![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) AERO - MINOR JAWA 350 ccm typ 361 OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
BB.A.F. sidecaryA. Frisek, tov. výroba motorových vozidel, Praha II. Palackého nám. č.2 celý článek B.S.A. 250 - 1938byl jednoválec typ B-20 s ventilovým rozvodem SV (spodové ventily). celý článek B.S.A. 250 OHV - typ C 11 de LuxeBirmingham Smal Arms, Co. Ltd. Birmingham, England celý článek B.S.A. 500 OHV - Empire Star 1937Výrobce: Birmingham Smal Arms, Co. Ltd. Birmingham, England celý článek BALKAN S 250celý článek BARKAS B 1000Výrobce: VEB Barkas-Werke, Karl-Marx-Stadt, DDR, podnik spadající pod Průmyslový svaz automobilové výroby Německé demokratické republiky IFA (Industrieverband Fahrzeugbau der DDR). celý článek BARKAS V 901/2Výrobce: VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt DDR celý článek BD - motocykl 500 ccm OHCBD sidecaryBreitfeld - Daněk, Praha. Postupně dostal řadu vylepšení a nadále pak byl vyráběn pod označením Praga BD. Výrobce jej na přání dodával s levostranným sidecarem vlastní výroby, jehož karoserie byla značně podobná karoserii sidecarů Harley-Davidson. Vyobrazený sidecar modelu 1928 je jedno z nejstarších provedení, kde blatník ... celý článek BLÜCHER 98 ccmMajitel: Tobias Kreutz ze Schwarzheide (DDR). Tento stroj je vybaven válcovým pouzdrem na monočlánkové baterie, uchyceným na šikmé přední rouře rámu. To umožňuje rozsvítit parkovací světlo i tehdy, když neběží motor. Tachometr, který je na stroji vidět, se montoval pouze za příplatek. celý článek BMW - motocykl typ R 11Bayerische Motoren- Werke A.G. München Těžký cestovní motocykl pro jízdu sólo i se sidecarem, vyráběný v období let 1929-1934. Jeho konstrukce zahájila novou koncepci výroby motocyklových rámů z lisovaného plechu. celý článek BMW - motocykl typ R 12Bayerische Motoren- Werke A.G. München Těžký dvouválcový motocykl s motorem 750 SV a kardanovým pohonem zadního kola, vyráběný v období 1935 - 1942. Byl ideální jak pro jízdu sólo, tak i pro těžkou službu se sidecarem, takže byl nejen oblíben civilními zákazníky, ale stal se za války i nejpoužívanějším motocyklem německého Wehrmachtu. celý článek BMW - motocykl typ R 16Bayerische Motoren- Werke A.G. München Těžký sportovní motocykl pro jízdu sólo i se sidecarem, vyráběný v období let 1929-1934. Používal stejný podvozek včetně převodovky a rozvodovky, jako typ R 11, ale byl vybaven na svou dobu neuvěřitelně krátkozdvihovým sportovním OHV motorem. celý článek BMW - motocykl typ R 17Bayerische Motoren- Werke A.G. München Těžký a drahý sportovní motocykl, nejluxusnější typ firmy v letech 1935-1937, vyrobený v pouze 434 exemplářích. Podvozek včetně převodovky a rozvodovky byl shodný s cestovním typem R 12, ale byl osazen krátkozdvihovým sportovním OHV motorem. Poprvé byl tento stroj představen v únoru 1935 na Berlínském autosalonu, nedlouho nato také na jarním ... celý článek BMW - motocykl typ R 2Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 3Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 35Kromě civilního provedení byl ve větším počtu vyráběn a zařazen do výzbroje Wehrmachtu. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 4vyráběný s průběžnými změnami pod označením "Geländesport" (tedy něco jako "terénní soutěžní") v letech 1932 - 1938. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 42Výrobce: Bayerische Motoren-Werke A.G., München celý článek BMW - motocykl typ R 47Bayerische Motoren- Werke A.G. München Půllitrový sportovní motocykl pro jízdu sólo, ale i se sidecarem, vyráběný od konce roku 1926. celý článek BMW - motocykl typ R 47 - závodní verzeBMW - motocykl typ R 5Rám umožňoval provoz nejen sólo, ale alternativně i s postranním vozíkem (sidecarem). Výrobce: Bayerische Motoren Werke A G München 13 celý článek BMW - motocykl typ R 51jeden ze čtyř typů stavebnicové řady (R51, R61, R66, R71) s elektricky svařovaným rámem z trubek proměnného průřezu a teleskopickým pérováním obou kol. Vyráběl se v období let 1938 - 1940. Jeho víc než slibnou kariéru zastavil zákaz prodeje soukromým zákazníkům s vypuknutím druhé světové války a zrušení jeho výroby ve prospěch výroby válečné. Výrobce: Bayerische ... celý článek BMW - motocykl typ R 52Výrobce: Bayerische Motoren Werke, Aktiengesellschaft München13, Deutschland celý článek BMW - motocykl typ R 6Výrobce: Bayerische Motoren Werke A G München 13 celý článek BMW - motocykl typ R 61Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 62Výrobce: Bayerische Motoren Werke, München13, Deutschland celý článek BMW - motocykl typ R 63Bayerische Motoren-Werke A.