![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 25 - traktor 2010 - Renovace motoru A.K.D. JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
AADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940)Adlerwerke, vorm. Heinrich Kleyer A.G., Frankfurt/Main. Poprvé byl představen začátkem roku 1937, kdy se okamžitě stal senzací, ale jeho rozšíření ve větším rozsahu, právě tak jako jeho další vývoj, zastavila druhá světová válka. celý článek ADLER Trumpf JuniorAdler Trumpf Junior byl osobní vůz s předním náhonem, zkonstruovaný ředitelem Hansem Gustavem Röhrem. Vůz Adler Trumpf Junior navazoval na Röhrovy předchozí konstrukce automobilů Röhr s předním náhonem a na konstrukce větších vozů Trumpf 1,5 a Trumpf 1,7 litru. V letech před druhou světovou válkou se litrový Trumpf Junior stal ... celý článek AERO - MINORByl vyvinut jako nástupce předválečného vozu Jawa Minor 600 během druhé světové války původně pod názvem Jawa Minor II v automobilním oddělení firmy Jawa . Nařízený výrobce poválečné sériové produkce: Letecké závody n.p., závody Jinonice a Letňany celý článek AERO - MINOR SPORT, závodní verzePáteřový podvozek byl zkrácen, hnací agregáty byly upraveny pro vyšší výkon a vozy dostaly hliníkovou doutníkovou karoserii. Továrna je přihlásila do závodu 24 hodin Le Mans. První z nich s posádkou Otto Kratner a František Sutnar, druhým vůz řídil Jaques Poche (zástupce vozů Aero-Minor pro ... celý článek AERO - plaketyOboustranně ražená plaketa z načervenalého nemagnetického kovu. Návrh z roku 1934 pochází od slavného českého sochaře a medailéra Otakara Španiela (*1881, +1955). Plaketa byla udělována zaměstnancům firmy Aero, továrna letadel Dr. Kabeš, Praha Vysočany za věrnost podniku (obvykle samotným Dr. Kabešem). celý článek AERO - přívěsný vůz za osobní automobilyAero, továrna letadel Praha - Vysočany Přívěsný vůz Aero - tovární kresba provedení s pevným víkem. celý článek AERO - sidecarySidecar Aero je vyráběn firmou Aero, továrna letadel ve Vysočanech v jednotném typu pro všechny značky motocyklů. celý článek AERO - šlapací autíčkoAERO, továrna letadel, Dr.Kabeš, Praha, Vysočany celý článek AERO - typ PONY 750 ccmVývoj začal už za války a v průběhu roku 1941 byly realizovány dva funkční prototypy, jeden v bílém a druhý v modrém lakování. Jejich konstruktérem byl ing. Zdeněk Michl, karoserii navrhl ing. Voříšek. Oba vozy byly otevřené, karosované jako roadstery se ... celý článek AERO 1000 - typ 20 HPVýrobce: Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany celý článek AERO 30 - čtyřsedadlový otevřenýMotor: řadový dvoutaktní dvouválec Vrtání: Ø 85 mm Zdvih: 88 mm Obsah: 998 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 30 ks při 3 200 ot./min. Písty: z lehké slitiny s deflektorem Blok válců: ze šedé litiny Karburátor: horizontální šoupátkový Amal s klapkovou přívěrou starteru Doprava paliva: samospádem Chlazení: vodní, termosyfonové Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: ... celý článek AERO 30 - dodávka model 1939Výrobce: Aero, továrna letadel, Dr. Kabeš, Praha IX. - Vysočany celý článek AERO 30 - dvousedadlový roadsterPod volantem je vidět cylindrický zámek řízení, vpravo od volantu páčkový přepínač ukazatelů ... celý článek AERO 30 - prototypyVůz měl trubkový obvodový rám, drátěná kola upevněná na šrouby a elektrickou výzbroj Bosch. Za volantem Bašek. Originální fotografie dnes v archivu Jihočeského