|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION závodní silniční - 1960 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 Svatební oznámení pro Libora Gýnu
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
BMW R 69 S - "budějovická škola"Motocykl BMW R69 S vyrobený v roce 1964, modernizovaný a vlastnoručně upravený českobudějovickými vyznavači značky BMW v době totality. Základem byl sportovní stroj 600 ccm OHV o výkonu 42 koní (31 kW) při 7.000 ot./min., který v originálu dosahoval rychlosti až 160 km/hod. a pro mnoho motorkářů za železnou oponou byl jen snem.
Číslo rámu: 658 189
Číslo motoru: 658 189 Současná registrační značka: CB-1 56-92 Motocykl byl dle záznamu v Technickém průkazu dovezen z NSR (Západního Německa) jako dar a v dubnu 1965 byl přihlášen a zaevidován pod státní poznávací značkou AH-10-95. Postupně měl pět předchozích majitelů.
Současný majitel stroj zakoupil se stavem tachometru 4.839 km. Skutečný stav ujetých kilometrů je ale neznámý, neboť spínací skříňka, originální tachometr, otáčkoměr, kontrolky i další ovládací prvky byly dle předchozího majitele během úprav několikrát měněny a doplňovány.
Zcela nahoře je vlevo od spínací skříňky akustická (pípák) a vpravo optická (čtvercová zelená kontrolka) signalizace blinkrů. Červená kontrolka dobíjení je ve spodní části ampérmetru.
Rozsah předělávek je nejlépe zřejmý při porovnání motocyklu originálního s motocyklem upraveným.
Vše, co se změnilo, bylo kvůli dlouhému a co možná pohodlnému cestování ve dvou: větší nádrž, dvojsedlo vlastní výroby, kaplička za sedlem s dostatečným prostorem nejen pro doklady, ale i pro důkladnou sadu nářadí a lékárničku, kapotáž předku včetně plexiskla a především uzamykací vodotěsné kufry, vyrobené z laminátu tak, aby byly (alespoň na fotografii) pohledově co nejpodobnější originálním kufrům firmy Krauser, u nás za socialismu nedostupným.
Fotografie s originálním strojem BMW R69S Dr. ing. Miloně Dvořáka ze společného výletu na Fort Hazard (2019).
|