![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION S 22 - 1962 (exportní) 2010 - Renovace motoru A.K.D. 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
BMW R 75 - 1942 s poháněným jednotným sidecarem WK-B2Výrobce: Bayerische Motoren Werke AG. München
BMW R 75 se vyráběl v kombinaci s poháněným vojenským sidecarem jednotného provedení WK- B2.
Šlo o ryze vojenský speciál, určený výhradně pro výzbroj Wehrmachtu, do soukromého sektoru se neprodával. Až do roku výroby 1942 měly tyto stroje plechové kryty přední vidlice, nádrž s obdélníkovou schránkou na nářadí a filtr vzduchu umístěný na převodovce. Zvýšený úzký přední blatník není původní, je z novějšího provedení z roku 1943.
Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec (boxer) OHV
Vrtání / Zdvih: Ø 78 mm x 78 mm Obsah: 745 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,6 - 5,8 Výkon: 26 ks při 4.400 ot.min. Kroutící moment: 5 kgm / 3 600 ot.min. Karburátory: dva, Graetzin Sa 24/1 , Graetzin Sa 24/2 Elektrická výzbroj: nezávislé zapalování magnetem Noris, osvětlení s dynamem 6V/45 W Objem nádrže: 24 litrů z toho 3 litry rezerva Parametry: Délka: 2 400 mm Šířka: 1 730 mm Výška: 1 000 mm Pohotovostní váha: 420 kg Přípustná celková váha: 840 kg Spotřeba: 6,3 l / 100 km (při 63 km/hod.) Max. rychlost: 95 Km/hod. Trvalá rychlost na dálnici: 80 km (při plném zatížení) |