JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


S

S.R.K.

S.R.K. retušované původní foto Motocykl pánů Stanislava a Rudolfa Kubíčků z Českých Budějovic, otce a strýce v sedmdesátých letech známého plochodrážního jezdce Stanislava (Slávy) Kubíčka.
  celý článek

SANITNÍ AUTOMOBILY

Mercedes-Krankenbeförderungswagen für deutsche Militärbehörden 1912 - MERCEDES

Vůz na přepravu raněných pro německé vojenské síly.
Výrobce: Daimler-Motoren-Gesselschaft.

Podle časopisu Illustrirte Zeitung byl těchto vozů dodán na frontu velký počet a bylo konstatováno, že se v těžkých podmínkách brilantně osvědčily.
Firma Daimler-Motoren-Gesselschaft přikládá zvláštní důraz na silné podvozky, které se svým dimenzováním liší od běžných osobních vozů, ...   celý článek

SATAN

Cestovní motocykly, vyráběné firmou
ŠIKÝŘ - ROTT, Praha II., Slupi 452   celý článek

SAXONETTE - pomocný motor Fichtel & Sachs

Leták Saxonette Saxonette z roku 1938 v provedení od známé německé motocyklové firmy
Victoria Werke Nürnberg.

Prodejní cena tohoto motorového kola byla 242,- RM (Říšských marek).   celý článek

SCOTT - 3 1/2 HP - 1909

1909 Scott 3,5 HP Anglický motocykl, který si v poslední době vysloužil mnoho zájmu – jak lze číst v anglickém odborném časopise „The Car“ – to je nový 3 1/2 HP model Scott (k vidění na přiloženém vyobrazení), v mnoha ohledech se lišící od zavedených principů motocyklové konstrukce.   celý článek

SCHÜTTOFF 350 OHV

Schüttoff 350 ccm, model 1928. Výrobce:
SCHÜTTOFF A.G., Abt. Motorradbau, Chemnitz, Rö3lerstra3e 30   celý článek

SIDECARY - přehled výrobců

Ilustrační obrázek - sidecar Favorit firmy Josef Tůma, Praha XI. - Žižkov Abecedně řazený seznam výrobců sidecarů

Pokud pod značkou sidecaru (nebo jménem výrobce) nenajdete aktivní odkaz, je položka teprve v přípravě...   celý článek

SPARTA - NL 200

Sparta typ NL 200 (jednotný podvozek s anglickým motorem Villiers). Cestovní motocykl s motorem Villiers 200 ccm, nabízený holandskou firmou
SPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland

V této podobě byl stroj nabízen v roce 1956.   celý článek

SPARTA - NL 250

Sparta typ NL 250 (jednotný podvozek s německým motorem Victoria). Cestovní motocykl s motorem Victoria 250 ccm, nabízený holandskou firmou
SPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland

V této podobě byl stroj nabízen v roce 1956.   celý článek

SPARTA - scooter

Scooter SPARTA z roku 1954. Lehký skútrový moped-motocykl s motorem Villiers 100 ccm, nabízený holandskou firmou
SPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland   celý článek

STADION - polozávodní pánské kolo

Polozávodní pánské kolo,
vyrobené v období druhé světové války.

Výrobce:
Zbrojovka Brno a.s., Závod 15 Stadion, Rakovník   celý článek

STADION - silniční závodní speciál

Dokumentační fotografie na neutrálním pozadí, pořízená při dokončení stroje v továrním závodním oddělení (ZO Svazarmu Motor-Jikov). Silniční závodní speciál - první československý okruhový motocykl s obsahem motoru 50 ccm.

Výrobce:
Závodní organizace Svazarmu n.p. Motor-Jikov,
České Budějovice
  celý článek

STADION S 1

Z uveřejněné fotografie Prvním mopedem československé výroby byl t.zv.
"Moped s trubkovým rámem,"
jehož vývoj začal na pokyn Ministerstva strojírenství a automobilového průmyslu v roce 1955.


