|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
BMW R 63 - 1928Sportovní stroj nejen pro sólo, ale i pro jízdu se sidecarem. Nejsilnější model typové řady let 1928-9. Výrobce: Bayerische Motoren-Werke A.-G. München
Vzácný a velmi exklusivní motocykl, byl vyroben pouze v počtu 800 kusů (i proto, že byl velmi drahý).
Petr Hošťálek tento motocykl získal nepojízdný a rozebraný v Liberci v roce 1962, k zahájení jeho renovace ale došlo až na podzim roku 2019. Renovací byl pověřen přítel Dr. Ing. Miloň Dvořák z Boršova nad Vltavou.
Identifikace:
Číslo motoru 75719 je vyraženo na levé straně karteru, číslo rámu 20762 je vyraženo na levé patce rámu vedle ložiska pro osu zadního kola.
Vlevo pohled na hnací agregát včetně původního karburátoru BMW, vpravo detail skříně zadního převodu s nálitky pro čep eventuálního připojení sidecaru a původním párovacím ražením číslicí 77 na skříni i víku.
Pohled na příslušenství a ovládací prvky:
Zleva tlačítko vypínání motoru, páčka regulace předstihu, příplatkový hledací reflektor Hassag (se zapínáním otočným zpětným zrcátkem), houkačka Bosch, reflektor Bosch (kastrol) s otočným spínačem světel, vpravo příplatková otočná rukojeť plynu s páčkou vzduchu (Magura) a pod ní páčka přepínače světel, kombinovaná s tlačítkem houkačky. Uprostřed nádrže tachometr OTA Frankfurt do 160 km/hod.
Detail původní houkačky Bosch FD 6A 212 a koncové lampičky Bosch JN5S12, obojí nerenovováno, ponecháno v autentickém dochovaném, ale fungujícím stavu. Zadní lampička je upevněna originální křídlovou maticí, umožňující v případě nutnosti její použití i jako montážní.
2023 - 30. září
proběhlo první "ostré nasazení" v závodě do vrchu Brno-Soběšice, za řidítky s Miloněm Dvořákem. Miloň odjel první jízdu s obdobným strojem BMW R47 (500 ccm OHV) ale v závodní úpravě a liboval si, jak ostře stroj jel. Poté se postavil na start druhé jízdy s popisovaným strojem BMW R63 (750 ccm OHV) a přijel s očima navrch hlavy - že ten, ač sériový, prý jde dvakrát tolik! Z fotky je ten fofr zřejmý...
Fotografie z prosince 2023 s Petrem Hošťálkem, použitá na novoročenku.
2024 - 1. máj
Petr Hošťálek na startu tradičního "Okruhu českobrodského - 2024", kam přijel z Č. Budějovic jak jinak, než po ose. Vzal to po dálnici, bavoráka držel na 110 km/hod. a liboval si, jaké je s 96-letým strojem panečku svezení! |