|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 500 OHC model 02 - 1957 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
SS.R.K.Motocykl pánů Stanislava a Rudolfa Kubíčků z Českých Budějovic, otce a strýce v sedmdesátých letech známého plochodrážního jezdce Stanislava (Slávy) Kubíčka.celý článek SANITNÍ AUTOMOBILY1912 - MERCEDESVůz na přepravu raněných pro německé vojenské síly. Výrobce: Daimler-Motoren-Gesselschaft. Podle časopisu Illustrirte Zeitung byl těchto vozů dodán na frontu velký počet a bylo konstatováno, že se v těžkých podmínkách brilantně osvědčily. Firma Daimler-Motoren-Gesselschaft přikládá zvláštní důraz na silné podvozky, které se svým dimenzováním liší od běžných osobních vozů, ... celý článek SAXONETTE - pomocný motor Fichtel & SachsSaxonette z roku 1938 v provedení od známé německé motocyklové firmyVictoria Werke Nürnberg. Prodejní cena tohoto motorového kola byla 242,- RM (Říšských marek). celý článek SCOTT - 3 1/2 HP - 1909Anglický motocykl, který si v poslední době vysloužil mnoho zájmu – jak lze číst v anglickém odborném časopise „The Car“ – to je nový 3 1/2 HP model Scott (k vidění na přiloženém vyobrazení), v mnoha ohledech se lišící od zavedených principů motocyklové konstrukce. celý článekSIDECARY - přehled výrobcůAbecedně řazený seznam výrobců sidecarůPokud pod značkou sidecaru (nebo jménem výrobce) nenajdete aktivní odkaz, je položka teprve v přípravě... celý článek SPARTA - NL 200Cestovní motocykl s motorem Villiers 200 ccm, nabízený holandskou firmouSPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland V této podobě byl stroj nabízen v roce 1956. celý článek SPARTA - NL 250Cestovní motocykl s motorem Victoria 250 ccm, nabízený holandskou firmouSPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland V této podobě byl stroj nabízen v roce 1956. celý článek SPARTA - scooterLehký skútrový moped-motocykl s motorem Villiers 100 ccm, nabízený holandskou firmouSPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland celý článek STADION - polozávodní pánské koloPolozávodní pánské kolo,vyrobené v období druhé světové války. Výrobce: Zbrojovka Brno a.s., Závod 15 Stadion, Rakovník celý článek STADION - silniční závodní speciálSilniční závodní speciál - první československý okruhový motocykl s obsahem motoru 50 ccm.Výrobce: Závodní organizace Svazarmu n.p. Motor-Jikov, České Budějovice celý článek STADION S 1Prvním mopedem československé výroby byl t.zv."Moped s trubkovým rámem," jehož vývoj začal na pokyn Ministerstva strojírenství a automobilového průmyslu v roce 1955. Prototypy, kterých bylo v průběhu vývoje realizováno v několika variantách cca třicet, měly interní typové označení Stadion S 1. celý článek STADION S 12Stadion S 12 měl být exportní verzí standardního mopedu S 11.Myšlenka se objevila koncem roku 1958 a oficielní název zněl "moped ve zlepšeném provedení". celý článek STADION S 22 - Vývoj, prototypyO variantě mopedu s odpérovaným zadním kolem se původně uvažovalo už při úplném začátku vývoje mopedů Stadion. Společně s prvními prototypy S 1 v roce 1956 vznikly i tři odpérované prototypy S2. Dva z toho ještě s motory Sachs, třetí už měl náš motor Jawa 552. celý článekSTADION S 23 - export BelgieExportní verze, určená pro Belgii.Exponát Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích v originálním nikdy nerestaurovaném stavu. celý článek STADION S 23 - export HolandskoExportní verze, určená pro Holandsko.Exponát Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích v originálním nikdy nerestaurovaném stavu. celý článek STADION S 23 - export USAExportní verze, určená pro USA.Tento moped Stadion S 23 byl dovezen do USA prostřednictvím firmy Spiegel. Moped byl nalezen téměř neježděný, dodnes dochovaný v absolutně původním stavu, přičemž zajímavostí je, že byl firmou Spiegel prodáván bez větrného štítku na řidítkách. celý článek STADION S 23 - Vývoj, prototypySportovní verze mopedu Stadion, vyráběná pouze pro export.Výrobce: Motor-Jikov n.p. České Budějovice, závod Rakovník celý článek STADION S 26 - plochodrážníSpeciální verze mopedu Stadion, určená pro juniorské závody na ploché dráze.Výrobce: AMK Svazarmu Motor-Jikov, České Budějovice celý článek STADION S 27 a STADION S 32 - třírychlostní prototypyPrototyp mopedu Stadion S 22s třírychlostním vývojovým motorem typu J- 577. Výrobce: Vývojové oddělení n.p. Motor Jikov České Budějovice celý článek STALINEC S-60Pásový traktor, vyráběný začátkem třicátých let Čeljabinským traktorovým závodem ČTZ v Čeljabinsku (SSSR). celý článekSTANDARD "8"Malý britský čtyřmístný čtyřdvéřový