![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové JAWA 500 OHC model 15 - 1953 JAWA 350 ccm typ 361 OGAR 350 (Jawa) - 1948 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
9.1.2025 Š - ŠKODA nákladní typ 256 Š - ŠKODA 420 Standard 8.1.2025 Š - ŠKODA 420 P (Popular) |
|
MM 52 "solo" - ruský motocyklM 72 - ruský motocyklByl kopií německého stroje BMW R 71. celý článek M-P-BEIWAGENING. MAX PORGES Wien IX, Augasse 17, telefon + A-16-4-93 nabízel své výrobky jako MP Beiwagen zaručující jízdu bez rázů... celý článek M.A.N nákladní typ D 1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek M.A.N nákladní typ EM.A.N nákladní typ F 4S třináctilitrovým šestiválcovým Diesel-motorem to byl zároveň i náklaďák nejsilnější. V Německu, kde zákonná úprava omezovala dvounápravové nákladní vozy na maximálně šest a půl tuny, se jeho skutečná nosnost nedala, či lépe řečeno nesměla, plně využít. Ve skutečnosti to byl vůz devítitunový... celý článek M.A.N nákladní typ F 8M.A.N nákladní typ KVB/6M.A.N nákladní typ MKM.A.N nákladní typ Z 1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG-NÜRNBERG A.- G. celý článek M.A.N nákladní typ Z 2Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek M.A.N typ DT - sedlový tahač návěsůM.A.N typ FT - sedlový tahač návěsůVýrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G. celý článek MABECODvouválcový motocykl, který byl téměř stoprocentní kopií amerického motocyklu Indian Scout 37 cu.inch. Původní provedení, poprvé představené v roce 1922 na Berlínském autosalonu, mělo zelené lakování. Když ale výrobce o dva roky později změnil i barvu na originální indianskou červeň, bylo zle. Americký výrobce, ... celý článek MACK - řetězové náklaďákyAmerická firma Mack má ve znaku buldoka. Svalnatého houževnatého psa, jehož stylizovaná figura už léta zdobí chladiče jejích náklaďáků. Firma má opravdu dlouhou tradici. Bratří Mackové založili svou new-yorkskou společnost ještě před rokem 1900. Začali s výrobou vozidel pro hromadnou dopravu osob, kterým se tehdy ještě neříkalo autobusy, nýbrž „charabancs“. ... celý článek MACK nákladní dvounápravové sklápěčkyObrovský průmyslový rozmach, který v Americe nastoupil po roce 1900, znamenal budování nových dolů na těžbu surovin, nových továrních komplexů na jejich zpracování a nových vodních, železničních a silničních staveb. To vše začalo vyžadovat zemní práce v do té doby nepředstavitelném měřítku. celý článek MAGIRUS nákladní typ M 30Výrobce: MAGIRUS WERKE . ULM-DONAU celý článek MAGIRUS nákladní typ M 30aVýrobce: MAGIRUS WERKE . ULM-DONAU celý článek MAN nákladní typ 735 L1Výrobce: MASCHINENFABRIK AUGSBURG/NÜRNBERG A.G., Werk München celý článek MANET S 100 - skútrVýrobce: Považské Strojárne n.p., Považská Bystrica, Slovensko celý článek MANET S 125 - skútrVýrobce: Považské Strojárne n.p., Považská Bystrica, Slovensko celý článek MANET typ 90Považské strojárne n.p., Považská Bystrica, Slovensko Lehký lidový motocykl vyvinutý Zbrojovkou Brno a předaný v rámci programu industrializace na Slovensko, kde byl vyráběn Považskými strojárnami v Považské Bystrici. Měl úsporný dvoupístový dvoutaktní motor zajímavé konstrukce o výkonu 3,5 koně a dosahoval rychlosti až 65 km/hod. celý článek MATFORD V-8vidlicový osmiválec SV v jediném bloku, úhel válců 90° Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 81,2 mm Obsah: 2.200 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon na brzdě: 65 koní Písty: ze speciální lehké slitiny Karburátor: jeden, spádový dvojitý Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou Objem chadící vody: 9 litrů Mazání: ... celý článek MATCHLESS G80vhodný i pro připojení sidecaru (postranního vozíku). Výrobce: MATCHLESS MOTOR CYCLES Plumstead road, London S.E.18, England celý článek MB Mareš - vozítkoMEGOLA - motocykly s hvězdicovým motorem.Deutsche Megola Werke G.m.b.H., München, Grünewaldstrasse 154 později pak Megola Motoren A.G., München 9, Grünewaldstrasse 154 celý článek MEILLER - KipperMERCEDES - BENZ 170-VVýrobce: Daimler-Benz A.