JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

JAWA 250 "panelka"


Cestovní motocykl, vyrobený v roce 1965 - vývojové pokračování legendární "kývačky" 250 ccm.

Výrobce:
JAWA n.p., Týnec nad Sázavou, ČSSR
Mimořádně zachovalý motocykl s pouhými 12.000 km na tachometru. Dokonalý lak i linky, původní potah sedla, vše nepoškozeno.


V současné době tento exponát již není v exposici Jihočeského motocyklového musea.
Technické údaje dle TP:

Typ: 559 / 02
Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s převodovou skříní
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 248,8 ccm
Výkon: 14 ks při 5.500 ot./min.
Karburátor: Jikov 2926 SD 11b
Elektrická výzbroj: Pal 6 V
Stupeň odrušení: I.
Ukostření: + pól (kladný)! - údaj na papírovém štítku uvnitř schránky baterie

Kola: drátová jednoduchá (počet drátů 36)
Rozměr ráfků: 1,85 B x 16"
Rozměr pneu: 3,25 - 16" (vpředu i vzadu)
Huštění vpředu: 1,25 atp
Huštění vzadu: 1,5 atp solo (2,0 atp se spolujezdcem)

Parametry:
Rozvor: 1.335 mm
Délka: 1.980 mm
Šířka: 650 mm
Výška:1.025 mm
Váha stroje: 128 kg
Váha pohotovostní: 140 kg
Dovolené zatížení: 160 kg
Váha celková: 300 kg

Počet míst k sezení: 2

Nádrž:
Spotřeba na 100 km: 3,2 litru při 60 km/hod.
Max. rychlost: 95-100 km/hod. (vsedě), 105-110 km/hod. (vleže)
Číslo motoru *559 - 097 870* s kytičkami před i za
je vyraženo na pravé straně karteru vedle krytu karburátoru.