|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ZETOR 25 - traktor TAP - sidecary Tlustoš Kbely ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
MGS 01 - 1985
Amatérský silniční závodní motocykl Glasera a Smrže číslo 1.
Závodní motocykl, postavený na bázi sériového stroje Jawa 90 Cross, z něhož byl použit rám, upravený motor a kluzáky přední vidlice. Zadní kyvná vidlice byla amatérsky předělána na centrální pérování.
Obsah původního motoru byl zvětšen montáží většího válce na 125 ccm, sání dostalo jinak časované šoupátko a závodní karburátor velkého průměru. Byl odstraněn původní alternátor a kontaktní zapalování bylo napájeno pouze baterií. Závodní nádrž i kapotáž byly vyrobeny z laminátu.
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s pětistupňovou převodovkou
Sání: řízené rotačním šoupátkem na klice Vrtání: Ø 56 mm Zdvih: 49 mm Obsah: 125 ccm Výkon / otáčky: Karburátor: horizontální Jikov 2928 SZ Elektrická výzbroj: kontaktní zapalování s baterií Objem nádrže: 9,5 l Parametry: Délka: Šířka: Výška: Váha: Spotřeba: neudávala se Max. rychlost: neudávala se
Průkaz sportovního vozidla, vydaný dne 19.2.1989 základní organizací Svazarmu JETE Temelín, dokládající původ a autenticitu tohoto exponátu. Poslední testace tohoto motocyklu byla provedena v roce 1990.
V době vydání tohoto průkazu byl majitelem stroje jezdec Rudolf Veselý z Tábora. |