|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
ES-KA Mofa 98 - 1938
Motorové kolo s pomocným motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.
Motorové kolo s pomocným motorem Fichtel & Sachs 98 ccm, vyrobené v roce 1939.
Výrobce: ES-KA závody, Kastrup & Swetlik a.s., Cheb, Čechy Hersteller: ES-KA - Werke, Eger A./G. Luxusní provedení s příplatkovými chromovanými ráfky a chromovanými vahadly přední vidlice.
Stroj byl vyráběn pod typovým označením MOFA 98,
což byla zkratka z německého Motorisierte Fahrzeug (v překladu motorové vozidlo) o obsahu 98 ccm protože v roce 1939 už byl Cheb součástí Sudet a název výrobce, stejně jako údaje na typovém štítku, musely být v německém jazyce.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs v bloku s dvourychlostní převodovkou Vrtání / Zdvih: 48 mm x 54 mm Obsah: 98 ccm Výkon / otáčky: 2,25 ks při 3.500 ot.min. Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:25 (1:20 během záběhu) Elektrická výzbroj: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W Zapalovací svíčka: Bosch DM 45 T 1 (rozebíratelná) Primární převod: čelními ozubenými koly, běžícími v náplni tuku Spojka: vícelamelová korková, běžící v náplni tuku Převodovka: 2-rychlostní s náplní tuku Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže a odpérovaným táhlem Startování: rozšlapáním na stojanu při zařazeném rychlostním stupni Sekundární převod: válečkovým řetězem Objem nádrže: 5 l Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha stroje: 62 kg Užitečné zatížení: 100 kg Spotřeba: 2,0 l / 100 km Max. rychlost: 60 Km/hod.
Majitelkou tohoto mimořádně původního exponátu je Jana Heřmanová.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1980
Veteran rallye Šumava - Český Krumlov 1980 absolvovala se svou Eskou Jana Heřmanová (start. číslo 2), manželka autora těchto stránek Petra Hošťálka.
1984
Jízdu do vrchu Podsrp, pořádanou ve Strakonicích 8. září 1984, s Eskou absolvoval Dan Heřman (start. číslo 30), syn majitelky Jany Heřmanové.
1985
Veteran rallye Šumava - Český Krumlov absolvoval s Eskou Petr Hošťálek (start. číslo 10) z VCC Č. Budějovice, vedle něj Petr Mráz (start. číslo 8) na ČZ 98, rovněž z VCC Č. Budějovice. |