|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 ERA - sidecary JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
PREMIER-Sachs 98 - 1938
Motorové kolo s motorem Fichtel & Sachs 98 ccm, vyrobené v roce 1939.
Výrobce: původně Premier Works akc. spol. Cheb v době výroby již Premier-Werke A.G. Eger (Cheb), Sudetenland Böhmen
Mimořádně zachovalý stroj v původním stavu, zakoupený v listopadu 1999 v Českých Budějovicích.
Oproti standardnímu provedení je navíc vybaven příplatkovým tachometrem, poháněným od předního kola.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs v bloku s dvourychlostní převodovkou Vrtání / Zdvih: 48 mm x 54 mm Obsah: 98 ccm Výkon / otáčky: 2,25 ks při 3.500 ot.min. Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou Mazání motoru: směsí oleje v benzínu 1 : 20 (Při přetučnělých olejích 1 : 25) Zapalování: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W Reflektor: Bosch, s dvouvláknovou hlavní žárovkou a parkovací žárovkou Baterie: suché monočlánky pro parkovací světlo, v pouzdře pod nádrží Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v náplni vazelíny Primární převod: čelními ozubenými koly, běžícími v náplni vazelíny Převodovka: dvourychlostní, s koly, běžícími v náplni vazelíny Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže, s odpruženým táhlem Objem nádrže: 5 l Převod síly na zadní kolo: válečkovým řetězem 1/2 X 1/4" Kola: 26" se zesílenými balonovými ráfky, dráty 2,5 mm Pneumatiky: 26 x 2,25" Brzda vpředu: bubnová, Es-Ka (nebo F&S) Brzda vzadu: F&S protišlapací, typu Torpedo Sedlo: s pryžovým sedákem Lohmann Stojánek: centrální, sklopný Parametry: Rozvor: 1.180 mm Délka: 1.900 mm Šířka: 720 mm Výška: 1.000 mm (při nejnižší poloze řidítek), možno zvednout až o 150 mm Výška sedla: 760 mm (při nejnižší poloze sedla), možno zvednout až o 200 mm Váha stroje: 63 kg nejvyšší přípustná celková váha: 159 kg Spotřeba: 2,0 l / 100 km Max. rychlost: 60 Km/hod. |