motocyklového musea (získaná laskavostí paní Jarky Brutarové). celý článek AERO 50 - limousinaAERO 500 - typ 10 HPVýrobce: Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany celý článek AERO 500 / 662 - užitkové verzeVůz na fotografii má kabinu shodnou s přední částí originálního provedení uzavřené limuzínky. K fotografii není dochována historie, takže lze jen těžko říci, zda byl vůz takto postaven jako nový, či zda je to dodatečná přestavba ... celý článek AERO 662 - typ 16 HP a 18 HPVýrobce: AERO továrna letadel, dr. Kabeš, Praha - Vysočany Typ Aero 662 byl nejjednodušším a logickým vývojovým pokračováním vozu Aero 500 (10 HP), představeného poprvé v roce 1929. Byl to týž vůz, jen se zamontovaným silnějším dvouválcovým motorem o obsahu 662 ccm. celý článek AERO nákladní typ 150Výrobu tohoto lehkého nákladního automobilu dostala továrna Aero dostala po válce vládním příkazem. celý článek AERO Speciál a AERO Speciál 3V - 1934ALCYON - licence Laurin & KlementVýrobce: ALCYON - 29, av. de la Grande Armée á Paris XVIe celý článek AMILCAR typ CCVýrobce: AMILCAR, Paris celý článek AMO - F 15AMO - Avtomobilnoje Moskovskoje Obščestvo (Automobilová moskevská společnost), po Velké říjnové revoluci přejmenovanou na ZIS (Zavod imeni Stalina) a následně, po likvidaci kultu Stalinovy osobnosti znovu přejmenovanou na ZIL (Zavod imeni Lichačeva) podle jména dlouholetého hlavního konstruktéra ... celý článek ARDIE dvouválcový typ 750 ccm a 1000 ccmve dvojitém rámu. Ideální stroj pro intensivní upotřebení s přívěsným vozíkem. celý článek ARDIE tříkolka "DEJL=ARDIE"DEJL A SPOL. kom. spol. Praha - Smíchov, tř. Svornosti 37. Telegramy: AUTODEJL Telefon 418-39 Tříkolka byla inzerována prospektem v roce 1928. celý článek ARDIE typ 500 ccm SV (1929)Fotografie byla následně uveřejněna v lístkovnici Světa motorů a ing. Ivan Dvořáček k ní napsal následující komentář: celý článek ARDIE typ NE 125Ardie Werk G.m.b.H., Nürnberg, Fürther Stra3e 83, Deutschland celý článek ARDIE typ RBZ 250 TrampVýrobce: Ardie Werk GmbH., Nürnberg, Fürther Stra3e 83 celý článek ARIEL - klubový pohárKdyž jsem se kolem roku 1976 do Českých Budějovic přestěhoval ze severu, myslel jsem si to taky. V kdysi bohatém sudetském Liberci jsem si, co se týče veteránů, zmlsaně vybíral. Sbíral jsem vrchové bavoráky, dvoutakty srdečně nenáviděl a po zkušenostech s dvouválcovou bésou a dvěma ručkami mi anglán nesměl do domu. ... celý článek ARIEL typ Fs mírně sportovním charakterem, daným rozvodem OHV (ventily v hlavě). Výrobce: Ariel Works Ltd., Birmingham, England celý článek AUSTIN 10Výrobce: The Austin Motor Company Ltd., Longbridge Works, Birmingham, England celý článek AUTO UNION nákladní prototyp AU 1500AUTO-UNION, Prototyp lehkého nákladního vozu o nosnosti 1,5 tuny s motorem uloženým pod kabinou řidiče. Tímto vozem chtěl koncern Auto Union prorazit do segmentu jedenapůtunových vozů a stát se dodavatelem pro Wehrmacht. Proto tento vůz představila jednak ve verzi AU 1500 S, což bylo standardní provedení pouze s náhonem na zadní kola, jednak potom ve verzi AU 1500 A, tedy vozu s pohonem ... celý článek AVIOS sidecaryVaňák a spol., Praha VIII., Husova č. 283-4. celý článek AVON - SACHS motorové kolo 1938Toto motorové kolo nabízel ve svém prodejním katalogu pro rok 1938 renomovaný pražský prodejce bicyklů a sportovních potřeb Augustin Vondřich, Praha-Karlín, Vinohradská tř.9 celý článek |