|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
AERO - závodní vozy
Jezdec Uher (startovní číslo 33), který startoval na III. Brandýsském okruhu 1936 (Brandýs nad Orlicí) se závodním aerodynamickým vozem Aero 30 (se kterým jel Otto Nimshaus 1.000 mil Československých), u něhož měl pro snížení jednak váhy, jednak odporu, demontované přední blatníky.
Umístil se čtvrtý za Formánkem (Aero), dr.Pohoreckým (Salmson) a Pohlem (MG).
Čtyřválcový aerodynamický vůz Aero 1550 ccm, se kterým startoval ing. Deston na III. okruhu českobrodském 1936.
Časopis Aerovkář o tom napsal: "V nejsilnější třídě debutoval Ing. Deston na čtyřválcové Aerovce obsahu 1550 ccm. Přesto, že nedojel do cíle, můžeme jeho výkon co nejvýše zhodnotiti. V prvých dvou kolech držel se značně těsně za Zd. Pohlem a Kubíčkem (oba Bugatti) a docílil též nejlepšího času kola z vozů domácí výroby. Defekt přerušovače zmařil velké jeho chance, jinak mohl Ing. Deston se propracovati dobře na 2. místo absolutní klasifikace."
Aero 750 ve speciální karoserii, kterou si nechal postavit jezdec Otto Nimshaus pro závod 1.000 mil Československých - tady v závodě historických vozidel do vrchu Brno-Soběšice 2004.
S tímto vozem mimo jiné startoval i jezdec Uher v III. okruhu českobrodském v roce 1936. Časopis Aerovkář o tom napsal: V závodě třídy do 750 ccm měl Uher těžkou posici proti tisícimílovým Jawám, řízeným Vitvarem a Kaiserem, leč jeho třetí místo je lepší, než by normálně se zdálo. Vždyť Uher téměř v každém kole musel opravovati a jestliže dovedl značně dohnati ztracený čas, pak jeho výkon zaslouží si nejvyššího uznání. Foto z pohlednice, věnované do archivu Jihočeského motocyklového musea panem Ctiborem Šilhánem (za volantem).
Dvoulitrový, specielně karosovaný, čtyřválcový vůz Aero, který byl původně uvažován pro účast v Rallye Monte Carlo.
Bratislavský jezdec Mahr s tímto vozem staroval na III. okruhu českobrodském v roce 1936, ale jak napsal časopis Aerovkář, vzdal po prvním kole pro defekt pneumatiky. Oba snímky jsou z časopisu Aerovkář číslo 10. z května 1936.
Jeden ze tří továrních speciálů, postavených pro 1000 mil československých, v kresbě "maestro" Václava Zapadlíka. Vozy byly ve žluté barvě, měly motory s upravenými kanály kvůli zvýšení výkonu a říkalo se jim "lochnessky".
|