JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Motocykly závodní

BMW R47 - závodní

foto: Miloň Dvořák Závodní motocykl, vzniklý úpravou sportovního typu BMW R47 (500 ccm OHV) vyrobeného v roce 1928.

Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München

Majitelem stroje v letech 1961-1968 byl Petr Kadaník z Liberce, pak jej prodal současnému majiteli Petru Hošťálkovi.   celý článek

HURIKAN - "rychlík" - 1948

foto Hošťálek Silniční závodní motocykl konstrukce Vladislava Vlka, vyrobený v jediném exempláři.

Motocykl vznikl v letech 1947-8 ve vývojové dílně podniku Motor Union v Českých Budějovicích, kde byl Vladislav Vlk vedoucím. Byl to ryze závodní speciál, určený pro rychlostní okruhy a podle toho i vypadal. Při jeho konstrukci Vlk v maximální míře použil hliník. Hliníkové byly přední hydraulicky tlumené teleskopy, ...   celý článek

HURIKAN výrobní číslo 003 - 1949

Soutěžní motocykl konstrukce Vladislava Vlka, postavený v jediném exempláři.

Výrobce:
Vývojová dílna n.p. Motor-Union, České Budějovice

Konstrukce:
Vladislav "Slávek" Vlk, jeden z našich nejlepších předválečných závodníků   celý článek

JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951

Jawa 250 v soutěžní úpravě ÚDA Praha. Soutěžní motocykl, vzniklý v armádním sportovním středisku ÚDA Praha úpravou sériového "péráka" Jawa 250, který byl získán od legendárního jezdce Františka Helikara z Liberce-Harcova.   celý článek

MGS 01 - 1985

Závodní motocykl, postavený na bázi sériového stroje Jawa 90 Cross, z něhož byl použit rám, upravený motor a kluzáky přední vidlice. Zadní kyvná vidlice byla amatérsky předělána na centrální pérování.   celý článek