 mm Rozchod vzadu: 1 250 mm Délka vozu (s nárazníky): 4 050 mm Šířka: 1 500 mm Výška: 1 520 mm Světlost: 200 mm Počet míst k sezení: 4 Pohotovostní váha vozu: 940 kg (dvoudveřový zavřený) Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. (užitkové 90 km/hod.) Spotřeba na 100 km: 8 - 8,5 litru Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,2 litru Objem nádrže: 35 litrů (pod kapotou, za motorem) Akční radius: cca 400 km
S tabulkou "Cvičná jízda" na chladiči jako učební vozidlo jihočeské autoškoly. Na snímku nejen žák s instruktorem, ale vpravo i se zkušebním komisařem SNB.
Bojový Tudor jako vozidlo Svazarmu - snímek z oslav v Českých Budějovicích.
Charakteristický byl stíněný reflektor systému "Notek" (systém převzatý od německého Wehrmachtu,ale již vyráběný u nás) tady usazený na levém předním blatníku.
Bojový Tudor, tady už jako veterán v barvách Veřejné Bezpečnosti, na srazu historických vozidel v Hlohovci 2013.
|