|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ZETOR 25 - traktor ERA - sidecary OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
ŠKODA 420 Standard"Malý" škodovácký vůz nové koncepce, první typ budoucí řady s páteřovým rámem a výkyvnými zadními polonápravami. Byl představen v dubnu 1933 a jeho označení Škoda 420 znamenalo čtyřválec o výkonu dvaceti koní. Za dobu své produkce (1933-34) byl vyroben v počtu 421 kusů.
Karoserie vozu byla smíšeného provedení - dřevěná kostra, pobitá předlisovanými panely, první prototypové vozy byly karosovány v podniku AVIA.
Po výtvarné stránce nebyly první karoserie příliš zdařilé - linie výrazně šikmé masky a čelního skla se "praly" se svislými liniemi dveří a žebrování bočnic kapoty. Brzy tudíž došlo k "faceliftingu" , u dalších vozů se objevily změny nejen v partii předního skla, ale i kapoty, blatníků a tvaru dveří.
Technické údaje:
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 995 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 20 koní (14,7 kW) Písty: Nelson-Bohnalite, z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s vrchní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 2, kluzná Ojniční ložiska: kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým nehlučným řetězem Duplex Karburátor: horizontální, buď Zenith Ø 26 THG nebo Amal Ø 26 Doprava paliva: vlastním spádem Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: dynamobateriové, buď Scintilla, nebo Bosch Baterie: 6V/45 Ah bez víka, nebo 6V/60Ah s víkem Dynamo: Scintilla R 90W - 6V - E x Z nebo Bosch RG 90/G - 1800 R1 Spojka: jednolamelová, suchá Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, sešroubovaná s motorem Přenos síly: spojovací hřídel s Hardy-spojkou vpředu i vzadu Hnací náprava: zadní - kyvadlová, s diferenciálem Převod zadní nápravy: kuželovým soukolím Gleason, poměr 9:52 zubů nebo 8:44 zubů Rám: páteřový, z plechových U profilů, uprostřed rozvidlený Přední osa: pevná, trubková, odpružená podélnými listovými čtvrtpéry, bez tlumičů pérování Zadní osa: dělená, kyvadlová, odpružená nahoře příčným listovým pérem Řízení: šnekové, volant vpravo Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí Kola: plechová, disková 140 x 40, upevněná čtyřmi šrouby s roztečí Ø 100 mm Pneumatiky: 140 x 40 Supercomfort nebo 140 x 40 Superbalon Rozvor: 2.430 mm Rozchod vpředu: 1.50 mm Rozchod vzadu: 1.10 mm Délka vozu: 3.770 mm Šířka: 1.360 mm Výška: 1.500 mm (zavřený dvoudvéřový vůz) Váha podvozku: 450 kg Vlastní váha otevřeného vozu: kg Vlastní váha zavřeného vozu: 750 kg (v karoserii tudor) Dovolené zatížení: kg Celková váha: kg Nejvyšší rychlost: 85 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 7 litrů Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg Objem nádrže: litrů, vpředu pod kapotou
Nový majitel "čtyřistadvacítky" dostával spolu s vozem příručku k jeho obsluze a na vyžádání i tento katalog náhradních dílů.
|