Prototypy, kterých bylo v průběhu vývoje realizováno v několika variantách cca třicet, měly interní typové označení Stadion S 1.   celý článek

STADION S 12

Stadion S 12 měl být exportní verzí standardního mopedu S 11.
Myšlenka se objevila koncem roku 1958 a oficielní název zněl "moped ve zlepšeném provedení".

  celý článek

STADION S 22

Výrobce:
Motor-Jikov n.p. České Budějovice, závod Rakovník   celý článek

STADION S 22 - Vývoj, prototypy

O variantě mopedu s odpérovaným zadním kolem se původně uvažovalo už při úplném začátku vývoje mopedů Stadion. Společně s prvními prototypy S 1 v roce 1956 vznikly i tři odpérované prototypy S2. Dva z toho ještě s motory Sachs, třetí už měl náš motor Jawa 552.   celý článek

STADION S 23 - export Belgie

Exportní verze, určená pro Belgii.
Exponát Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích v originálním nikdy nerestaurovaném stavu.   celý článek

STADION S 23 - export Holandsko

Exportní verze, určená pro Holandsko.
Exponát Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích v originálním nikdy nerestaurovaném stavu.   celý článek

STADION S 23 - export USA

foto Martin Samson Exportní verze, určená pro USA.
Tento moped Stadion S 23 byl dovezen do USA prostřednictvím firmy Spiegel.
Moped byl nalezen téměř neježděný, dodnes dochovaný v absolutně původním stavu, přičemž zajímavostí je, že byl firmou Spiegel prodáván bez větrného štítku na řidítkách.
  celý článek

STADION S 23 - Vývoj, prototypy

Sportovní verze mopedu Stadion, vyráběná pouze pro export.

Výrobce:
Motor-Jikov n.p. České Budějovice, závod Rakovník   celý článek

STADION S 26 - plochodrážní

Speciální verze mopedu Stadion, určená pro juniorské závody na ploché dráze.

Výrobce:
AMK Svazarmu Motor-Jikov,
České Budějovice
  celý článek

STADION S 27 a STADION S 32 - třírychlostní prototypy

Třírychlostní prototyp s motorem výr. číslo M - 3 - 003 Prototyp mopedu Stadion S 22
s třírychlostním vývojovým motorem typu J- 577.


Výrobce: Vývojové oddělení n.p. Motor Jikov České Budějovice   celý článek

STALINEC S-60

Pásový traktor, vyráběný začátkem třicátých let Čeljabinským traktorovým závodem ČTZ v Čeljabinsku (SSSR).   celý článek

STANDARD "8"

Malý britský čtyřmístný čtyřdvéřový automobil z let 1954-56.

Výrobce:
The Standard Motor Company Limited, Coventry, England   celý článek

STANDARD - nákladní Pick-up Truck

Lehký valníček tradičního britského výrobce „The STANDARD MOTOR COMPANY Limited, Coventry, England“, vycházející z úspěšného poválečného osobního vozu Standard Vanguard.
  celý článek

STANDARD - Superior 500

Standard Superior ve dvousedadlové verzi z roku 1932. V tomto provedení se dočkal pouze 360 vyrobených kusů. Malý "lidový" dvousedadlový vůz s páteřovým rámem a vodou chlazeným dvouválcovým dvoutaktním motorem umístěným vzadu.
Výrobce:
Standard Fahrzeugfabrik GmbH, Stuttgart - Feuerbach   celý článek

STEIB - sidecary

Steib reklama Výrobce:
STEIB - Seitenwagenfabrik, Nürnberg, Deutschland   celý článek

STEYR - nákladní typ 380

Základní valníkové provedení  na retušovaném snímku z prospektu. Nákladní automobil Steyr typ 380, vyráběný od roku 1948, byl prvním poválečným náklaďákem rakouské firmy Steyr-Daimler-Puch a.g., který měl klasický čtyřválcový Diesel - motor, chlazený vodou.
To, že se jednalo o vůz v tak zvaném „kapotovém uspořádání“, bylo v té době naprostou samozřejmostí…
  celý článek

STEYR - nákladní typy 150 a 250

Lehké užitkové vozy se čtyřválcovými plochými motory Steyr 55, vyráběné v období 1938 - 1940.

Výrobce:
Steyr-Daimler-Puch A.G.   celý článek

STEYR - vojenské šestikolové

Rakouské šestikolové vozy s uspořádáním náprav 6x4, předpokládané pro armádní službu.