-G. Stuttgart - Untertürkheim celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ 170 VVýrobce: Daimler-Benz A.-G., Stuttgart, Untertürkheim celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ G 3Výrobce: Daimler-Benz A.-G., Gaggenau i.B. celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ L 3250Daimler-Benz Ačkoliv většina továren firmy Daimler-Benz byla na konci války téměř srovnána se zemí, pobočný závod v Mannheimu měl to štěstí, že agónii Německa přestál bez větších škod. celý článek MERCEDES - BENZ nákladní typ L 4500MERCEDES - BENZ nákladní typ L 6500Výrobce: Daimler-Benz A.-G., Gaggenau i.B. Mercedes L 6500 byl nejtěžší (a největší) dvounápravový náklaďák, který firma Daimler-Benz před druhou světovou válkou vyráběla. Dělal se v továrně v Gaggenau a oficiálně byla jeho nosnost uváděna šest až šest a půl tuny, To se na opravdu těžký náklaďák zas až tak moc nezdá, ale to ... celý článek MILLER - BALSAMOErnesto Balsamo, Viale Pasubio 1, Milano, Italy celý článek MINORcelý článek MOSKVIČ - první typ 400Zařízení ale nebylo v důsledku poškození rüsselsheimského závodu nálety spojenců kompletní. Sovětský realizační tým, vedený šéfkonstruktérem ... celý článek MOSKVIČ 401To nejdůležitější bylo zvýšení kompresního poměru, čímž motor získal asi tři koně navíc a maximální rychlost stoupla z původních 90 na 95 km/hod. Další úpravou byla změna řazení, kdy zmizela dlouhá páka uprostřed podlahy, kterou nahradilo řazení pod volantem. Třetí změnou bylo nahrazení ručičkových ... celý článek MOSKVIČ 403Výrobce: MZMA - Moskevský Závod Malolitrážních Automobilů, Moskva, SSSR celý článek MOSKVIČ 410 - terénní verze 4 x 4MZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů) V roce 1957 vznikl Moskvič 410 s pohonem všech čtyř kol, jako terénní varianta standardního Moskviče 402. Byl to vůz, u kterého byla jen s minimálními změnami použita čtyřdvéřová karoserie modelu 402, ale byla posazena značně výš nad zemí. Vůz dostal hnanou přední nápravu, zavěšenou na podélných listových perech. Motor ... celý článek MOSKVIČ 423 - CombiMZMA Moskva (Moskevský závod malolitrážních automobilů) Kombi varianta (nebo také STW) základního typu Moskvič 402 byla uvedena na trh počátkem roku 1957. Jednalo se o čtyřdvéřovou karoserii s pátými, do strany otevíranými, dveřmi v zádi vozu. Po sklopení zadního sedadla měla ložná plocha rozměry 1.473 mm x 1.220 mm a dovolený náklad takto upraveného vozu směl být, slovy výrobce, ... celý článek MOTEX - sidecaryMotex, výrobní družstvo, Řečkova 6, Praha 11 Výrobní družstvo, které převzalo výrobu komunistickým režimem sebrané a znárodněné firmy Tůma Žižkov. V padesátých letech vyrábělo nejdřív stejný a posléze poněkud upravený původní Tůmův sidecar, určený pro motocykly Jawa 250, 350 a 500 ccm. celý článek MOTOR BD 1S 38 A-52celý článek MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949Vývoj se ubíral ve třech různých liniích – motorek BD 1S 38 AV pro pohon předního kola, motorek BD 1S 38 AVZ – 1 pro montáž pod šlapací střed a konečně motorek BD 1S 38 AVZ-2 pro montáž vedle zadního kola bicyklu. celý článek MU - Velomotorky z Českých Budějovic |