JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


B.S.A. 250 OHV, typ C 11 - 1950


foto Hošálek Lehký a úsporný anglický cestovní motocykl těsně poválečné éry.

Výrobce:
B.S.A (Birmingham Small Arms) England
foto Hošálek Motocykl B.S.A. typ C 11
měl jednoválcový čtyřtaktní motor s ventilovým rozvodem OHV (ventily v hlavě), který měl oběžné mazání se suchým karterem a bateriové zapalování. Šlo o stroj k ekonomickému dennímu používání s "jen" třírychlostní převodovkou, který se nehonosil nijak zvl᚝ sportovním charakterem, ale byl lehce a příjemně ovladatelný. Díky v Anglii netypickému bateriovému zapalování ochotně startoval za každého počasí.

V tomto dvoubarevném provedení s azurově modrou chromovanou nádrží se zlatými linkami a černým rámem a blatníky se jednalo o model "de-Luxe". Sportovní "kanada" na zadním blatníku nepatřila ke standardnímu vybavení, dodávala se pouze na přání a za příplatek.
Motocykl byl v takto dochovaném stavu dovezen z Anglie včetně původních číslových tabulek. K dokonalé původnosti mu chybí jen trojúhelníková schránka na nářadí po pravé straně zadního kola a nepůvodní je i držák čísla s modernější koncovou lampou, obsahující kvůli bezpečnosti v provozu i brzdové světlo.
Technické údaje:

Motor: jednoválcový čtyřtakt OHV
Vrtání: Ø 63 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 249 ccm
Kompresní poměr: 1 : 6,5
Výkon / otáčky: 11 ks při 5.400 ot.min.
Karburátor: Amal 274
Elektrická výzbroj: Lucas 6 V
Zapalování: bateriové s přerušovačem a cívkou 6 V
Mazání: oběžné se suchým karterem
Olejová nádrž: pod sedlem
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Sekundární převod: řetězem 1/2" x 5/16" (102 článků)

Převodovka: oddělená, 3 rychlostní s nožním řazením (vpravo)

Přední brzda: čelisová bubnová, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách
Zadní brzda: čelisová bubnová, ovládaná táhlem od brzdového pedálu (vlevo)
Kola: drátová
Přední pneu: 3,00 - 19"
Zadní pneu: 3,00 - 20"

Parametry:
Rozvor: 1.395 mm
Délka: 2.110 mm
Šířka: 680 mm
Výška: 1.000 mm
Váha: 270 lb
Objem nádrže: 2,5 gall.
Spotřeba: 3,0 l / 100 km

Max. rychlost: 100 km/hod. (60 mph)
foto Hošálek foto Hošálek
Fotografie v exteriéru - u slepého ramene v Českých Budějovicích.
foto Hošálek foto Hošálek Motocykl je osazen světlometem Lucas, v němž je zabudován ampérmetr a spínací skříňka a na pravé straně nádrže (symetricky s plnicím víčkem) má tachometr Smiths, na němž bylo v době získání stroje ujetých 54062 mil.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jednou z prvních akcí, které se stroj s Petrem Hošálkem v sedle zúčastnil, byl každoroční prvomájový Okruh Českobrodský, který je od roku 2013 současně i setkáním majitelů strojů B.S.A. foto: Petr Hájek (ČMN) foto: Petr Hájek (ČMN) foto: Petr Hájek (ČMN)
sbírka Hošálek
Lhotak-vystava_u-Schelu-2015_MINI 2015 - Galerie u Schelů
B.S.A. C11 Petra Hošálka zapůjčená jako dekorace na výstavu kreseb Kamila Lhotáka v komorní Galerii u Schelů v Panské ulici v Českých Budějovicích.
Jaromír Schel v saku a se sklenkou vína uprostřed...
2013 - S kopce do kopce, Svatý Jan nad Malší
Petr Hošálek na BSA 250 OHV model C11 z roku 1950.