|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 350 ccm typ 361
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ŠKODA Popular 1100 OHV
Čtyřsedadlový osobní vůz Škoda s motorem 1100 ccm OHV vpředu a společnou skříní převodovky a rozvodovky vzadu, vyráběný pod interním označením typ 927 od roku 1938.
Výrobce: ASAP - závod Mladá Boleslav
Technické údaje:
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec OHV Vrtání: Ø 68 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 089 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 30 koní při 3.600 ot./min. (22,1 kW) Písty: z lehké slitiny Blok válců: litinový, vcelku s vrchní částí karteru, s výměnnými vložkami válců Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ojniční ložiska: kluzná Pohon vačkového hřídele: Karburátor: horizontální, buď Zenith 26 VEH nebo Solex 26 BFRH Doprava paliva: vlastním spádem Chlazení: vodní, nucené s ventilátorem za chladičem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné, se náplní oleje ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: 6V dynamobateriové s rozdělovačem a cívkou Rozdělovač: Scintilla BP 4 s sutomatickou (odstředivou) regulací předstihu Baterie: 6V / Ah Dynamo: Scintilla 6 V / 90 W Spojka: jednolamelová, suchá Uspořádání pohonu: "transaxle" (motor vpředu, převodovka s rozvodovkou vzadu) Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, se synchronizací 2. a 3.stupně Převody: 1 - 1 : 3,38 2 - 1 : 1,76 3 - 1 : 1 Z - 1 : 4,51 Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu Hnací náprava: zadní - kyvadlová, s diferenciálem Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 1 : 5,11 Rám: páteřový, vzadu s přírubou, vpředu rozvidlený Přední osa: dělená, odpružená dole umístěným příčným listovým pérem Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem Tlumiče pérování: vpředu pákové, třecí, vzadu žádné Řízení: šroubem a maticí, volant vpravo Nožní brzda: kapalinovám, jednookruhová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí Kola: 16", disková ocelová, upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: 5,00 - 16 Rozvor: 2.440 Rozchod vpředu: 1.160 mm Rozchod vzadu: 1.200 mm Světlost: 180 mm Délka vozu: 3.950 mm Šířka: 1.480 mm Výška: 1.520 mm (zavřený dvoudvéřový vůz) Váha podvozku: 550 kg Vlastní váha zavřeného vozu: 900 kg (v dvoudvéřové karoserii tudor) Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 100 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 8,5 litrů Objem nádrže: 35 litrů, vpředu pod kapotou Akční radius (dojezd): cca 400 km
Motor Popularu 1100 OHV měl litinový blok se snadno vyjímatelnými nitridovanými vložkami z velmi tvrdé, odstředivě lité, válcové litiny. To mu zaručovalo nejen dlouhou životnost, ale v případě potřeby i možnost snadného generálkovánícelého motoru, nebo opravy třeba i jen jednoho z válců.
Na podvozku Škoda Popular 1100 OHV se stavěla také dvousedadlová karoserie "roadster-cabriolet" se snímací střechou a nouzovým sedadlem v kufru, viz tento "modrákový" výkres rozměrů karoserie, datovaný 8. března 1939 a aktualizovaný razítkem 27. prosince 1939.
více o roadsteru Popular 1100 OHV zde: |