JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

ŠKODA Popular 1100 OHV


Základní provedení - dvoudvéřová zavřená karoserie typu Čtyřsedadlový osobní vůz Škoda s motorem 1100 ccm OHV vpředu a společnou skříní převodovky a rozvodovky vzadu, vyráběný pod interním označením typ 927 od roku 1938.

Výrobce: ASAP - závod Mladá Boleslav
Technické údaje:

Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec OHV

Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1 089 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 30 koní při 3.600 ot./min. (22,1 kW)

Písty: z lehké slitiny
Blok válců: litinový, vcelku s vrchní částí karteru, s výměnnými vložkami válců
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ojniční ložiska: kluzná
Pohon vačkového hřídele:

Karburátor: horizontální, buď Zenith 26 VEH nebo Solex 26 BFRH
Doprava paliva: vlastním spádem
Chlazení: vodní, nucené s ventilátorem za chladičem
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné, se náplní oleje ve vaně motoru
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: 6V dynamobateriové s rozdělovačem a cívkou
Rozdělovač: Scintilla BP 4 s sutomatickou (odstředivou) regulací předstihu
Baterie: 6V / Ah
Dynamo: Scintilla 6 V / 90 W

Spojka: jednolamelová, suchá
Uspořádání pohonu: "transaxle" (motor vpředu, převodovka s rozvodovkou vzadu)
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, se synchronizací 2. a 3.stupně
Převody: 1 - 1 : 3,38
2 - 1 : 1,76
3 - 1 : 1
Z - 1 : 4,51

Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu
Hnací náprava: zadní - kyvadlová, s diferenciálem
Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 1 : 5,11

Rám: páteřový, vzadu s přírubou, vpředu rozvidlený
Přední osa: dělená, odpružená dole umístěným příčným listovým pérem
Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem
Tlumiče pérování: vpředu pákové, třecí, vzadu žádné
Řízení: šroubem a maticí, volant vpravo
Nožní brzda: kapalinovám, jednookruhová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí

Kola: 16", disková ocelová, upevněná čtyřmi šrouby
Pneumatiky: 5,00 - 16

Rozvor: 2.440
Rozchod vpředu: 1.160 mm
Rozchod vzadu: 1.200 mm
Světlost: 180 mm

Délka vozu: 3.950 mm
Šířka: 1.480 mm
Výška: 1.520 mm (zavřený dvoudvéřový vůz)

Váha podvozku: 550 kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 900 kg (v dvoudvéřové karoserii tudor)
Dovolené zatížení: kg
Celková váha: kg

Nejvyšší rychlost: 100 km/hod.
Spotřeba benzínu na 100 km: 8,5 litrů
Objem nádrže: 35 litrů, vpředu pod kapotou
Akční radius (dojezd): cca 400 km
Podvozek Popularu 1100 OHV na továrním snímku 63-2604 (dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea).
Motor Popularu 1100 OHV měl litinový blok se snadno vyjímatelnými nitridovanými vložkami z velmi tvrdé, odstředivě lité, válcové litiny. To mu zaručovalo nejen dlouhou životnost, ale v případě potřeby i možnost snadného generálkovánícelého motoru, nebo opravy třeba i jen jednoho z válců.
Prostorová disposice čtyřsedadlové dvoudvéřové karoserie - tovární výkres.
Ozdoba přídě kapoty, používaná na vozech Škoda Popular 1100 OHV modelové řady 1939.
Prospekt v němčině, vydaný v roce 1939.
Retušovaný snímek podvozku Popularu 1100 OHV, použitý do prospektu v němčině.
Titulní obrázek Popularu 1100 OHV z německy psaného prospektu
Německy psaný prospekt
Oblíbeným provedením byl dvoudvéřový polokabriolet.
Škoda Popular 1100 OHV z roku 1940 byl karosován v několika kusech firmou Škoda Popular 1100 OHV (karoserie:
Velmi citlivě zrestaurovaný Popular 1100 OHV soukromého sběratele - na snímku před továrním museem Škoda v Mladé Boleslavi, při příležitosti představení knížky
Restaurovaný Popular 1100 OHV zezadu - původně měl vůz podle předválečných předpisů pouze sdruženou svítilnu nad číslem na kufru. Světla na koncích nárazníku nejsou původní, jsou daní pozdějším předpisům.
V originále měl vůz na víku kufru v partii pod číslovou tabulkou obtisk znaku Škoda s křidélky...
Rozměrový výkres karoserie 2 + 2 roadster-cabriolet modelu 1939 v provedení pro domácí trh. Na podvozku Škoda Popular 1100 OHV se stavěla také dvousedadlová karoserie "roadster-cabriolet" se snímací střechou a nouzovým sedadlem v kufru, viz tento "modrákový" výkres rozměrů karoserie, datovaný 8. března 1939 a aktualizovaný razítkem 27. prosince 1939.
více o roadsteru Popular 1100 OHV zde: