![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JIKOV - karburátory motocyklové 2010 - Renovace motoru A.K.D. PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
TRIUMPH TWN 98 ccm - motorové kolo s motorem SachsTriumph Werke Nürnberg A.-G. Nürnberg, Deutschland Obsahově nejmenší "lidové" motorové kolo z výrobního programu TWN, k jehož pohonu továrna nakupovala osvědčený dvourychlostní motor od firmy Fichtel & Sachs ze Schweinfurtu.
Technické údaje:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání: Ø 48 mm Zdvih: 54 mm Obsah: 98 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 2,25 ks Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:20 (při zajíždění 1:15) Karburátor: vlastní F & S se vzduchovou startovací přívěrou Hlavní tryska: Zapalování: setrvačníkové Bosch Osvětlení: Bosch 6V - 15W/15W s přepínačem na levé straně řidítek Osvětlení parkovací: suchými monočlánkovými bateriemi v pouzdru pod nádrží Předstih: mm před horní úvratí Svíčka: Bosch 18 / 45 Spojka: 2-lamelová, s korkovým obložením Primární převod: čelními ozubenými koly Převodový poměr: Převodovka: dvourychlostní, s řazením na řidítkách 1. rychlost - 1 : 2. rychlost - 1 : Sekundární převod: řetězem Převodový poměr: Kola: 26“ drátová, s chromovanými dráty Ø 2,5 mm Pneumatiky: 26 x 2,25 zesílené Objem nádrže: 9 l (z toho asi 1 l rezerva) Přední brzda: mechanická čelisťová, ovládaná páčkou na řidítkách Zadní brzda: Torpedo, protišlapací Rám: jednoduchý, uzavřený trubkový, letovaný do mufen Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrální soudkovou pružinou Sedlo: Elastic, odpérované dvojicí tažných per Nosič: lisovaný, ze silného ocelového plechu Parametry: Největší délka: Šířka (přes řidítka): Výška: Rozvor: Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: Váha včetně paliva: 60 kg Nejvyšší přípustné zatížení: 100 kg Celková maximální váha: 160 kg Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: přes 50 km/hod. Kromě základního černě lakovaného provední bylo možné za příplatek dostat vyobrazené luxusní provedení, které mělo červené lakování. |