JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ČZ 125 c - 150 c (neodpérovaná)


18. února byl veřejnosti představen nový motocykl ČZ 150 (zatím ještě s neodpérovaným zadním kolem) na stránkách našeho tehdejšího motoristického časopisu "Motocykl".

Interní tovární označení tohoto typu bylo:
s motorem 125 ccm bylo ČZ 125/3-C 50
s motorem 150 ccm bylo ČZ 150/3-C 50
1950 - leden
První zmínka v tisku byl tento krátký odstaveček v časopisu Svět motorů ze dne 28.ledna 1950, informující o tom, že národní podnik Mototechna slibuje novou, veřejností očekávanou, stopadesátku předvést od 14. do 28. května na Pražském jarním veletrhu.
Technické údaje ČZ 125c (ČZ 150c) při prvním představení 18.února 1950:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku se třístupňovou převodovkou
Píst: plochý, se dvěma kroužky
Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm)
Zdvih: 58 mm (58 mm)
Obsah: 123,2 ccm (148 ccm)
Kompresní poměr: 1:7 (1:7)
Trvalý výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (5,75 ks při 4.500 ot./min.)
Maximální brzděný výkon: 5,8 ks při 5.800 ot./min. (6,25 ks při 5.000 ot./min.)
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 20
Karburátor: Jikov 2918 HO s přívěrou vzduchu ovládanou knoflíkem
Hlavní tryska: 80
Zapalování: setrvačníkovým magnetem ČZ 6V/25W na pravém konci klikového hřídele
Baterie (pouze na přání): 6V / 7Ah, v levé skříňce (ukostřen minus pól)
Předstih: 4,5 mm před horní úvratí
Svíčka: PAL 14 / 175
Reflektor: Ø 125 mm s tachometrem a usměrňovačem proudu
Hlavní žárovka: Bilux 6V - 25W/25W

Spojka: vícelamelová, v olejové lázni primárního převodu
Třecí lamely: ferodové
Primární převod: řetězem ČZ Favorit 3/8" x 3/8" (50 článků) v olejové lázni
Převodový poměr: 15 : 40 zubů
Převodovka: třírychlostní, kola ve stálém záběru
Řazení: nožní, vlevo
1. rychlost - 1 : 20,26
2. rychlost - 1 : 9,54
3. rychlost - 1 : 6,87

Sekundární převod: řetězem Favorit 1/2" x 5/16" (110 článků)
Převodový poměr: 17 : 44 zubů, nebo 18 : 44 zubů dle použitého pastorku

Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole)
Ráfek přední: 2¼" x 19"
Pneu přední: 2,75 – 19
Tlak vzduchu vpředu:
Ráfek zadní: 2¼" x 19"
Pneu zadní: 2,75 – 19
Tlak vzduchu vzadu:

Objem nádrže: 11 l (rezerva stačí na cca 40 km)

Rám: trubkový uzavřený jednoduchý, svařený z bezešvých trubek
Přední vidlice: teleskopická, elektricky svařená z plechových výlisků
Zdvih předního pérování:
Zadní pérování: kluzákové
Zdvih zadního pérování:
Sedlo: výkyvné, se seřiditelnou tvrdostí, s gumovým potahem

Brzdy: mechanické čelisťové, půlbubnové
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem
Průměr brzdových bubnů: Ø 125 mm
Šířka obložení: 20 mm, nýtované

Parametry:

Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 680 mm
Výška: 980 mm
Rozvor: 1.260 mm
Světlost: 140 mm
Výška sedla nad zemí: mm

Pohotovostní váha (s palivem): 90 kg

Spotřeba:
Max. rychlost: 80 km/hod. (85 km/hod.)
Pneu Barum 2,75-19 dezén M4 Pneumatiky

V době výroby motocyklů ČZ 125c a ČZ 150c se na nové stroje montovaly pneumatiky Barum rozměru 2,75 - 19 s dezénem M4.

Barum doporučoval huštění:
Vpředu: 1,5 atp
Vzadu sólo: 1,75 atp
Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp
Pneu Barum-Polar dezéne M2 Pro jízdu v zimě, v blátě nebo v lese se doporučovaly pneumatiky Barum - Polar stejného rozměru 2,75 - 19, ale s hrubším dezénem M2.

Barum doporučoval huštění:
Vpředu: 1,5 atp
Vzadu sólo: 1,75 atp
Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp