|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 STADION závodní silniční - 1960 JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 25 - traktor AERO - sidecary
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
AADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940)Velmi revolučně konstruovaný proudnicový (dálniční) vůz firmyAdlerwerke, vorm. Heinrich Kleyer A.G., Frankfurt/Main, poprvé představený začátkem roku 1937. Stal se okamžitou senzací, ale jeho rozšíření ve větším rozsahu, právě tak, jako jeho další vývoj, zastavila druhá světová válka. celý článek ADLER Trumpf JuniorVýrobce:Adlerwerke, vorm. Heinrich Kleyer A.G., Frankfurt/Main,Adler Trumpf Junior byl osobní vůz s předním náhonem, zkonstruovaný ředitelem Hansem Gustavem Röhrem. Vůz Adler Trumpf Junior navazoval na Röhrovy předchozí konstrukce automobilů Röhr s předním náhonem a na konstrukce větších vozů Trumpf 1,5 a Trumpf 1,7 litru. V letech před druhou světovou válkou se litrový Trumpf Junior stal ... celý článek AERO - MINORČtyřmístný osobní automobil s dvouválcovým dvoutaktním motorem a pohonem předních kol.Byl vyvinut jako nástupce předválečného vozu Jawa Minor 600 během druhé světové války původně pod názvem Jawa Minor II v automobilním oddělení firmy Jawa . Nařízený výrobce poválečné sériové produkce: Letecké závody n.p., závody Jinonice a Letňany celý článek AERO - MINOR SPORT, závodní verzeV roce 1949 byly v Motorletu n.p. Jinonice postaveny dva závodní speciály na bázi osobního vozu Aero-Minor.Páteřový podvozek byl zkrácen, hnací agregáty byly upraveny pro vyšší výkon a vozy dostaly hliníkovou doutníkovou karoserii. Továrna je přihlásila do závodu 24 hodin Le Mans. První z nich s posádkou Otto Kratner a František Sutnar, druhým vůz řídil Jaques Poche (zástupce vozů Aero-Minor pro ... celý článek AERO - plakety1934Oboustranně ražená plaketa z načervenalého nemagnetického kovu. Návrh z roku 1934 pochází od slavného českého sochaře a medailéra Otakara Španiela (*1881, +1955). Plaketa byla udělována zaměstnancům firmy Aero, továrna letadel Dr. Kabeš, Praha Vysočany za věrnost podniku (obvykle samotným Dr. Kabešem). celý článek AERO - přívěsný vůz za osobní automobilyVýrobce:Aero, továrna letadel Praha - Vysočany Přívěsný vůz Aero - tovární kresba provedení s pevným víkem. celý článek AERO - sidecaryCHLOUBOU MOTOCYKLU JE DOBRÝ A SPOLEHLIVÝ SIDECARSidecar Aero je vyráběn firmou Aero, továrna letadel ve Vysočanech v jednotném typu pro všechny značky motocyklů. celý článek AERO - šlapací autíčkoDětské šlapací autíčko, vyráběné v rámci doplňkového programu firmouAERO, továrna letadel, Dr.Kabeš, Praha, Vysočany celý článek AERO - typ PONY 750 ccmPrototyp malého vozu s dvouválcovým dvoutaktním motorem a pohonem zadní nápravy, který továrna Aero připravovala pro poválečný program.Vývoj začal už za války a v průběhu roku 1941 byly realizovány dva funkční prototypy, jeden v bílém a druhý v modrém lakování. Jejich konstruktérem byl ing. Zdeněk Michl, karoserii navrhl ing. Voříšek. Oba vozy byly otevřené, karosované jako roadstery se ... celý článek AERO 1000 - typ 20 HPMalý dvouválcový vůz, přezdívaný "štika silnic", vyráběný vletech 1932 - 1934.Výrobce: Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany celý článek AERO 30 - čtyřsedadlový otevřenýTechnické údaje:Motor: řadový dvoutaktní dvouválec Vrtání: Ø 85 mm Zdvih: 88 mm Obsah: 998 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 30 ks při 3 200 ot./min. Písty: z lehké slitiny s deflektorem Blok válců: ze šedé litiny Karburátor: horizontální šoupátkový Amal s klapkovou přívěrou starteru Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, termosyfonové Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: ... celý článek AERO 30 - dodávka model 1939Dodávkový automobil na standardním podvozku Aero 30, vyráběný od roku 1939.Výrobce: Aero, továrna letadel, Dr. Kabeš, Praha IX. - Vysočany celý článek AERO 30 - dvousedadlový roadsterMódě třicátých let odpovídal obrovský tachometr, montovaný doprostřed palubní desky. Ten byl koncipován jako sdružený přístroj, ve kterém kromě celkového počítadla kilometrů bylo i počítadlo denní, v horní části pak ampérmetr a zcela dole osmidenní mechanické hodiny. Ty se natahovaly zespod palubní desky.Pod volantem je vidět cylindrický zámek řízení, vpravo od volantu páčkový přepínač ukazatelů ... celý článek AERO 30 - prototypyPrototyp dvousedadlového otevřeného vozu Aero s předním náhonem.Vůz měl trubkový obvodový rám, drátěná kola upevněná na šrouby a elektrickou výzbroj Bosch. Za volantem Bašek. Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové). celý článek AERO 50 - limousinaV roce 1939 vyšla v časopisu Motor Revue tato reklamní pérovka s vyobrazením čtyřdvéřové limuzíny Aero 50. celý článekAERO 500 - typ 10 HPMalý jednoválcový vůz, vyráběný v letech 1929 - 1932.Výrobce: Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany celý článek AERO 500 / 662 - užitkové verzeMimořádně zdařilá nákladní karoserie t.zv. typu "Normand", tedy karoserie, která měla oplechování pouze zevnitř ložné plochy, zvenku se nechávala "přiznaná" dřevěná kostra.Vůz na fotografii má kabinu shodnou s přední částí originálního provedení uzavřené limuzínky. K fotografii není dochována historie, takže lze jen těžko říci, zda byl vůz takto postaven jako nový, či zda je to dodatečná přestavba ... celý článek AERO 662 - typ 16 HP a 18 HPDvouválcový malý vůz s celokovovou samonosnou karoserií.Výrobce: AERO továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany Typ Aero 662 byl nejjednodušším a logickým vývojovým pokračováním vozu Aero 500 (10 HP), představeného poprvé v roce 1929. Byl to týž vůz, jen se zamontovaným silnějším dvouválcovým motorem o obsahu 662 ccm. celý článek AERO nákladní typ 150Nákladní vůz Aero 150 byla licenční výroba původní konstrukce automobilu Škoda 150 (tovární označení typu 943) firmy Škoda ASAP Mladá Boleslav.Výrobu tohoto lehkého nákladního automobilu dostala továrna Aero dostala po válce vládním příkazem. celý článek AERO Speciál a AERO Speciál 3V - 1934Amatérské závodní automobily, postavené na bázi vozů Aero. celý článekALCYON - licence Laurin & KlementDvouválcový motocykl 500 ccm z roku 1906Výrobce: ALCYON - 29, av. de la Grande Armée á Paris XVIe celý článek AMILCAR typ CCFrancouzský lehký vůz (cyclecar) s nádechem sportovního charakteru.Výrobce: AMILCAR, Paris celý článek AMO - F 15Jedenapůltunový nákladní automobil, vyráběný továrnouAMO - Avtomobilnoje Moskovskoje Obščestvo (Automobilová moskevská společnost), po Velké říjnové revoluci přejmenovanou na ZIS (Zavod imeni Stalina) a následně, po likvidaci kultu Stalinovy osobnosti znovu přejmenovanou na ZIL (Zavod imeni Lichačeva) podle jména dlouholetého hlavního konstruktéra ... celý článek ARDIE dvouválcový typ 750 ccm a 1000 ccmARDIE dvouválec 750 cc a 1000 ccve dvojitém rámu. Ideální stroj pro intensivní upotřebení s přívěsným vozíkem. celý článek ARDIE tříkolka "DEJL=ARDIE"Výrobce:DEJL A SPOL. kom. spol. Praha - Smíchov, tř. Svornosti 37. Telegramy: AUTODEJL Telefon 418-39 Tříkolka byla inzerována prospektem v roce 1928. celý článek ARDIE typ 500 ccm SV (1929)Stroj E. Liebsta z někdejší DDR, vyfotografovaný při "Jízdě do vrchu Vavřinec", pořádané VCC Domažlice.Fotografie byla následně uveřejněna v lístkovnici Světa motorů a ing. Ivan Dvořáček k ní napsal následující komentář: celý článek ARDIE typ NE 125Lehký dvoutaktní motocykl výrobceArdie Werk G.m.b.H., Nürnberg, Fürther Stra3e 83, Deutschland celý článek ARDIE typ RBZ 250 TrampDvoutaktní cestovní motocyklVýrobce: Ardie Werk GmbH., Nürnberg, Fürther Stra3e 83 celý článek ARIEL - klubový pohárO jižních Čechách se vždycky tradovalo, že to byl kraj sice pěkný, ale chudý.Když jsem se kolem roku 1976 do Českých Budějovic přestěhoval ze severu, myslel jsem si to taky. V kdysi bohatém sudetském Liberci jsem si, co se týče veteránů, zmlsaně vybíral. Sbíral jsem vrchové bavoráky, dvoutakty srdečně nenáviděl a po zkušenostech s dvouválcovou bésou a dvěma ručkami mi anglán nesměl do domu. ... celý článek ARIEL typ FKlasický anglický jednoválcový motocykl o objemu 500 ccms mírně sportovním charakterem, daným rozvodem OHV (ventily v hlavě). Výrobce: Ariel Works Ltd., Birmingham, England celý článek AUSTIN 10Čtyřsedadlový čtyřdvéřový osobní vůz.Výrobce: The Austin Motor Company Ltd., Longbridge Works, Birmingham, England celý článek AUTO UNION nákladní prototyp AU 1500VýrobceAUTO-UNION, Prototyp lehkého nákladního vozu o nosnosti 1,5 tuny s motorem uloženým pod kabinou řidiče. Tímto vozem chtěl koncern Auto Union prorazit do segmentu jedenapůtunových vozů a stát se dodavatelem pro Wehrmacht. Proto tento vůz představila jednak ve verzi AU 1500 S, což bylo standardní provedení pouze s náhonem na zadní kola, jednak potom ve verzi AU 1500 A, tedy vozu s pohonem ... celý článek AVIOS sidecaryZakázkově vyráběné sidecary firmyVaňák a spol., Praha VIII., Husova č. 283-4. celý článek AVON - SACHS motorové kolo 1938Motorové kolo prodejní značky AVON, osazené německým motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.Toto motorové kolo nabízel ve svém prodejním katalogu pro rok 1938 renomovaný pražský prodejce bicyklů a sportovních potřeb Augustin Vondřich, Praha-Karlín, Vinohradská tř.9 celý článek |