|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - MINOR JAWA 500 OHC model 15 - 1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
HURIKAN výrobní číslo 005 - 1949
Výrobce:
Vladislav Vlk, vedoucí vývojové dílny n.p. Motor-Union, České Budějovice Poslední vyrobený Hurikan konstrukce Vladislava Vlka, který měl představovat prodejní verzi československého čtyřtaktního motocyklu, určeného pro velmi náročné sportovce.
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHC sešroubovaný do bloku s převodovkou
Vrtání / Zdvih: Ø 63 mm x 80 mm Obsah: 249,7 ccm Výkon / otáčky: 15 ks při 6.000 ot.min. Karburátor: vlastní (hliníková kopie závodního karburátoru Amal) Elektrická výzbroj: upravené dynamo s přerušovačem PAL 6 V (z Jawy 500 OHC) Objem nádrže: 15 l Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha: Spotřeba: 4 l / 100 km Max. rychlost: nebyla udávána
Motory Hurikan byly po konstrukční stránce nejen krásné, ale hlavně značně nadčasové.
Měly ventilový rozvod OHC s vačkovým hřídelem v hlavě, poháněným řetízkem s hydraulicky aretovaným napínákem a vlásenkovými ventilovými pružinami. Mazání bylo se suchou skříní, což znamenalo, že olej byl v separátní nádrži pod sedlem. Odtud stékal do dvojité olejové pumpy, jejíž první sekce tlačila olej k mazaným místům (do kliky a do hlavy) a po jeho skapání do karteru jej druhá sekce odsávala a vracela zpět do nádrže pod sedlem. V přední části karteru byl vestavěný lamelový čistič oleje. Čtyřrychlostní převodová skříň anglického typu (ale vlastní výroby) byla samostatná, ale sešroubovaná do jednoho celku s motorem (semiblok).
Restaurovaný plně provozuschopný stroj, s několika nepodstatnými změnami proti originálu. Nepůvodní je dvojice přístrojů (tachometr a otáčkoměr), dynamo, upravená olejová nádrž a pozměněný tvar sedla.
Renovaci provedli společně Jiří Musil a Petr Hošťálek. |