JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

PREMIER-Sachs 98 - 1938


Motorové kolo s motorem Fichtel & Sachs 98 ccm, vyrobené v roce 1939.

Výrobce:
původně Premier Works akc. spol. Cheb

v době výroby již
Premier-Werke A.G. Eger (Cheb), Sudetenland Böhmen
Mimořádně zachovalý stroj v původním stavu, zakoupený v listopadu 1999 v Českých Budějovicích.
Oproti standardnímu provedení je navíc vybaven příplatkovým tachometrem, poháněným od předního kola.
Technické údaje:

Motor: jednoválcový dvoutaktní Fichtel & Sachs v bloku s dvourychlostní převodovkou
Vrtání / Zdvih: 48 mm x 54 mm
Obsah: 98 ccm
Výkon / otáčky: 2,25 ks při 3.500 ot.min.
Karburátor: F&S šoupátkový, se vzduchovou přívěrou
Mazání motoru: směsí oleje v benzínu 1 : 20 (Při přetučnělých olejích 1 : 25)
Zapalování: Setrvačníkový magnet Bosch 6 V / 15 W
Reflektor: Bosch, s dvouvláknovou hlavní žárovkou a parkovací žárovkou
Baterie: suché monočlánky pro parkovací světlo, v pouzdře pod nádrží
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v náplni vazelíny
Primární převod: čelními ozubenými koly, běžícími v náplni vazelíny
Převodovka: dvourychlostní, s koly, běžícími v náplni vazelíny
Řazení: ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže, s odpruženým táhlem

Objem nádrže: 5 l
Převod síly na zadní kolo: válečkovým řetězem 1/2 X 1/4"
Kola: 26" se zesílenými balonovými ráfky, dráty 2,5 mm
Pneumatiky: 26 x 2,25"
Brzda vpředu: bubnová, Es-Ka (nebo F&S)
Brzda vzadu: F&S protišlapací, typu Torpedo
Sedlo: s pryžovým sedákem Lohmann
Stojánek: centrální, sklopný

Parametry:
Rozvor: 1.180 mm
Délka: 1.900 mm
Šířka: 720 mm
Výška: 1.000 mm (při nejnižší poloze řidítek), možno zvednout až o 150 mm
Výška sedla: 760 mm (při nejnižší poloze sedla), možno zvednout až o 200 mm
Váha stroje: 63 kg
nejvyšší přípustná celková váha: 159 kg
Spotřeba: 2,0 l / 100 km
Max. rychlost: 60 Km/hod.