![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 FAVORIT - sidecary PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
STANDARD "8"Výrobce: The Standard Motor Company Limited, Coventry, England
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 76 mm Obsah: 803 ccm Kompresní stupeň: 1 : 7,25 Výkon: 26,5 ks při 4.500 ot./min. Kroutící moment: 6,5 mkg při 2.800 ot./min. Daňový výkon: 4,09 HP Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: snímací, ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: OHV Pohon vačkového hřídele: řetězem Karburátor: spádový Solex Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou A.C. Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a termostatem Obsah chladiče: 4 litry Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 4 litry Olejový filtr: obtokový, Purolator Zapalování: Lucas, 12 Volt, bateriové Rozdělovač: s kombinovanou odstředivou a podtlakovou regulací předstihu Baterie: 12V, v motorovém prostoru Spojka: jednolamelová suchá Borg & Beck, Ø 165 mm, hydraulicky vypínaná Převodovka: 4-rychlostní, v bloku s motorem, se synchronizací 2., 3., 4.stupně Převody (celkové): 1.stupeň - 1 : 20,820 2.stupeň - 1 : 11,99 3.stupeň - 1 : 7,088 4.stupeň - 1 : 4,875 zpátečka - 1 : 20,820 Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s jehlovými křížovými klouby Rozvodovka: s hypoidním ozubením Karoserie: samonosná, celoocelová Zadní náprava: pevná Zadní pérování: podélnými listovými pérey s pákovými hydraulickými tlumiči Přední náprava: dělená Přední pérování: spirálovými pružinami s teleskopickými tlumiči Řízení: Burmann, šroubem a maticí, volant vpravo Nožní brzda: hydraulická Girling, účinkující na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na zadní kola Rozvor: 2 134 mm Rozchod vpředu: 1 232 mm Rozchod vzadu: 1 232 mm Délka vozu: 3 607 mm Šířka: 1 473 mm Výška: 1 524 mm Nejmenší průměr otáčení: 9,8 m Váha vozu: 710 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Spotřeba na 100 km: 6 l Objem nádrže: 32 litrů, v zádi vozu tachometr s počítačem kilometrů, vestavěným benzinoměrem a dvěma kontrolkami (tlak oleje a dobíjení). Bakelitový přepínač s kontrolkou blinkrů, připevněný dvěma šroubky navrch palubní desky, působil velmi archaickým dojmem. |