automobil z let 1954-56.Výrobce: The Standard Motor Company Limited, Coventry, England celý článek STANDARD - nákladní Pick-up TruckLehký valníček tradičního britského výrobce „The STANDARD MOTOR COMPANY Limited, Coventry, England“, vycházející z úspěšného poválečného osobního vozu Standard Vanguard.celý článek STANDARD - Superior 500Malý "lidový" dvousedadlový vůz s páteřovým rámem a vodou chlazeným dvouválcovým dvoutaktním motorem umístěným vzadu.Výrobce: Standard Fahrzeugfabrik GmbH, Stuttgart - Feuerbach celý článek STEYR - nákladní typ 380Nákladní automobil Steyr typ 380, vyráběný od roku 1948, byl prvním poválečným náklaďákem rakouské firmy Steyr-Daimler-Puch a.g., který měl klasický čtyřválcový Diesel - motor, chlazený vodou.To, že se jednalo o vůz v tak zvaném „kapotovém uspořádání“, bylo v té době naprostou samozřejmostí… celý článek STEYR - nákladní typy 150 a 250Lehké užitkové vozy se čtyřválcovými plochými motory Steyr 55, vyráběné v období 1938 - 1940.Výrobce: Steyr-Daimler-Puch A.G. celý článek STEYR - vojenské šestikolovéRakouské šestikolové vozy s uspořádáním náprav 6x4, předpokládané pro armádní službu.Výrobce: Steyr-Werke A.G., Austria od roku 1934: Steyr-Daimler-Puch AG. celý článek STEYR 50Výrobce: Steyr-Daimler-Puch AG. AustriaRevolučně konstruovaný malý osobní vůz, lidově nazývaný nejdřív "Chroustík" (Marienkäferl), později "Steyr - Baby" nebo také "rakouský Volkswagen". Steyr 50 byl poprvé představen veřejnosti na berlínském autosalonu v únoru roku 1936 a hned poté, začátkem března, následovalo jeho oficiální předvedení novinářům. Na trhu se vůz objevil ihned poté a ... celý článek STEYR 55Výrobce: Steyr-Daimler-Puch AG. AustriaPokračováním malého osobního vozu Steyr 50, lidově nazývaného "Steyr - Baby" byl od roku 1938 dodávaný typ Steyr 55, který se lišil v podstatě pouze silnějším motorem a novými děrovanými disky kol. Vyráběl se až do roku 1940, kdy byla německým nařízením jeho produkce ukončena ve prospěch válečné zbrojní výroby. celý článek STEYR 640Technické údaje STEYR 640:Motor: řadový šestiválec Typ: Vrtání: Ø 73 mm Zdvih: 90 mm Celkový objem: 2.260 ccm Nejvyšší výkon: 55 ks (? kW) při ? ot./min. Ventilový rozvod: OHV - visuté ventily v hlavě, ovládané vahadly a tyčkami Ventilový diagram: Sací otvírá 2°-6° po HÚ Sací zavírá 30°-36° po DÚ Výfukový otevírá 48°-50° před DÚ Výfuk zavírá 6°-10°po HÚ Ventilové vůle za ... celý článek STEYR-PUCH HaflingerMalý rakouský terénní automobil, vyráběný v období 1959 - 1974.Výrobce: STEYR-DAIMLER-PUCH A.G., Graz, Austria celý článek STOEWER typ R 140Osobní automobil s řadovým čtyřválcovým motorem a předním náhonem, vyráběný v letech 1932 - 1933 firmouStoewer Werke AG, vorm. Gebr. Stoewer, Stettin. celý článek STUDEBAKER nákladní typy 2R5 a 2R6 (1949-52)Malé univerzální „farmářské“ náklaďáčky se v U.S.A. tradovaly už od dvacátých let. Není divu. Pro rozlehlý americký venkov byly nepostradatelné a tak je nabízela většina firem – tedy s výjimkou těch luxusních, jako byly Duesenberg, Cadillac, nebo Lincoln… celý článekSTUDEBAKER US6Třínápravový armádní 2½-tunový nákladní vůz v uspořádání 6x6 nebo 6x4.Výrobce: Studebaker Corp., South Bend, Indiana, U.S.A. celý článek SUNBEAM "The High Camshaft"Motocykly sportovního charakteru, vyráběné anglickou firmouSUNBEAM MOTOR CYCLES Plumstead Road, London, S.E.18 Modelová řada 1939 celý článek SUPER XTento česky psaný prospekt zahrnuje nabídku jednak čtyřválcových motocyklů Henderson, jednak vidlicových dvouválců Super X.Protože je zde uveden pod písmenem "S" a heslem "Super X", jsou zde zobrazeny pouze ty stránky, které se týkají motocyklů Super X. Druhou část prospektu, týkající se čtyřválcových motocyklů Henderson, najdete v archivu pod písmenem "H" a následným heslem "Henderson". ... celý článek SŮVA Rudolf* 23. srpna 1924 Smrčí u Železného Brodu† 6. dubna 2019 Železný Brod Jeden z našich nejlepších sidecarových jezdců padesátých let, jezdil na amatérsky upraveném závodním motocyklu BMW se sidecarem a s motorem z válečné "Sahary" BMW R 75. Spolujezdce mu dělal nejdřív Vláďa Budínský, potom Jirka Třmínek. celý článek SUZUKI GS 500 EKlasický cestovní motocyklVýrobce: SUZUKI MOTOR CORPORATION dodával se v barevných verzích: červená fialová černá celý článek SVOBODA Diesel-kar 22 TRAKTORSvoboda Diesel-kar 22 byl univerzální traktor, vyráběný českou firmouSVOBODA motor, Ml.Boleslav - Kosmonosy. Byl vybaven dvouválcovým vodou chlazeným vznětovým motorem o síle 22 koní a zákazník ho mohl dostat buď v provedení na pneumatikách, nebo v provedení na ocelových orebných kolech. celý článek |