|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hoálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Vekeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navtěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 FAVORIT - sidecary PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
10.12.2024 J - JAWA 90 - Cross 9.12.2024 Ostatní - BMW plaketa "Ernst Henne" - kopie Ostatní - Písecká jízda historických vozidel - 2024 |
|
Řiditelné saně - historický bobŘiditelné saně - bob (z anglického bobsleight) Továrně vyrobený bob z meziválečného období smíené konstrukce (dřevo - ocel - mosaz).
Sanice bobu tvoří tenké pruné na svislo postavené skluznice z jasanového dřeva (okované ocelovým profilem) jejich přední část je do zamýleného směru jízdy ohýbána hřebenovým řízením s volantem.
Řízení tvoří spojovací ocelový díl, ve střední části s nanýtovaným mosazným hřebenem, do něj zabírá ozubený pastorek na spodním konci volantové tyče.
V zadní části je bob vybaven brzdou, tvořenou masivním ozubeným plátem oceli, ovládanou dvojicí pedálů z místa řidiče.
Sedák je tvořen kříovým výpletem ze irokého (čalounického) popruhu, přibitého k okrajům dřevěného rámu.
Pohled na dvojici kovářsky zhotovených pedálů, ovládajících zadní brzdu pomocí táhel z ocelového drátu.
|