JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA nákladní typ 706 R - od r. 1955


Sedmitunový nákladní vůz konstrukce Škoda v inovovaném provedení
V roce 1951 byla vládním nařízením ukončena výroba nákladního vozu Škoda 706 R v Mladé Boleslavi ukončena a předána do n.p. Liberecké automobilové závody, přičemž autobusy 706 RO se montovaly v závodě Rýnovice u Jablonce nad Nisou, zatímco nákladní vozy v závodě Mnichovo Hradiště. Tady vůz dostal od 225. série (v roce 1955) „face-lifting“, tedy novou tvář.
Tovární snímek nových vozů Škoda 706 R připravených v Mnichově Hradišti k expedici.
Původní zaoblený předek s členěnou maskou s "knírem" nahradila jednoduchá čtvercová maska s vodorovnými žebry, která vozu dodala mohutnější, ale zároveň elegantnější vzhled.
foto Hošťálek Stejně jako předchozí model, i inovovaná sedmsetšestka s hranatou maskou měla šestipaprsková kola "Trilex" s děleným snímacím ráfkem.
Technická data Škoda 706 R (od roku 1955):

Motor: předkomůrkový čtyřtaktní Diesel
Počet válců: 6, v řadě
Vrtání: Ø 125 mm
Zdvih: 160 mm
Obsah: 11.782 ccm
Kompresní poměr: 1 : 21
Výkon na brzdě: 145 Ks (106,6 kW)
Ventilový rozvod: OHV (visuté ventily v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla)
Pohon vačkového hřídle: čelními koly se šikmým ozubením
Počet hlav. ložisek: 7 (válečkových)
Písty: z lehké slitiny
Chlazení: s nuceným oběhem, podporované ventilátorem
Obsah vody v chladiči: 45 litrů
Mazání: tlakové oběžné
Obsah oleje v motoru: 24 kg
Filtr oleje: lamelový s ráčnou, spojenou s pedálem spojky
Vstřikovací čerpadlo: Škoda PV 6B 75 s 117c, později PAL PV 6 B 80 P 115e
Trysky: PAL DCE 10S 610
Palivový filtr: s filcovou nebo plátěnou vložkou

Dynamo: Magneton DGD 32, později PAL-Magneton 24 V/300 W
Spouštěč: Bosch BPD 6/24, nebo Scintilla 2 RA 6 HP, později PAL-Magneton 6/24
Baterie: dvě, 12V/150 Ah

Spojka: dvoulamelová suchá
Převodovka: 5-rychlostní se zpátečkou, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Převody:
1.stupeň - 1 : 7,64
2.stupeň - 1 : 4,27
3.stupeň - 1 : 2,60
4.stupeň - 1 : 1,59
5.stupeň - 1 : 1
Zpátečka 1 : 4,84 (1 : 5,22 - starší série)
Obsah oleje v převodovce: 13,1 kg

Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Přenos síly na zadní nápravu: jednodílným kardanem s jehlovými křížovými klouby

Přední náprava: pevná, kovaná, uložená na podélných listových perech
Řízení: šnekem a segmentem, bez posilovače
Obsah oleje v převodce řízení: 1,4 kg

Zadní náprava: hnací, pevná, pérovaná podélnými listovými péry s pomocnými svazky
Rozvodovka: kuželový diferenciál s předlohou
Převod:
1 : 2,46 (hruška 15 : talíř 37 zubů Gleason) starší provedení
1 : 2,46 (hruška 13 : talíř 32 zubů Klingenberg) novější provedení
Převod předlohy rozvodovky: 1 : 2,81 (16 : 36 zubů)
Celkový převod v rozvodovce: 1 : 6,91
Obsah oleje v rozvodovce zadní nápravy: 8,5 kg

Nožní brzda: tlakovzdušná, čelisťová na všechna kola
Ruční brzda: mechanická s ráčnou, na zadní kola
Odlehčovací brzda: motorová, kompresní

Kola: 20" palcová disková (pro pneu Mitas), nebo s děleným ráfkem systému Trilex
Pneumatiky: 12,00 x 22"
Huštění: 5,5 atm (u pneu se značením "Rayon" až 6 atm)

