![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček"
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
ČZ 125 c - 150 c (neodpérovaná)Představený stroj byl bez nosiče na zadním blatníku. Interní tovární označení tohoto typu bylo: s motorem 125 ccm bylo ČZ 125/3-C 50 s motorem 150 ccm bylo ČZ 150/3-C 50 První zmínka v tisku byl tento krátký odstaveček v časopisu Svět motorů ze dne 28.ledna 1950, informující o tom, že národní podnik Mototechna slibuje novou, veřejností očekávanou, stopadesátku předvést od 14. do 28. května na Pražském jarním veletrhu.
Technické údaje ČZ 125c (ČZ 150c) při prvním představení 18.února 1950:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se třístupňovou převodovkou Píst: plochý, se dvěma kroužky Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1:7 (1:7) Trvalý výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (5,75 ks při 4.500 ot./min.) Maximální brzděný výkon: 5,8 ks při 5.800 ot./min. (6,25 ks při 5.000 ot./min.) Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 20 Karburátor: Jikov 2918 HO s přívěrou vzduchu ovládanou knoflíkem Hlavní tryska: 80 Zapalování: setrvačníkovým magnetem ČZ 6V/25W na pravém konci klikového hřídele Baterie (pouze na přání): 6V / 7Ah, v levé skříňce ukostřen minus - pól Předstih: 4,5 mm před horní úvratí Svíčka: PAL 14 / 175 Reflektor: Ø 125 mm s tachometrem a usměrňovačem proudu Hlavní žárovka: Bilux 6V - 25W/25W Spojka: vícelamelová, v olejové lázni primárního převodu Třecí lamely: ferodové Primární převod: řetězem ČZ Favorit 3/8" x 3/8" (50 článků) v olejové lázni Převodový poměr: 15 : 40 zubů Převodovka: třírychlostní, kola ve stálém záběru Řazení: nožní, vlevo 1. rychlost - 1 : 20,26 2. rychlost - 1 : 9,54 3. rychlost - 1 : 6,87 Sekundární převod: řetězem Favorit 1/2" x 5/16" (110 článků) Převodový poměr: 17 : 44 zubů, nebo 18 : 44 zubů dle použitého pastorku Kola: 19" drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2¼" x 19" Pneu přední: 2,75 – 19 Tlak vzduchu vpředu: Ráfek zadní: 2¼" x 19" Pneu zadní: 2,75 – 19 Tlak vzduchu vzadu: Objem nádrže: 11 l (rezerva stačí na cca 40 km) Rám: trubkový uzavřený jednoduchý, svařený z bezešvých trubek Přední vidlice: teleskopická, elektricky svařená z plechových výlisků Zdvih předního pérování: Zadní pérování: kluzákové Zdvih zadního pérování: Sedlo: výkyvné, se seřiditelnou tvrdostí, s gumovým potahem Brzdy: mechanické čelisťové, půlbubnové Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 125 mm Šířka obložení: 20 mm, nýtované Parametry: Největší délka: 1.960 mm Šířka (přes řidítka): 680 mm Výška: 980 mm Rozvor: 1.260 mm Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: mm Pohotovostní váha (s palivem): 90 kg Spotřeba: Max. rychlost: 80 km/hod. (85 km/hod.) byl od základu nový, s do karteru částečně zasunutým válcem a karburátorem ukrytým za válcem pod snímacím víkem s integrovaným sítkem vzduchového filtru. Primární převod od klikového hřídele na spojkový koš, sedící na vstupním hřídeli převodovky, byl řešen řetězem 3/8" x 3/8" (50 článků). V době výroby motocyklů ČZ 125c a ČZ 150c se na nové stroje montovaly pneumatiky Barum rozměru 2,75 - 19 s dezénem M4. Barum doporučoval huštění: Vpředu: 1,5 atp Vzadu sólo: 1,75 atp Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp Barum doporučoval huštění: Vpředu: 1,5 atp Vzadu sólo: 1,75 atp Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp |