![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov ERA - sidecary JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
20.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) 19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951
Soutěžní motocykl, vzniklý v armádním sportovním středisku ÚDA Praha úpravou sériového "péráka" Jawa 250.
Získán v sedmdesátých letech od legendárního jezdce Františka Helikara z Liberce-Harcova.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s čtyřstupňovou převodovkou Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 248,5 ccm Stupeň komprese: 1 : 8 Výkon / otáčky: 12 ks při 5.400 ot.min. Karburátor: Jikov 2924 H Elektrická výzbroj: dynamobateriové zapalování Pal 6V/45W Zapalování: upravené se dvěma přepínatelnými cívkami a dvěma svíčkami Baterie: 6V/ 7 Ah Objem nádrže: 9,5 l Brzdy: použité z motocyklu Jawa 500 OHC typ 15 Kola: 19" drátová (36 drátů) Pneu vpředu: Barum Polar 3,00 - 19 Pneu vzadu: drapák Barum Sport 3,25 - 19 Huštění vpředu: 1,2 atp Huštění vzadu: 1,5 - 2,0 atp (podle terénu) Parametry: Délka: 2.010 mm Šířka: Výška: 954 mm Rozvor: 1.297 mm Váha: 119 kg Spotřeba: 4,2 l / 100 km Max. rychlost: 110 km/hod. Motocykl má řadu úprav: Zvýšený přední blatník, zkrácený zadní blatník bez nosiče, výfuky vyvedené horem, ochranné výztuhy mezi přední částí rámu a stupačkami, dvojsvíčkovou hlavu a dvouokruhové zapalování s přepínačem a dvěma nezávislými cívkami, zvýšené sedlo s dvojitou výplní sedáku, větší brzdy z Jawy 500 OHC, silnější sekundární řetěz, šroubovanou výztuhu řidítek, speciální věnec hliníkových řeber pro lepší chlazení válce, gumové nákolenice a tachometr s etapovým počítadlem. |