JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


HURIKAN výrobní číslo 005 - 1949


Výrobce:
Vladislav Vlk, vedoucí vývojové dílny n.p. Motor-Union, České Budějovice

Poslední vyrobený Hurikan konstrukce Vladislava Vlka, který měl představovat prodejní verzi československého čtyřtaktního motocyklu, určeného pro velmi náročné sportovce.
Detail čísla motoru.
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHC sešroubovaný do bloku s převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 63 mm x 80 mm
Obsah: 249,7 ccm
Výkon / otáčky: 15 ks při 6.000 ot.min.
Karburátor: vlastní (hliníková kopie závodního karburátoru Amal)
Elektrická výzbroj: upravené dynamo s přerušovačem PAL 6 V (z Jawy 500 OHC)
Objem nádrže: 15 l

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Váha:
Spotřeba: 4 l / 100 km
Max. rychlost: nebyla udávána
Motory Hurikan byly po konstrukční stránce nejen krásné, ale hlavně značně nadčasové.
Měly ventilový rozvod OHC s vačkovým hřídelem v hlavě, poháněným řetízkem s hydraulicky aretovaným napínákem a vlásenkovými ventilovými pružinami. Mazání bylo se suchou skříní, což znamenalo, že olej byl v separátní nádrži pod sedlem. Odtud stékal do dvojité olejové pumpy, jejíž první sekce tlačila olej k mazaným místům (do kliky a do hlavy) a po jeho skapání do karteru jej druhá sekce odsávala a vracela zpět do nádrže pod sedlem. V přední části karteru byl vestavěný lamelový čistič oleje.
Čtyřrychlostní převodová skříň anglického typu (ale vlastní výroby) byla samostatná, ale sešroubovaná do jednoho celku s motorem (semiblok).
Restaurovaný plně provozuschopný stroj, s několika nepodstatnými změnami proti originálu. Nepůvodní je dvojice přístrojů (tachometr a otáčkoměr), dynamo, upravená olejová nádrž a pozměněný tvar sedla.
Renovaci provedli společně Jiří Musil a Petr Hošťálek.
Jiří Musil po dokončení renovace.