|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 Svatební oznámení pro Libora Gýnu AERO - sidecary TAP - sidecary Tlustoš Kbely TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
11.9.2024 D - DKW typ ZM 3.9.2024 J - JAWA 350 - pérák O - OGAR 350 (Jawa) - 1948 |
|
HURIKAN výrobní číslo 003 - 1949
Prototyp motocyklu, určeného převážně pro terénní soutěže.
Soutěžní motocykl konstrukce Vladislava Vlka, postavený v jediném exempláři.
Výrobce: Vývojová dílna n.p. Motor-Union, České Budějovice Konstrukce: Vladislav "Slávek" Vlk, jeden z našich nejlepších předválečných závodníků
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHC
Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm Obsah: 348 ccm Výkon / otáčky: 18 ks při 5.400 ot.min. Karburátor: Jikov 2924 H Elektrická výzbroj: zapalovací magnet IHC, setrvačníkové dynamo Bosch 6 V / 45 W, reflektor ČZ Objem nádrže: Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha: Spotřeba: 3,5 l / 100 km Max. rychlost: neudávala se
Soutěžní Hurikan č. 003 v současném stavu.
Tento unikátní motocykl se dochoval ve zcela rozebraném a značně poškozeném stavu, doslova v několika "bednách šrotu". O zrestaurování a znovuzkříšení tohoto unikátního stroje se zasloužil především českobudějovický restaurátor a vynikající mechanik, pan Jiří Musil, na snímku ve své renovační dílně v roce 2005.
Náročná renovace, trvající několik let, byla dokončena v roce 2001 a ve spolupráci s domem kultury Metropol v Českých Budějovicích byl motocykl na slavnostním galavečeru představen veřejnosti.
Jako motiv plakátu byla použita fotografie z dobového tisku, na níž byl jezdec Vlk zachycen v okamžiku, kdy seřizoval zadní brzdu. Tato černobílá fotografie pak byla počítačově upravena tak, že přecházela plynule do barevné fotografie současného zrenovovaného stroje.
Detailní snímek levé části karteru, kde je pod válcem vidět originální výrobní číslo motoru 3 a před i za ním vyražené okřídlené písmeno =H=.
Detailní pohled na motor Hurikanu výr. číslo 3.
Tento motor měl obsah 350 ccm - proto na víku nápis Special 350. Kvůli lepšímu průběhu kroutícího momentu měl motor použit karburátor z Jawy péráka Jikov 2924 H včetně filtru s růžicí přívěry vzduchu pro snadnější startovatelnost v chladných podmínkách.
Na pohledu zleva je vidět nálitek v přední části víka primárního převodu, kde bylo (pouze u tohoto jediného stroje) uloženo setrvačníkové dynamo Bosch 6 V / 45 W.
Dobový snímek z archivu ČTK, zachycující konstruktéra tohoto motocyklu Vladislava "Slávka" Vlka v brodu, při absolvování náročné Heinzovy motocyklové soutěže, pořádané v roce 1951.
|