JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ES-KA Mofa 98 - 1938

Motorové kolo s pomocným motorem Fichtel & Sachs 98 ccm.

Es-ka Mofa 98 zleva Motorové kolo s pomocným motorem Fichtel & Sachs 98 ccm, vyrobené v roce 1939.

Výrobce: ES-KA závody, Kastrup & Swetlik a.s., Cheb, Čechy
Hersteller: ES-KA - Werke, Eger A./G.

Luxusní provedení s příplatkovými chromovanými ráfky a chromovanými vahadly přední vidlice.
Stroj byl vyráběn pod typovým označením MOFA 98,
což byla zkratka z německého Motorisierte Fahrzeug (v překladu motorové vozidlo) o obsahu 98 ccm
protože v roce 1939 už byl Cheb součástí Sudet a název výrobce, stejně jako údaje na typovém štítku, musely být v německém jazyce.

Technické údaje:

Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs v bloku s dvourychlostní převodovkou
Vrtání / Zdvih: 48 mm x 54 mm
Obsah: 98 ccm
Výkon / otáčky: 2,25 ks při 3.500 ot.min.
Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1:25 (1:20 během záběhu)
Elektrická výzbroj: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W
Zapalovací svíčka: Bosch DM 45 T 1 (rozebíratelná)
Primární převod: čelními ozubenými koly, běžícími v náplni tuku
Spojka: vícelamelová korková, běžící v náplni tuku
Převodovka: 2-rychlostní s náplní tuku
Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže a odpérovaným táhlem
Startování: rozšlapáním na stojanu při zařazeném rychlostním stupni
Sekundární převod: válečkovým řetězem
Objem nádrže: 5 l

Parametry:
Délka:
Šířka:
Výška:
Váha stroje: 62 kg
Užitečné zatížení: 100 kg
Spotřeba: 2,0 l / 100 km
Max. rychlost: 60 Km/hod.
ES-KA Mofa 98 zprava Majitelkou tohoto mimořádně původního exponátu je Jana Heřmanová.







----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1980_C-Krumlov_Hermanova_mini 1980

Veteran rallye Šumava - Český Krumlov 1980 absolvovala se svou Eskou Jana Heřmanová (start. číslo 2), manželka autora těchto stránek Petra Hošťálka.
1984

Jízdu do vrchu Podsrp, pořádanou ve Strakonicích 8. září 1984, s Eskou absolvoval Dan Heřman (start. číslo 30), syn majitelky Jany Heřmanové.
1985

Veteran rallye Šumava - Český Krumlov absolvoval s Eskou Petr Hošťálek (start. číslo 10) z VCC Č. Budějovice, vedle něj Petr Mráz (start. číslo 8) na ČZ 98, rovněž z VCC Č. Budějovice.