|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 SIDECARY - přehled výrobců ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA-ČZ 175 - 1959Cestovní motocykl jednotné řady (t.zv. "malá kývačka"), vyrobený v roce 1959. Výrobce: ČZ n.p., Strakonice, ČSSR
Výroba "malých kývaček" (modely J-ČZ 125.355 a J-ČZ 175.356) byla zahájena na podzim roku 1955, tehdy ještě s tlumiči výfuků s rybinovitými koncovkami a se spínací skříňkou v nádrži.
Tento konkrétní popisovaný exponát, vyrobený v roce 1959, již má tlumiče výfuků t.zv. "malé doutníky" a přední blatník již bez bílých polí po stranách, určených u předchozí série pro namalování poznávací značky.
Technické údaje Jawa-ČZ 175 typ 356:
Motor: Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 65 mm Obsah: 171,7 ccm (dle instr. knížky) 172 ccm dle štítku Kompresní poměr: 1 : 7 Maximální výkon: 8 ks (8,5 ks dle štítku) při 4.500 ot./min. Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2924 Monoblok s přívěrou vzduchu v pryžovém hrdle k filtru sání Zapalování: 6V bateriové Dynamo: 6V / 45W Baterie: 6V / 7 Ah, ukostřen plus pól Předstih: Svíčka: Spojka: lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků Převodový poměr: Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením 1. rychlost - 1 : 16,82 2. rychlost - 1 : 9,61 3. rychlost - 1 : 7,00 4. rychlost - 1 : 5,59 Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole) Ráfek přední: 2,25 x 16 Pneu přední: 3,00 – 16 Tlak vzduchu vpředu: Ráfek zadní: 2,50 x 16 Pneu zadní: 3,25 – 16 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva) Brzdy: mechanické, čelisťové plnonábojové Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a bowdenem Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm Šířka obložení: 35 mm, nýtované Parametry: Největší délka: 1.960 mm Šířka (přes řidítka): 680 mm Výška: 1.000 mm Rozvor: 1.310 mm Světlost: mm Výška sedla nad zemí: 730 mm Úhel sklonu přední vidlice: 62° Stopa (závlek kola): 70 mm Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením Zdvih vepředu: 130 mm Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami Zdvih vzadu: 100 mm Vlastní váha (bez paliva): 115 kg Pohotovostní váha: 111 kg Dovolené zatížení: 125 kg Celková přípustná váha: 261 kg Spotřeba na 100 km: při průměrné rychlosti 60 km Max. rychlost: 90 km/hod. Max. stoupavost: 38% |