JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


G

GARANT nákladní typ 1,5 - 2 t

Phänomen 1500 S IFA Garant

Lehký nákladní automobil o nosnosti nejprve 1,5 a později 2 tuny, vyráběný v období let 1955 – 1961 v někdejší DDR (Německé demokratické republice).
Výrobce:
od roku 1949 VEB Kraftfahrzeugwerk Phänomen
od 1.ledna 1957 VEB Robur/Werke Zittau
  celý článek

GAZ nákladní AA

GAZ AA v provedení Pickup. Nákladní Gazík – detroitský levoboček

Nejrozšířenější předválečný nákladní vůz v SSSR byl Gaz typ AA. Vycházel z osobního automobilu Gaz A, vyráběného v Gorkém, městě vzdáleném něco přes 400 kilometrů od Moskvy, a značka GAZ znamenala „Gorkovskij Avtomobilnij Zavod“. Ani osobní, ani nákladní verze ovšem nebyly vlastní sovětské konstrukce. Ve skutečnosti to byly vozy vyráběné podle licence ...   celý článek

GAZ nákladní GAZ-51

GAZ - 51
první poválečný náklaďák z automobilového závodu v Gorkém.

Měl nosnost dvě a půl tuny, třiapůllitrový šestiválcový benzínový motor a uspořádání náprav 4x2.   celý článek

GAZ nákladní GAZ-52

Lehký nákladní automobil o nosnosti 2,5 tuny, vyráběný v období 1966-1989.

Výrobce:
Gorkovskij avtomobilnyj zavod, Gorkij, SSSR   celý článek

GAZ nákladní GAZ-63

Terénní nákladní automobil s pohonem 4x4, odvozený od nákladního vozu GAZ-51.

Výrobce:
Zavod imeni Molotova, Gorkij, SSSR   celý článek

GAZ nákladní GAZ-SAZ 53 B

GAZ-SAZ_53B Dvounápravový třístranný sklápěč o nosnosti 3,5 tuny s benzínovým V8 motorem a poháněnou pouze zadní nápravou (4x2).

Výrobce:
chassis - GAZ (Gorkovskij Avtomobilnyj Zavod)
nástavba - SAZ (Saranskij Avtomobilnyj Zavod)

Nákladní vůz, určený prvoplánově pro potřeby zemědělství, v roce 1966 vyznamenaný zlatou medailí na Mezinárodní výstavě zemědělských strojů a zařízení v moskvě.   celý článek

GMC nákladní typ CCKW

GMC CCKW 353 Třínápravový univerzální vojenský náklaďák americké armády - opravdový "dělník" války.

Výrobce:
General Motors Corp., závody Yellow Truck and Coach

  celý článek

GNOME RHONE

1929 Gnome Rhone Generální zastoupení této firmy pro Československo měla firma
S. TOMŠŮ A SPOL., PRAHA-SMÍCHOV, Tylova 16   celý článek

GOLEM - Sesselrad

Golem Sesselrad - dobře je vidět přímý náhon zadního kola válečkovým řetězem od motoru. Výrobce:
Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen AG., Zschopau, Sachsen - Deutschland, firma známá v následujícíh letech jako DKW.   celý článek

GOLIATH Pionier

Goliath_Pionier Malé tříkolové automobily, poháněné jednoválcovými dvoutaktními motory.

Výrobce:
Goliath-Werke Borgward & Co. GmbH.   celý článek

GOULDING - sidecar typ Ls

WLA s vojenským side Goulding. Americký sidecar (konstrukce Jamese Gouldinga), používaný zejména firmami Harley-Davidson a Indian.
Tento model, určený hlavně pro motocykly o obsahu 750 ccm, měl označení Litecar Ls. Jeho sidecarové kolo bylo pružně zavěšené na příčném výkyvném ramenu, uloženém na zadní rámové trubce motocyklu v kulovém, v gumě uloženém, kloubu. Bylo odpérované podélným, speciálně ohnutým, listovým pérem. ...   celý článek

GULLIVER

Brazilský moped s francouzským motorem Lavalette.

Výrobce:
L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil   celý článek

GULLIVETTE

Vylepšená verze brazilského mopedu Gulliver s francouským motorem Lavalette, který se od roku 1957 vyráběl pod označením Gullivette už s přední teleskopickou vidlicí.

Výrobce:
L.Herzog Industries, Rio de Janeiro, Brasil   celý článek