![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 AERO - MINOR ZETOR 25 - traktor TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
INDIAN Police Scout 45 - 1929Výrobce: Indian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A.
Motor:
čtyřtaktní vidlicový dvouválec SV, sešroubovaný do jednoho bloku s převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø 73,2 mm x 89 mm Obsah: 745 ccm Výkon / otáčky: 7/ 18 ks Karburátor: Schebler de Luxe Elektrická výzbroj: Zapalovací magnet Splitdorf a dynamo Splitdorf 6V Objem benzínové nádrže: 12,9 litru Objem olejové nádrže: 2,26 litru Parametry: Délka: 2220 mm Šířka: 850 mm Výška: 1020 Rozvor: 1 500 mm Váha stroje: 168 kg Užitečné zatížení: 150 kg Spotřeba: 4 - 4,5 l / 100 km Max. rychlost: 125 km/hod. Firma Indian byla kolem roku 1929 největší motocyklovou továrnou na světě a odjakživa byla pro značku Harley Davidson největší konkurencí. Zanikla však počátkem šedesátých let a dnes jsou tradičně rudé stroje s nápisem Indian jedinými motocykly, které jsou na harleyských klubových srazech vítány. POLICE-SCOUT typu 101 je nízký, dlouhý, s dobře odpérovaným sedlem a mimořádně příjemnými jízdními vlastnostmi i na tak nekvalitních silnicích, jaké u nás v roce 1930 byly. Přesto si zkuste představit stopětadvacetikilometrové tempo v době, kdy neexistoval ani metr asfaltové vozovky a kromě hůř či líp dlážděných městských ulic byla většina silniční sítě jen s prašným povrchem! Snímek je z téhož roku, kdy s ním Petr Hošťálek vyrazil spolu s kamarádem Skanderou (na snímku) na návštěvu do Litoměřic. |