Rozvor: 5.000 mm
Rozchod vpředu: 1.930 mm
Rozchod vzadu: 1.820 mm
Světlost: 250 mm
Průměr otáčení: 18 metrů

Největší délka: 8.285 mm
Největší šířka: 2.500 mm
Rozměry ložné plochy: 5.000 x 2.500 mm
Výška bočnic: 500 mm

Váha podvozku: 5.000 kg
Nosnost podvozku: 8.900 kg
Váha kompletního valníku: 6.240 kg
Nosnost: 7,5 tuny až 9,0 tun - dle provedení
Počet míst v kabině: 3
Stoupavost: 33%
Stoupavost s vlekem 5 t: 20%

Nejvyšší rychlost: 55 km/hod.
Spotřeba nafty: 28-32 litrů / 100 km
Spotřeba oleje: 0,8 l / 100 km
Palivová nádrž: 150 litrů, umístěná v kabině, pod sedadlem spolujezdce
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Škoda 706 - valník
ve výstavním dvoubarevném lakování a s emblémem na dvířkách kabiny, jak se objevila v šestém čísle propagačního časopisu Czechoslovak Motor-Revue 1955.
Snímek byl z Výstavy československého strojírenství v Brně 1955.
Rozměrový náčrt valníku Škoda 706 R - model 1955.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kromě valníkového provedení s dřevěnou korbou byl druhou nejčastěji vyráběnou variantou inovované sedmsetšestky sklápěč Škoda 706 RS, který měl ocelovou ložnou plochu s plechovými bočnicemi, prolisovanými do charakteristických "psaníček". Sklápěče zásadně neměly zadní blatníky.
Rozměrový náčrt sklápěče Škoda 706 RS - model 1955.
z časopisu Czechoslovak Motor-Reviev č. 6 (1955) Na brněnské Výstavě československého strojírenství, připravené Československou obchodní komorou ve dnech 11.září až 16.října 1955, byly takto vystavovány vozy Škoda 706 R a sklápěče 706 RS na volné ploše. Spolu s nimi byly vystaveny také autobus Škoda 706 RO a třínápravový horský bus Tatra-Karosa HB.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cisternový kropicí vůz na podvozku Škoda 706 R už s inovovanou čtvercovou maskou z období výroby po roce 1955.
Toto provedení mělo za kabinou ve výřezu cisternového kotle uspořádané stanoviště pro venku sedící obsluhu kropicího zařízení.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podvozek s kabinou
jak byl vyobrazen v DDR ročence Motor-Jahr 1956/57 ovšem s tím, že byl v rámci tamních předpisů deklarován jako Škoda 906 pokud byl použit pro valník s nosností 9 tun, nebo jako Škoda 806 pokud šlo o sklápěčku s nosností 8 tun.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Momentka z havárie, při níž se potkal autobus RTO s nákladním vozem Škoda 706 R.
706 R versus tramvaj - Praha 1971 Sedmsetšestka "Baba" byla i v případě střetu pořádně tvrdý oříšek. Tady se pražské tramvaji sice podařilo ji převrátit, ale zatímco lehlé Babě téměř nic není, tramvaj má předek zcela zdemolovaný...
Snímek z Československé Motor Revue 2/71.
... a havárie do třetice: fotografie z Železného Brodu (z archivu motocyklového závodníka Rudolfa Sůvy).
V letech 1960-65 byla součástí autoparku českobudějovického pivovaru "Samson" i sedmitunová Škoda 706 R, upravená pro rozvoz sudů laťovými nástavbami postranic. Protože jezdila na větší vzdálenosti s přívěsným vozem, měla vpředu, pod číslovou tabulkou, ještě tabulku s nápisem "Vlečný vůz". A jak bylo v té době zvykem, na dvířkách kabiny si každý mohl přečíst, že je "Vůz v socialistické péči"...
"Sedmsetšestka" už jako renovovaný veterán - až trochu příliš krásná a blýskavá, takhle pěkná nebývala ani z "fabriky"...
Vozy Škoda 706 R se vyráběly až do roku 1958.
V posledním roce výroby už to bylo posledních asi 70 kusů, osazených přepracovanými motory s přímým vstřikem do pístu. Jednalo se o motory z už souběžně vyráběného nového typu Škoda 706 RT "Trambus".