|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - sidecary PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 |
|
MopedyJAWETTA J-551/00 (Standart)T.zv. "lisovaný" moped bezrámové samonosné konstrukce, vyráběný v letech 1959 - 1962.Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), což byla komunistickým režimem přejmenovaná pobočka Jawa Strašnice (někdejší znárodněná továrna Autfit-Ogar). Jawetta se vyráběla v kooperaci s n.p. Motor Jikov Č. Budějovice, který vyráběl a dodával motory J-551. celý článek JAWETTA J-551/02 ExportExportní provedení mopedu bezrámové samonosné konstrukcez roku 1961. Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), což byla komunistickým režimem přejmenovaná motocyklová továrna Jawa. Mopedy Jawetta se vyráběly v závodě Strašnice (někdejší objekt znárodněné firmy Autfit-Ogar). celý článek JAWETTA J-551/02 Sport"Lisovaný" moped bezrámové samonosné konstrukce ve sportovním provedení s úzkými řidítky, opatřenými panelem s plexištítkem a nádrží "mezi koleny", vyrobený v roce 1961.Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), závod Strašnice celý článek STADION S 11 - 1958 (cestovatelský)Legendární moped Stadion S 11 továrního jezdce Zdeňka Knota, jeden ze tří, které jely v roce 1958 propagační cestu do Bulharska. celý článekSTADION S 11 - 1961Poslední provedení mopedu Stadion S 11 už mělo centrální stojánek a v dolní části rámu zmizela "přenášecí ucha". Nový výfukový tlumič doutníkového tvaru měl vyjímací trubkovou vložku. celý článekSTADION S 22 - 1962 (exportní)Exportní moped STADION S 22, určený pro dánskou firmu Erik Orth, Birkeröd, Dänemark.Měl nádrž bez prolisovaného nápisu Stadion, ale s chromovanými boky a vodovým obtiskem Jawa. celý článek STADION S 22 - 1964Moped Stadion S 22, který byl vrácen z exportu a následně jako nový, ale se slevou, prodán panu Václavu Kopencovi z Českých Budějovic. Ten se stal jedním z průvodců v Jihočeském motocyklovém museu a svůj moped dal bezplatně k disposici do exposice vývoje mopedů Stadion. celý článekSTADION S 23 - 1962 (export Belgie)Stadion S 23 v provedení pro export do Belgie měl nádrž s chromovanými boky, lemovanými tenkou zlatou linkou a s prolisovaným nápisem "Stadion". Dlouhé sedlo mělo pouze navozovat "sportovní posaz", pro jízdu ve dvou tento moped nebyl nikdy schválen. celý článekSTADION S 23 - 1962 (export Holandsko)Mopedy S 23 pro export do Holandska nebyly prodávány pod značkou Stadion. Na přání tamního dovozce byly osazovány nádrží s obtiskem Jawa a byly lakovány v tmavě červeném odstínu syntetické vypalovací barvy 8850, aby i vzhledem navozovaly a co nejvíce připomínaly výrobky motocyklové továrny Jawa. celý článekSTADION S 26 - plochodrážní - 1960Plochodrážní verze mopedu Stadion, tovární označení S 26Výrobce: tovární sportovní oddělení - ZO Svazarmu Motor Jikov n.p. České Budějovice celý článek STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961Dochovaný prototyp v originálním nerenovaném stavu s motorem číslo M-3-003, se kterým jezdil zkušební technik František Procházka ze Srubce u Č. Budějovic. Po rozhodnutí o zastavení dalšího vývoje byl tento i ostatní dva prototypy předány do tovární organizace Svazarmu, dostaly číslové tabulky a jezdily za továrnu terénní soutěže.Stroj se dochoval v mimořádně původním a navíc jezdícím stavu. celý článek STADION závodní silniční - 1960Tovární závodní speciál Stadion, který v šedesátých letech sedlal firemní jezdec Josef Sejk. Na fotografii za mopedem jsou společně vlevo Josef Sejk, vpravo další tovární jezdec, vývojový konstruktér František Knot. Žlutá přilba, položená na sedle stroje, je autentická, skutečně ta, ve které Sejk jezdil. Moped je dodnes v naprosto původním stavu včetně odřeniny nádrže, nerenovovaný, pouze vyčištěný ... celý článek |