JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


K

KAROSA T 500 HB

Vyobrazení z katalogu Československých motorových vozidel, vydaného MAP (Ministerstvem automobilového průmyslu a zemědělských strojů) v roce 1956. Třínápravový autobus s motorem vzadu, určený pro provoz v horských oblastech, kterému se mezi šoféry říkalo "HABEŠAN" (podle označení HB).

Výrobce:
Karosa n.p., Vysoké Mýto   celý článek

KAWASAKI K 4 (400 ccm)

Cestovní motocykl s dvouválcovým OHC motorem 400 ccm,
vyráběný v několika verzích od roku 1974.

Výrobce:
Kawasaki Heavy Industries, Japan   celý článek

KOVROVEC K-125

První typ motocyklu K-125, kterým zbrojovka V.A. Děgťareva zahájila kromě zbraní i poválečnou výrobu lehkých motocyklů. Fotografie je z propagační publikace, vydané v roce 1992 kovrovskou továrnou k 75.letému výročí trvání její existence. Výrobce:
ZID, Zavod imeni Děkťarjeva, Kovrov, CCCP   celý článek

KOVROVEC K-175

Kovrovec K - 175, rok výroby 1957. Výrobce:
ZID, Zavod imeni Děkťarjeva, Kovrov, CCCP   celý článek

KrAZ 255

foto: Hošťálek (2005) Těžký třínápravový terénní automobil

Výrobce:
Kremenčugskij avtomobilnyj zavod, Kremenčug, SSSR
  celý článek

KRUPP - nákladní typ L 2,5 H (1936 až 1937)

Krupp L 2,5 H  titul „Krupp – Essen“ pod tímhle pojmem se většině lidí vybaví německý zbrojařský koncern. Zejména díky pánům Voskovcovi a Werichovi a jejich geniální komické scéně s handgranátem z filmu Svět patří nám (z roku 1937). Ne každý ale ví, že součástí firmy Friedrich Krupp A.G. v Essenu byla také automobilová továrna s nesmírně širokým programem, který zahrnoval užitková vozidla od lehkých nákladních a ...   celý článek

KRUPP - vojenský šestikolový L2H "Protze"

Lehký šestikolový 6x4 vůz se vzduchem chlazeným motorem, vyráběný pro německou armádu v letech 1933 - 1942.

Výrobce:
Fried. Krupp A.G., Abteilung Kraftwagenfabrik, Essen.   celý článek

KRUPP 3,5 t - třiapůltuna s dvouválcovým motorem...

Krupp 3,5 t titul Dvouválcový motor v dospělém náklaďáku, to zní jako vtip, kterému by dneska těžko někdo věřil.
A když k tomu dodáte, že to byl dvoutakt, ještě k tomu diesel a dokonce dvoupístový – tedy s protiběžnými písty, které se potkávaly ve společných spalovacích prostorech, připomíná to spíš schizofrénní sen šíleného konstruktéra, než seriózní výrobek firmy s dlouholetou tradicí a nejlepší pověstí.
  celý článek

KRUPP Titan - nákladní vůz z německého Kulmbachu

Tovární prospektová fotografie, na které je Titan SW L-80 v efektním dvoubarevném provedení, s vyklápěcími předními skly a s přídavnými mlhovkami pod nárazníkem. "Nákladní automobily „Südwerke“ z Kulmbachu"

Že jste o takové značce neslyšeli? Firma Friedrich Krupp GMBH z Essenu byla známá především jako ocelářský a zbrojařský koncern, od roku 1919 ale úspěšně vyráběla i nákladní automobily. Po druhé světové válce byl její hlavní představitel postaven před mezinárodní soud pro válečné zločince a na firmu byla uvalena řada omezení, diktovaných spojenci. ...   celý článek

KUBINSKÝ - unikátní coupé s motorem BMW

Dobová fotografie - archiv Hošťálek Unikátní, v jediném kuse postavené, sportovní kupé návrháře Julia Kubinského z Brna.

Vůz byl osazen šestiválcovým motorem BMW 326 a jeho unikátní karoserie byla podle podkladů Julia Kubinského vyrobena autoklempířem p. Hegrem v brněnské karosárně Jungmann (Cihlářská ul.).
  celý článek

KUMPF - prototyp motoru pro moped

Pravděpodobně jediný Kumpfův motor lze vidět v exposici Jihočeského motocyklového musea v Č. Budějovicích. Dochoval se jen díky tomu, že po neúspěšných zkouškách v Ústavu pro výzkum motorových vozidel ÚVMV Praha jej Prototyp motoru pro připravované československé mopedy Stadion.

Návrh: ing. Felix Kumpf
Konstrukce: Ústřední konstrukční kancelář veloprůmyslu Rokycany
Realizace: n.p. Motor České Budějovice ve spolupráci s ČZM Strakonice   celý článek