|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D. TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
STADION S 26 - plochodrážní - 1960Plochodrážní verze mopedu Stadion, tovární označení S 26 Výrobce: tovární sportovní oddělení - ZO Svazarmu Motor Jikov n.p. České Budějovice
Pro první závody mopedů na českobudějovickém plochodrážním stadionu (na Dlouhé louce) bylo úpravou ze sériových mopedů Stadion S 11 vyrobeno asi třicet těchto speciálních strojů s vyztuženým rámem, zvýšeným výkonem motoru a bez brzd, které dostaly efektní stříbrné lakování s blatníky a nádrží v metalízových odstínech červené, modré, zlaté a černé.
Toto je stroj, s nímž jezdil "juniorskou" plochou dráhu tovární jezdec Josef Sejk. Moped je nově nastříkán, obnoveno chromování řidítek, ráfků kol a krytu řetězu, jinak je vše původní, včetně potahu sedla. Nepůvodní jsou návleky rukojetí (hefty), které měl Sejk vždy červené...
Dobová fotografie z nástupu jezdců - Josef Sejk je na snímku druhý zprava, blonďák se startovním číslem 10.
Malý a štíhlý Sejk měl, podobně jako žokejové, výhodu v nízké váze, což v závodech 50-kubíkových mopedů bylo obrovskou předností...
První plochá dráha mopedů se v Českých Budějovicích jela v roce 1960 - barevné fotky v té době byly stále ještě poměrně vzácné. Na výřezu z nástupu je vzdor špatné kvalitě jasně vidět červené rukojeti (hefty) Sejkova stroje - Sejk měl startovní číslo 10 a stroj s nádrží a blatníky v červené metalíze.
Detail metalízového lakování Sejkovy nádrže:
Nápisy Motor a Stadion byly bílé se zlatým lemováním a emblém Motor bílý. Nádrže byly dělány firemním klempířem z upravených výlisků nádrží pro centrály ZB-6, vyráběné v českobudějovickém n.p. Motor-Jikov. |