|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
BMW R 75 - 1942 s poháněným jednotným sidecarem WK-B2
Těžký vojenský motocykl 750 ccm, vybavený 4-rychlostní převodovkou se zpátečkou a redukcí silnice/terén, který má trvale poháněné kolo sidecaru a řaditelnou uzávěrku diferenciálu.
Výrobce: Bayerische Motoren Werke AG. München
BMW R 75 se vyráběl v kombinaci s poháněným vojenským sidecarem jednotného provedení WK- B2.
Šlo o ryze vojenský speciál, určený výhradně pro výzbroj Wehrmachtu, do soukromého sektoru se neprodával. Až do roku výroby 1942 měly tyto stroje plechové kryty přední vidlice, nádrž s obdélníkovou schránkou na nářadí a filtr vzduchu umístěný na převodovce. Zvýšený úzký přední blatník není původní, je z novějšího provedení z roku 1943.
Taktické značení motocyklu PK spolu se zobrazením "novinářské kachny" sedící na německém tanku udává příslušnost k jednotce Propaganda Kompanie. Na předku sidecaru je vidět vodorovná lafeta pro upevnění těžkého kulometu typu MG 34.
Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec (boxer) OHV
Vrtání / Zdvih: Ø 78 mm x 78 mm Obsah: 745 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,6 - 5,8 Výkon: 26 ks při 4.400 ot.min. Kroutící moment: 5 kgm / 3 600 ot.min. Karburátory: dva, Graetzin Sa 24/1 , Graetzin Sa 24/2 Elektrická výzbroj: nezávislé zapalování magnetem Noris, osvětlení s dynamem 6V/45 W Objem nádrže: 24 litrů z toho 3 litry rezerva Parametry: Délka: 2 400 mm Šířka: 1 730 mm Výška: 1 000 mm Pohotovostní váha: 420 kg Přípustná celková váha: 840 kg Spotřeba: 6,3 l / 100 km (při 63 km/hod.) Max. rychlost: 95 Km/hod. Trvalá rychlost na dálnici: 80 km (při plném zatížení) |