|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 500 OHC model 15 - 1953 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957 |
|
ŠKODA Popular 995 (Liduška)
Nejmenší, před válkou sériově vyráběný, osobní vůz Škoda.
Výrobce: ASAP, závod Mladá Boleslav
Rám vozu tvořila ocelová páteřová roura, na jejíž přední přírubu byl přišroubován motor. Na zadní přírubu pak byla přišroubovaná převodovka s rozvodovkou zadní nápravy, s níž tvořila jeden celek.
Přední náprava sestávala ze dvou příčných listových per nad sebou, mezi jejichž konci byly upevněny svislé čepy kol. Obě listová pera měla druhý list se speciálními oky, jistícími nápravu v případě eventuelního prasknutí hlavního listu. Pérování přední nápravy bylo doplněno dvojicí tlumičů pérování. Netypické pro škodovku bylo uložení chladiče nad přední nápravou (až za motorem), důvodem pro toto řešení byl záměr zkrátit celkovou délku vozidla.
Technické údaje:
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 995 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 22 koní při 3.000 ot./min. (16,2 kW) Písty: speciální konstrukce z lehké slitiny Blok válců: ze šlechtěné šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná Ojniční ložiska: kluzná Pohon vačkového hřídele: Ventilový rozvod: SV (postranní ventily) Karburátor: horizontální, Zenith 26 VEJ, s čističem vzduchu působícím jako tlumič sání Doprava paliva: vlastním spádem Chlazení: vodní, thermosyfonové, chladič umístěný za motorem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové s rozdělovačem Scintilla, s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V / 60 Ah Dynamo: Scintilla 6 V/90 W Spojka: jednolamelová, suchá, s odpérovanou lamelou Uspořádání pohonu: "transaxle" (motor vpředu, převodovka s rozvodovkou vzadu) Převodovka: třírychlostní, bezhlučná, se zpátečkou a synchronizací 2. a 3.stupně Převody: 1 - 1 : 3,38 2 - 1 : 1,76 3 - 1 : 1 Z - 1 : 4,51 Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu Hnací náprava: zadní - kyvadlová, bez diferenciálu Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 1 : 5,25 nebo 1 : 5,71 Rám: páteřový, vzadu s přírubou, vpředu rozvidlený Přední osa: dělená, tvořená dvěmapříčnými listovými péry nad sebou Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem Tlumiče pérování: vpředu pákové, třecí Řízení: hřebenové, s odpérovaným pastorkem a dvěma řídícími tyčemi, volant vpravo Nožní brzda: mechanická, ovládaná 4 lanky, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, ovládaná 2 lanky, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí Kola: 16", disková ocelová, upevněná čtyřmi šrouby Pneumatiky: 4,75 - 16 nebo 5,00 - 16 (Superballon Michelin) Rozvor: 2.200 mm Rozchod vpředu: 1.150 mm Rozchod vzadu: 1.150 mm Délka vozu: 3.770 mm Šířka: 1.360 mm Výška: 1.500 mm (zavřený dvoudvéřový vůz) Vlastní váha zavřeného vozu: 750 kg (v karoserii tudor) Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 85 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg Objem nádrže: 30 litrů, vpředu pod kapotou Dojezd: 400 km |