Výrobce:
Steyr-Werke A.G., Austria

od roku 1934:
Steyr-Daimler-Puch AG.   celý článek

STEYR 50

Výrobce: Steyr-Daimler-Puch AG. Austria

Revolučně konstruovaný malý osobní vůz, lidově nazývaný nejdřív "Chroustík" (Marienkäferl), později "Steyr - Baby" nebo také "rakouský Volkswagen".
Steyr 50 byl poprvé představen veřejnosti na berlínském autosalonu v únoru roku 1936 a hned poté, začátkem března, následovalo jeho oficiální předvedení novinářům.
Na trhu se vůz objevil ihned poté a ...   celý článek

STEYR 55

Výrobce: Steyr-Daimler-Puch AG. Austria
Pokračováním malého osobního vozu Steyr 50, lidově nazývaného "Steyr - Baby" byl od roku 1938 dodávaný typ Steyr 55, který se lišil v podstatě pouze silnějším motorem a novými děrovanými disky kol. Vyráběl se až do roku 1940, kdy byla německým nařízením jeho produkce ukončena ve prospěch válečné zbrojní výroby.   celý článek

STEYR 640

Technické údaje STEYR 640:

Motor: řadový šestiválec
Typ:
Vrtání: Ø 73 mm
Zdvih: 90 mm
Celkový objem: 2.260 ccm
Nejvyšší výkon: 55 ks (? kW) při ? ot./min.
Ventilový rozvod: OHV - visuté ventily v hlavě, ovládané vahadly a tyčkami
Ventilový diagram:
Sací otvírá 2°-6° po HÚ
Sací zavírá 30°-36° po DÚ
Výfukový otevírá 48°-50° před DÚ
Výfuk zavírá 6°-10°po HÚ
Ventilové vůle za ...   celý článek

STEYR-PUCH Haflinger

Malý rakouský terénní automobil, vyráběný v období 1959 - 1974.

Výrobce:
STEYR-DAIMLER-PUCH A.G., Graz, Austria   celý článek

STOEWER typ R 140

R 140 zprava Osobní automobil s řadovým čtyřválcovým motorem a předním náhonem, vyráběný v letech 1932 - 1933 firmou
Stoewer Werke AG, vorm. Gebr. Stoewer, Stettin.   celý článek

STOLZ - sidecary

Výrobce:
Stolz Fahrzeugfabrik
Berlin SO 16, Köppenicker Str. 48/49   celý článek

STOYE - sidecary

Sidecar Stoye nabízený firmou Zündapp Výrobce:
STOYE - Leipzig   celý článek

STUDEBAKER nákladní typy 2R5 a 2R6 (1949-52)

Studebaker titulní Malé univerzální „farmářské“ náklaďáčky se v U.S.A. tradovaly už od dvacátých let. Není divu. Pro rozlehlý americký venkov byly nepostradatelné a tak je nabízela většina firem – tedy s výjimkou těch luxusních, jako byly Duesenberg, Cadillac, nebo Lincoln…   celý článek

STUDEBAKER US6

Třínápravový armádní 2½-tunový nákladní vůz v uspořádání 6x6 nebo 6x4.

Výrobce:
Studebaker Corp., South Bend, Indiana, U.S.A.   celý článek

SUNBEAM "The High Camshaft"

Motocykly sportovního charakteru, vyráběné anglickou firmou

SUNBEAM MOTOR CYCLES
Plumstead Road, London, S.E.18


Modelová řada 1939   celý článek

SUPER X

SUPER  X  titulní Tento česky psaný prospekt zahrnuje nabídku jednak čtyřválcových motocyklů Henderson, jednak vidlicových dvouválců Super X.
Protože je zde uveden pod písmenem "S" a heslem "Super X", jsou zde zobrazeny pouze ty stránky, které se týkají motocyklů Super X.

Druhou část prospektu, týkající se čtyřválcových motocyklů Henderson, najdete v archivu pod písmenem "H" a následným heslem "Henderson". ...   celý článek

SŮVA Rudolf

* 23. srpna 1924 Smrčí u Železného Brodu
† 6. dubna 2019 Železný Brod


Jeden z našich nejlepších sidecarových jezdců padesátých let, jezdil na amatérsky upraveném závodním motocyklu BMW se sidecarem a s motorem z válečné "Sahary" BMW R 75.
Spolujezdce mu dělal nejdřív Vláďa Budínský, potom Jirka Třmínek.   celý článek

SUZUKI GS 500 E

SUZUKU GS 500 E ve fialové verzi Klasický cestovní motocykl

Výrobce:
SUZUKI MOTOR CORPORATION

dodával se v barevných verzích:
červená
fialová
černá   celý článek

SVOBODA Diesel-kar 22 TRAKTOR

Svoboda 22 - titulní Svoboda Diesel-kar 22 byl univerzální traktor, vyráběný českou firmou
SVOBODA motor, Ml.Boleslav - Kosmonosy.
Byl vybaven dvouválcovým vodou chlazeným vznětovým motorem o síle 22 koní a zákazník ho mohl dostat buď v provedení na pneumatikách, nebo v provedení na ocelových orebných kolech.   celý článek