-G. München Sportovní stroj nejen pro sólo, ale i pro jízdu se sidecarem. Nejsilnější model typové řady let 1928-9. A také nejdražší - stál 2.100,- RM (Říšských marek) celý článek BMW - motocykl typ R 66Stroj byl vyráběn v letech 1938 - 1940. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 71Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecaremvyráběný v období 1941 - 1945 Dodáván byl pouze do výzbroje německé armády (Wehrmachtu), ne do soukromého sektoru. Výrobce: Bayerische Motoren Werke AG. München celý článek BMW 303Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach BMW 303 byl první šestiválcový automobil v historii firmy - a zároveň šestiválec obsahově nejmenší. Objem jeho válců byl jen 1.173 ccm. Vyráběl se pouhé dva roky 1933 - 1934 a stal se prvním typem úspěšné stavebnicové řady vozů BMW 309, 303, 315 a 319, stavěných na společném podvozku. ... celý článek BMW 315Šestiválcový vůz střední třídy.Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach BMW 315 byl v podstatě jen "facelift" prvního šestiválcového typu BMW 303. Jedinou změnou totiž byl mírně zvětšený objem motoru z předchozích 1.173 ccm na jeden a půl litru, přesně 1.490 ccm, čímž vůz dostal živější charakteristiku a o deset kilometrů vyšší maximální rychlost. Třistapatnáctka ... celý článek BMW 315/1 - SportTento typ byl sportovní verzí, vycházející z osobního automobilu BMW 315. Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München celý článek BMW 319Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach Osobní vůz na stejném podvozku, jako slabší BMW 315, ale osazený značně silnějším dvoulitrovým motorem o 45 koních, který dával vozu velmi dynamické vlastnosti a až raketové zrychlení. Vyráběl se v celé řadě karosářských variant: jako zavřený dvoudvéřový (Limousine), ... celý článek BMW 319/1 - SportTento typ byl silnější verzí o rok staršího typu BMW 315/1, osazenou motorem většího obsahu (1.911 ccm). Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, závod Eisenach celý článek BMW 320Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Werk Eisenach celý článek BMW 321Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Werk Eisenach celý článek BMW 325 - Leichter Einheits-Gelände WagenByl zařazen do výzbroje Wehrmachtu a vyráběl se ve verzích s motorem BMW nebo Stoewer. Výrobce s motorem BMW: Bayerische Motoren- Werke A.G., Werk Eisenach celý článek BMW 326Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Werk Eisenach celý článek BMW 3271937 - 1941 jako kabriolet nebo uzavřené coupé. Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Deutschland celý článek BORGWARD a Hansa-Lloyd lehké 1-tunové nákladní vozyBORGWARD B 3000Výrobce: Carl F.W. Borgward Automobil- und Motorenwerke A.G., Bremen-Hemelingen celý článek BRADSHAWSnímek Miloně Dvořáka je ze srazu historických motocyklů Franz Josef´s-Fahrt v rakouském Bad Ischl 2011. celý článek BRENNABOR - typ CVýrobce: Brennabor Werke Gebr. Reichstein, Brandenburg/Havel, Deutschland celý článek BRUTAROVÁ JaroslavaKromě toho - hodně mých přátel už mezi námi není, já zapomínám, tak proč nevyužít dlouhé zimní večery k popovídání… celý článek BÜSSINGVšestranný a úspěšný inženýr, který již v roce 1903 realizoval svůj první nákladní automobil s vlastním motorem a hned rok nato i první autobus. Tento portrét byl uveřejněn na titulní straně podnikového časopisu "Der Mitarbeiter" v roce 1953 u příležitosti 50-letého jubilea výroby nákladních automobilů značky Büssing. celý článek BÜSSING - "Trambus"BÜSSING-NAG silniční tahač typ ESRozvor: 3 000 mm Rozcho vpředu: 1 900 mm Rozchor vzadu: 1 790 mm Světlost (uprostřed zadní nápravy): 250 mm Poloměr otáčení: 6 000 mm Největší délka: 4 950 mm Největší šířka: 2 350 mm Největší výška: 2 500 mm Zatížení přední nápravy: 1 800 kg Zatížení zadní nápravy: 4 000 kg Celková váha: 5 800 kg Rychlost: 1.stupeň: 8,2 km/hod. 2.stupeň: 14 km/hod. 3.stupeň: ... celý článek BÜSSING-NAG nákladní typ 305Jako výrobce byla uváděna firma Büssing-NAG, Vereinigte Nutzkraftwagen A.- G., Braunschweig, Deutschland, což v překladu znamenalo Büssing-NAG, Spojené Nákladní vozy Akc. Spol., Braunschweig, Německo. celý článek BÜSSING-NAG nákladní typ 375Výrobce: BÜSSING-NAG Vereinigte Nutzkraftwagen A.-G., Braunschweig, Deutschland celý článek |