|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 BMW - motocykl typ R 12 STADION S 22 - 1962 (exportní) SIDECARY - přehled výrobců TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
JAWA 350 ccm typ 638 - 1985
Motocykl v policejní úpravě z roku 1985.
Výrobce:
JAWA, n.p. Týnec nad Sázavou Motocykl získaný v originálním stavu od někdejšího policisty, který s ním sloužil. Po vyřazení stroje z činné služby si jej v květnu 1997 odkoupil do soukromého vlastnictví.
Technické údaje:
Druh vozidla: Motocykl sólo Kategorie: MT L3 Výrobce: Jawa n.p. Týnec nad Sázavou Tovární značka a typ: Jawa 350 / 638-0-03 Rok výroby: 1985 Barva: žlutá základní v kombinaci s bílou Motor: dvouválcový paralelní dvoutakt v bloku s převodovou skříní Výrobce motoru: ČZM o.p. Strakonice Typ motoru: Jawa 638-300 Rok výroby motoru: 1985 Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 65 mm Obsah: 343,5 ccm Kompresní poměr: 1 : 9,8 Výkon: 17 kW / 5.250 ot./min. (23 koní při 5.250 ot./min.) Nejvyšší přípustné otáčky: 5.750 ot./min. Karburátor: Jikov 28-29 CE Elektrická výzbroj: Pal 12 V Dynamo: 12V/180W Svíčky: Brisk NR15C (N15C), nebo Champion L78 Primární převod: dvojitým řetězem (Duplex) 2 x 9,525 x 4,77 (66 článků) Spojka: lamelová, v olejové lázni Převodovka: čtyřstupňová v bloku s motorem Řazení: nožní, vlevo (páka kombinovaná s kickstarterem) Sekundární řetěz: 12,7 x 7,75 (126 článků + spojka) Kola: drátová, 18" palcová Ráfky: 2,15 B x 18" Pneu přední: 3,25 - 18 Pneu zadní: 3,50 - 18 Brzdy: mechanické čelisťové Brzdové bubny: Ø 165 mm, plnonábojové, Rám: dvojitý trubkový Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením Zdvih př. kola: 150 mm Zadní vidlice: kyvná, podepřená dvojicí teleskopických jednotek Zdvih zad. kola: 90 mm Parametry: Rozvor: 1 370 mm Délka: 2 060 mm Šířka: 770 mm Výška: 1 110 (bez plexiskla) Světlost: 120 mm Váha pohotovostní: 167 kg Povolené zatížení: 180 kg Celková přípustná váha: 347 kg Objem nádrže: 17 litrů Spotřeba: 3,8 l / 100 km (měřeno při rychlosti 73 km/hod.) Vnější hluk: 83 dB (za jízdy) Max. rychlost: 125 km/hod.
Majitel (bývalý policista) používal odkoupený motocykl v takto odstrojené, téměř civilní, podobě.
Všechny díly původní policejní výstroje, tedy kapotáž řidítek včetně plexi, spodní kryt nohou, anténu, zadní zastavovací STOP svítilnu ale měl uložené a při prodeji do Jihočeského motocyklového musea tyto díly k motocyklu přidal.
Po získání stroje do sbírky Jihočeského motocyklového musea byl stroj ne renovován, nýbrž pouze postupně dostrojen do původního "služebního" stavu, takže zůstal včetně drobných autentických šrámů z provozu.
První etapou bylo namontování laminátové policejní kapotáže řidítek s plexi, dále zadního zastavovacího STOP světla a antény, se kterými stroj v době své služby jezdil.
Druhou etapou dostrojení pak bylo namontování originálního krytu kolen.
Při té příležitosti byl vznesen dotaz na šéfa českobudějovických policejních dílen, proč má motocykl nápisy Policie a nikoliv VB, jak by u žlutobílého provedení mělo být? Odpověď zněla: protože stroje, které přesluhovaly přes rok 1990 už nestálo zato přestříkávat na bílo-zelené, jen se, podle interní směrnice, odstranily nápisy VB a místo nich nalepily nápisy POLICIE. S ukončením sezóny 2017 byl tento exponát trvale vyřazen z exposice musea. |